Wpis z mikrobloga

Zostałem poproszony o opisanie swojego #mojdzienwpracy. Here we go then.

Zacznę od tego, iż niesamowicie spełniam się w swojej pracy i daje mi ona maximum satysfakcji, aczkolwiek bywają i gorsze dni, jak wszędzie :)
Pracuje na pozycji senior software engineer, czyli ogólnie rzecz ujmując jestem programistą.
W firmie, w której pracuje zajmuje się wieloma rzeczami, od frontendu po szeroko pojęty backend. W większości dni w miesiącu mam wolną rękę (jako jeden z baaardzo nielicznej grupy) i mogę robić "to na co mam ochotę" - nie mam na myśli tutaj wykop/reddit, a bardziej patrze na produkt - to mi się nie podoba, to robię plan i przebudowywuję. Kod mi nie pasuję? To refactoring i robimy "by żyło się lepiej".
Czasem zdarza się, że robie prototypy nowych technologi i czuwam nad tym by były wdrożone. Czasem zdarza się, że spływają "production issues" i wtedy pędzę piętro wyżej do production support team, by poprowadzić z nimi dialog, ustalić co nie tak, a potem to szybko naprawić (co nie znaczy załatać "byle by było"!).

Dzień w zasadzie wygląda tak:

1) ~9:40 w pracy
2) śniadanie w postaci kinder bueno i zimnej wody
3) jakiś standup albo inny meeting
4) ~10:10 realne rozpoczęcie kodowania
5) 12-13 lunch, to się przesuwa czasem trwa krócej czasem dłużej :)
6) ~18 wychodzę z biura (czasem zdarza się, że zostaje dłużej - 20, 22, 1... kilka razy byłem do 5 rano; wtedy mam fundowany obiad + taxi do domu)

Hajsu zarabiam tyle, by opłacić dosyć drogie mieszkanie (#uk #londyn kto był ten wie), dobrze pojeść (kto ogląda moje gzw i gotoujzwykopem ten wie), troche w pubach pobawić, przylecieć do Polski na kilka dni, kupić sweter z kaszmiru i odłożyć na konto połowę wypłaty.

To ja, mam 24 lata.

#praca #pracbaza troche #chwalesie
  • 40
@nienarodzony: nie staram się być przywiązany do jednej, ale zostałem zatrudniony na pozycję flex developera; w tej firmie robiłem jeszczę jave, groovy, mysql, nosql w postaci cassandry... XML? :D