Wpis z mikrobloga

@dragoz: matma to pół biedy. Gorzej jak robisz realistyczne wyrzucanie przedmiotów. To już jest fizyka. Oblicz trajektorię, uwzględniając masę, grawitację, kąt pod jakim rzucasz (chociaż tutaj można przyjąć 45* jako najoptymalniejszy, by rzucić jak najdalej) itd itp. Jednym słowem powodzenia bez matematyki ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@japer: akurat prawda :( fizyka zaczyna sie tam gdzie konczy sie matma. -> teoria transformacji w metalach to czysta fizyka gdzie wzorów mnostwo, ale zeby wiedziec o co w tym chodzi nie trzeba tych wzorow umiec.
@dragoz: W tej chwili większość obliczeń "odwalają" za developera silniki, do korzystania z nich wystarczy prosta algebra (wektory/macierze) i podstawy trygonometrii.
Nie trzeba być wybitnym matematykiem, programowanie w gamedevie to często korzystanie z gotowych klocków/elementów. Wielu programistów nawet nie dotyka silników do renderowania czy fizyki, nie jest im to potrzebne. Aczkolwiek jest to jasne że zawsze warto wiedzieć więcej i rozumieć jak to wszystko działa "pod maską" niż tylko zdać się