Wpis z mikrobloga

@Yelven: pracuję jako psychoanalityk, więc właśnie w nurcie zapoczątkowanym przez Freuda, dlatego się wypowiem, bo wkurza mnie hejt na Freuda :D
Wygląda to tak, że oczywiście stworzył on pewne podwaliny do współczesnej psychoanalizy, ale część z jego poglądów jest już nieaktualna. Psychoanaliza też ewoluuje i się rozwija, pojawiali się kolejni specjaliści, którzy mieli bardzo duży wkład w budowaniu jej obecnej formy. Nie da się jednak całkowicie wykluczyć wpływów Freuda, bo
  • Odpowiedz
@Yelven: Hmm jednoznacznie nie da się odpowiedzieć. Na pewno wizjoner, ale jak wiadomo niektóre z jego teorii wyblakły. Jednak na pewno niezbędny mechanizm w tym zegarku. Dla mnie wielki człowiek.
  • Odpowiedz
@Yelven: Nie da się też zaprzeczyć, że na tworzenie teorii psychoanalitycznych przez Freuda miały wpływ jego wewnętrzne konflikty, trudności i jego własna psychopatologia. Bardzo fajnie przeanalizował psychoanalityka Fromm w książce "Pasje Zygmunta Freuda" opisując wpływ zdarzeń z życia Fredua na rozwijanie się psychoanalizy. Poletzam.
  • Odpowiedz
@Yelven: Freud ma olbrzymie zasługi dla psychologii i psychiatrii. Jako pierwszy spojrzał na problem chorób i zaburzeń psychicznych z innej perspektywy - szukał ich przyczyn, które można było opisać przy pomocy naukowej teorii. Jako jeden z pierwszych zauważył, że sny to nie sygnały pochodzące z innego świata,a coś co wynika z charakterystyki podmiotu śniącego. Stworzył on pierwszy ustrukturalizowany system psychoterapeutyczny. Był kimś kto popchnął tą całą maszynerie.
Wielki intelektualista i
  • Odpowiedz