Wpis z mikrobloga

Volkswagen Lupo 3L. Trochę mniej spotykana wersja Lupka. Od razu mówię że nie jestem zagorzałym fanem Wieśwagena i nie dostaję erekcji na widok Paska w TDI. To już moje drugie Lupo 3L (pierwsze skasował mi jakiś sebix wymuszając mi pierwszeństwo, jego Honda Accord wyszła na tym trochę gorzej). Wcześniej jeździłem dużym, 170 konnym sedanem. Dlaczego zmiana samochodu? Miałem dość spalania rzędu 9-10 litrów oraz stwierdziłem że nie potrzebuję tak dużego samochodu do poruszania się po mieście. Lupek w tej wersji jest na prawdę świetnym autem. Spalanie 3l/100km jest jak najbardziej możliwe na trasie przy ~95kmh. Tej zimy średnio w mieście zjadł mi 4,5l. Każdy kto płacze że Lupek spala mu więcej jeździ najprawdopodobniej truchłem. Małe detale mogą podnieść spalanie o 0,2l więc gdy zbierze się takich 5 mamy już litr więcej (mowa tu o innych niż seryjne felgi, opony o wysokich oporach toczenia, zapieczone turbo, brudny przepływomierz itp.). Czy auto jest awaryjne - tak i nie. Można przeczytać wiele opinii że 3L to gówno jakich mało ale wiąże się to wszystko z niewiedzą użytkowników. Silnik jest w stanie bez problemu zrobić 500k km pod warunkiem że ma się o nim jakieś względne pojęcie. Skrzynia wymaga adaptacji co jakieś 30tys km (10 minut roboty z komputerem). Dużym plusem jest aluminiowa buda więc rdza nie ma za bardzo czego ugryźć. Auto jest na prawdę wygodne jak na swój rozmiar (mam 185, ważę 100kg), gorzej mają już osoby na tylnej kanapie. Zaskakująco jest nawet czym wyprzedzić! 830kg + turbo ze zmienną geometrią robią swoje.

TL;DR - Lupo 3L dobrym samochodem do miasta jak i na krótkie trasy. Nie jest tak zły jak krąży o nim wiele opinii.

#pokazauto #motoryzacja #samochody #volkswagen #vw #ecodriving
Pobierz templlar - Volkswagen Lupo 3L. Trochę mniej spotykana wersja Lupka. Od razu mówię że ...
źródło: comment_IpfHaqgvUOyfDldvRLG8aZRCyxOEdutN.jpg
  • 51
@templlar: jak go znalazłeś? Masz go od nowości, czy używany?
Sam poszukuję samochodu, który by mnie jak najmniej kosztował i różne wariacje już przerabiam.
Jeździsz tylko po mieście, czy czasem też trasa?
@SwiniaczXXX: Wiadomo, nie ma porównania do choćby tego czym jeździłem przedtem ale tyle w zupełności wystarczy do miasta i na krótsze trasy.
@kma1987: Używany, od uczciwego (!) handlarza który sprowadził go prosto z Niemiec. Przed zakupem sprawdzany miernikiem i komputerem. Książka, pełna dokumentacja. Troszkę trzeba było się naszukać. Od razu Ci mówię że na 3L nie ma co oszczędzać. Jeśli kupisz po taniości to może Cię zaskoczyć spalanie albo koszty
@ElCidX: Wrażenie bo diesla od VW te stare tdi miały mocne uderzenie ale w bardzo niskim zakresie obrotów, w zasadzie powyżej 3tys nic się już nie dzieje. Dla mnie taka charakterystyka silnika to lekki dramat, nowe benzyny tsi to w większości podobnie strojone, idzie do 4tys a później puchnie i wrażenie jak by miał umrzeć silnik przy kręceniu wyżej.
@yourboss: Dlatego do ASO nigdy bym nie oddał auta. Wszelkie naprawy mechaniczne robi mi znajomy który ma pojęcie o swoim fachu. Samochód nie jest skomplikowany, problemem dla niektórych może być skrzynia, zautomatyzowany manual. Jeśli mechanik ma trochę pojęcia albo robił przedtem Smarty, Audi 1.2 TDI to bez problemu zrobi skrzynię. 99% części jest łatwo dostępna i w normalnych cenach (np za termostat zapłaciłem 40zł). Przydaje się wiedza z zakresu diagnostyki komputerowej.