Wpis z mikrobloga

Mirki, wreszcie odważyłem się coś zmienić. Mieszkam 90 km od obecnej stolicy kraju. Pracuję od 8 lat w jednym miejscu. Na pracę nie narzekam, wręcz przeciwnie. Jest blisko, relatywnie dobrze płatna i elastyczna, koleżanki niczego sobie, a koledzy sympatyczni. Ale raczej nie jest tym co chciałbym robić do 67 roku życia za takie pieniądze.

Do tej pory nie wychylałem dzioba (dziecko, dom do wykończenia, kredyty) - bezpieczeństwo zatrudnienia ponad wszystko. Robiłem jakieś nieśmiałe rekonesanse teoretyczne (na wykopie również), ale nic poza tym.

Aż wreszcie na weekendzie wysłałem pecefałkę do jednej - w sumie randomowej - firmy w stolicy. Na stanowisko Junior #php Developer. Wydaje mi się nieskromnie, żem więcej niźli junior, ale nigdy nie pracowałem w korpo jako #programista, więc od juniora chciałem zacząć. Zwłaszcza że programowanie grupowe to inna para kaloszy niż moja dotychczasowa solowa partyzantka. Jutro jadę na rozmowę i mimo lvl 32 mam naprawdę niemałego stresa!

Widełki podane w ogłoszeniu to 3-5 kPLN netto. Zamierzam uderzyć w najwyższą kwotę. I teraz rozważam kilka scenariuszy:

1) Utknę w jakimś głupim korku i nie dojadę na czas do centrum. Na pocieszenie w drodze powrotnej zajadę do KFC na Qurrito i Pepsi z darmową dolewką. A potem wrócę do swojej #pracbaza i wymażę ten incydent z pamięci. Na wszelki wypadek udupię się jeszcze jakimś kredytem, żeby już całkiem wybić sobie z głowy wyskoki na przyszłość. #przegryw

2) Nie zgodzą się na 5k. Krzyknę tupiąc nogą, że na wykopie to wszyscy dostają po 15k, im zrobi się łyso, a ja urażony wyjdę. Potem pocieszę się identycznie jak w poprzednim punkcie.

3) Zgodzą się. Pójdę do swojej pracbaza z wypowiedzeniem, a oni będą chcieli mnie zatrzymać oferując tyle samo. Prawdopodobnie sprzedam swoje marzenia o byciu sławnym programistą i zgodzę się. #trochewygryw