Wpis z mikrobloga

#historiajednejfotografii - Nie krępujcie się, plusujcie

Polonez Atu czyli Polonez w wersji sedan zadebiutował w roku 1996. Zanim to jednak nastąpiło trzykrotnie został poddany próbom zderzeniowym, polegającym na uderzeniu w tył nadwozia. Chodziło o sprawdzenie czy pod zderzeniu otworzą się drzwi i czy nie rozszczelni się zbiornik paliwa. Po nieudanych próbach Poloneza Atu przebudowywano tak by ostatecznie sprostać międzynarodowym normom.

źródło: Auto Technika Motoryzacyjna nr 3, rok 1996

#oldtimery #carboners #samochody #motoryzacja #ciekawostki
Oldtimerycom - #historiajednejfotografii - Nie krępujcie się, plusujcie

Polonez At...

źródło: comment_jEGyTCIAiQHr8Z3znPs0HaIz0zNki8b5.jpg

Pobierz
  • 11
@myszczur: @Oldtimery_com:

Na zdjęciu jest chyba jakaś wczesna (prototypowa) wersja, bo ma stare klamki :P


Wersje produkcyjne również miały stare klamki w kolorze nadwozia ale tylko te z początku produkcji do 1997... Od stycznia 1998 wszystkie atu+ otrzymały nowe klamki (w rodzinie mieliśmy salonowego z początku produkcji ze starymi klamkami)

na zdjęciu atu+ ze starymi klamkami (niestety bez tylnej blendy ale to atu+)

natomiast na zdjęciu z crashtestu jest zwykły
crejzus - @myszczur: @Oldtimery_com: 
 Na zdjęciu jest chyba jakaś wczesna (prototypo...

źródło: comment_z8V8oiXW7DcCDqlMWII8ANVoiVlNVVhj.jpg

Pobierz