Wpis z mikrobloga

Pytanie do grafików o księgę znaku. Kiedy przychodzi Wam zrobienie takiej właśnie księgi znaku to wszystkie zasady wymyślacie wy tak z czapy totalnie czy się czymś kierujecie? No wiecie, "a zapiszę sobie, że logo nie może być bliżej niż 3 cm od lewej krawędzi". Czy może są to jakieś uniwersalne zasady, którymi się kierujemy?

#pytanie #dtp #grafika #webdesign #illustrator
  • 25
@Bunch: Krótko to ujmę tak że nie robi się tego według jednego schematu którego się trzeba kurczowo trzymać. Odstęp od krawędzi o którym wspominasz będzie wynikał od tego na jakim obiekcie znajduje się znak (plakat, koperta, znaczek itd) a każdy znak jest inny. Takie rzeczy wychodzą raczej od wiedzy i doświadczenia projektanta który widzi że w znaku odstęp musi być taki i taki, żeby zachować odpowiednią ilość światła między odstępami, że
@xyz23: Dziękuję za odpowiedź. Ale to, że logo ma być w CMYKu (no bo do druku przecież pójdzie) to już sprawa raczej oczywista. Bardziej byłem ciekaw czy są tam jeszcze jakieś inne standardy. I ciekawiło mnie czy z głowy je biorą czy nie.

A co do Twojego linku to w sumie żadna to folozofia. Przyjrzałaś się tam tym kółeczkom? Ktoś pozaznaczał je sobie totalnie swobodnie "tak aby pasowały". Patrz: obrazek (ani
Bunch - @xyz23: Dziękuję za odpowiedź. Ale to, że logo ma być w CMYKu (no bo do druku...

źródło: comment_GYyDM2LJ60ELccBZWw9QGaUv0FhcgX0r.jpg

Pobierz
@Artysta89: Ja stwierdzam, że księga znaku nie jest aż tak ważna. Mylę się? Nigdy mi się nie zdarzyło jeszcze z niej korzystać. NIkt tego nie wymagał w swoich zleceniach nawet jak taką księgę miał.

Czyli tworzenie księgi znaku polega na tym, żę siedzi grafik i myśli sobie "a w sumie jakby chciał na kopercie logo sobie walnąć to tez mu rozpisze, że na kopercie takiej i takiej znaczek ma być tyle
Czyli tworzenie księgi znaku polega na tym, żę siedzi grafik i myśli sobie "a w sumie jakby chciał na kopercie logo sobie walnąć to tez mu rozpisze, że na kopercie takiej i takiej znaczek ma być tyle lewej i tyle od góry". Tak?


@Bunch: no jeśli TAKI projektant robi znak/SIW, to księga faktycznie nie jest ważna ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Artysta89: Widziałem takie, wiem co tam było. Dopytuję się o inne rzeczy. Pytanie tylko czy rzeczy w niej zawarte wymyśla sobie grafik wedle własne widzimisię czy nie.
@Bunch: to tak na szybko:

zakładając że projektant umie zaprojektować znak, zna pojęcia proporcji, światła, ogarnia typo, kerning itp., to z automatu wiele kwestii zawartych w księdze jest dość oczywiste np:

- rozmiar minimalny wynika z samego znaku - upraszczając, im bardziej skomplikowany znak tym mniejsze pole manewru (czasem projektuje się uproszczoną wersję znaku, ale to osobna bajka)

- pole ochronne służy do tego by logo miało czym oddychać - znów
@Bunch: za czasów bycia grafikiem miałem przyjemność pracować dla BMW - sama ich księga odnośnie tworzenia bannerów dla kampanii internetowych to ~150 stronicowy PDF :) wszystko musiało być co do piksela.
@MieszamKaweOlowkiem: Dzięuję za odpowiedź. Oczywiście wiem o tym, że odstęp miedzy logo a innymi rzeczami nie może być mniejszy niż odstęp, który występuje między sygnetem a logotypem. Tego typu standardy co opisałeś to są mi znane. Mieści się to w rozumieniu tych "oczywistych". Bardziej chodziło mi jednak o rzeczy typu "nasze logo nie może być umieszczone w sąsiedztwie koloru niebieskiego", albo "nasze logo nie może być w swoich oryginalnych kolorach na
@Bunch: BMW przysłało nam całą dokumentację ich Corporate Identity - paczkę PDF, opisujących zasady tworzenia ich www, landing pages, bannerów etc. My nasze produkcje opieraliśmy na tych dokumentach. Ale jaka agencja im to wcześniej stworzyła to nie wiem :) chyba jakaś niemiecka.
@yanuncamas: No dobrze, ale o co chodziło akurat z tym tworzeniem stron dla nich? O ile wiem to firma BMW ma już jedną włąsną, swoją stronę, nie?
To po co były Wam wytyczne odnośnie "budowania strony internetowej dla BMW"?
@Bunch: im większa firma, tym większe grono "podwykonawców" oraz szersze spektrum działań. Przykładowo, weźmy sam kolor: o ile dla malutkiej firmy CMYK+RGB zazwyczaj wystarcza, to większa firma musi myśleć o: Pantone, RAL, druku na tkaninach, oklejaniu pojazdów, kolorze nici (wytyczne dla haftu), itp itd. A jeśli firma jest międzynarodowa to niektóre rzeczy muszą być już cholernie szczegółowe. Zasada jest taka, że jeśli da się coś #!$%@?ć na etapie projektu/druku, to prędzej