Wpis z mikrobloga

Zastanawialiście się kiedyś dlaczego w ciężarówkach stosuje się przekładnie mechaniczne zamiast elektrycznych? Mówiąc prostym językiem - dlaczego nie stosuje się rozwiązania stosowanego w lokomotywach spalinowych - diesel napędzający prądnicę, a napęd na koła z silnika elektrycznego?

To rozwiązanie ma przecież sporo zalet. Brak mechanicznej skrzyni biegów - jedynie nastawnik elektryczny. Mniej ruchomych elementów. Brak wachlowania biegami. Możliwość odzyskiwania energii z hamowania. Przy zastosowaniu innych felg i piast istnieje spora szansa że silniki zmieściłyby się "wewnątrz" bliźniaków. Stały moment obrotowy na kołach przy każdej prędkości.

Z minusów, jedyne co mi do głowy przychodzi, to zwiększenie masy (?) pojazdu, chociaż i to nie jest pewne - tradycyjna skrzynia swoje również waży. Może mało precyzyjne "dozowanie" mocy? Jakieś pomysły?

#motoryzajca #ciezarowki #przemyslenia #pytanie
Seraphiel - Zastanawialiście się kiedyś dlaczego w ciężarówkach stosuje się przekładn...

źródło: comment_3fkThkfrESPicbgwtDdaQYPPUpDdurBI.jpg

Pobierz
  • 3
@Seraphiel: Poczytaj o Mercedesach Cito i Citaro. Niby miejskie autobusy, ale też waga cięższa niż jakieś obudowane skuterki... Generalnie taki napęd nie jest tam zbyt trwały, palą się silniki, a falownik kosztuje coś koło 70tys i jest teoretycznie nienaprawialny (U nas jednak są goście którzy to ogarniają).