Wpis z mikrobloga

Dobra, człowiek się pochwalił nowym nabytkiem a teraz pora na pytania ( ͡° ͜ʖ ͡°)

1) Po raz pierwszy mam powietrzny amortyzator (Reba RL). Czy oprócz pilnowania goleni pod względem zanieczyszczeń oraz przesmarowania ich Brunoxem coś jeszcze powinienem robić skoro co sezon i tak zamierzam go oddawać na wymianę uszczelek i olejów?

2) Także po raz pierwszy mam kierunkowy łańcuch (Shimano HG54) Czyli kierunek jego montażu ma wpływ na pracę napędu. Jak po czyszczeniu (rozpięciu i "wyszejkowaniu") łańcucha rozpoznać która strona jest którą?

3) Po raz pierwszy na pokładzie mam hydrauliczne hamulce. Czy tarcza ma jakiś znacznik zużycia? Jak z klockami? Żywiczne, półmetaliczne czy metaliki? Czy w przypadku Shimano jest opcja sprawdzenia stanu zużycia okładzin bez obaw o wylanie się oleju?

#rower
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Kafarek555:
1 - oddaj od razu na pierwszy serwis - RS sprzedając nowe widelce często źle zalewa je olejem.
Z Brunoxem ostrożnie - na szmatkę i przetrzeć lagi, a nie lać bez opamiętania po uszczelkach

3 - Nie. Sam zobaczysz jak tarcza zacznie przypominać żyletkę :)
Klocki wymieniasz bez ruszania oleju - wyciągasz zawleczkę i wyciągasz klocki. W niektórych modelach trzeba przed tym zdjąć koło z tarczą. Same okładziny powinieneś też z grubsza widzieć bez wyjmowania ich z zacisku, a jak się zetrą to usłyszysz podczas
  • Odpowiedz
@Kafarek555:

1) Brunox wystarczy. Pilnuj ciśnienia ale jeśli uszczelki są ok, to powinno trzymać.

2) Łańcuchy kierunkowe shimano z jednej strony mają napisy a z drugiej są "gładkie". Napisy mają być na zewnątrz, czyli jak patrzysz na napęd od strony kasety, to widzisz napisy na łańcuchu.

3) Stan klocków możesz sprawdzić nawet bez ściągania koła. Wystarczy po prostu spojrzeć i widzisz jak dużo okładziny Ci zostało.
  • Odpowiedz
@Kafarek555: lepiej sprawdzić niż później żałować. serwis kosztuje ~80pln, nowy amor ponad 1000 (zależnie od wersji).

Tak, zazwyczaj na tarczy jest napisane jeśli jest tylko do okładzin żywicznych (np. SM-RT56-M).
  • Odpowiedz
@AnsuzSowilo: No ściganie się właśnie zapowiada, jakieś 8/9 imprez w sezonie lecz dystanse na maratonach nie więcej niż 40 km. Poza tym spokojna jazda bez jakiegoś bardzo trudnego terenu (znajomi mają rowery crossowe więc za daleko nie wjadą).
  • Odpowiedz
@Kafarek555:

1) Nie, przegląd co 5000-6000km i wystarczy
2) nie wiem, nigdy nie miałem łańcucha kierunkowego, ale tu masz coś na ten temat: http://www.forumrowerowe.org/topic/109197-lancuch-czy-zalozenie-lancucha-strona-zewnetrzna-do-wewnatrz-ma-znaczenie/
3) większość tarczy raczej nie ma takich wskaźników, możesz mierzyć zużycie suwmiarka, ale raczej nie martwiłbym się zużyciem tarczy w rowerze. To nie motor. Klocki najlepsze oczywiście metaliczne, Shimano XTR. Jeżeli tylko nie przeszkadza Ci hałas przy hamowaniu, ale najlepiej hamują i najwolniej się zużywają. Zużycie
  • Odpowiedz
@Kafarek555: Sprawdź czy jest to reba z pustymi dolnymi goleniami (patrzysz od spodu amora czy są wydrążone golenie), domyślam się że tak :/, ciężej się dostać do śrub i go rozkręcić - generalnie jak masz pompkę do amora to przejrzenie i przesmarowanie amora to 20 minut roboty nawet jak robisz to pierwszy raz. Ogólnie to kolega @Diabl0 dobrze prawi, ostatnio była nagonka, że fabrycznie nowe RSy wychodziły suche w
  • Odpowiedz