Wpis z mikrobloga

Po ostatnich wybrykach podczas wyścigów na Brands Hatch powstał pomysł aby wprowadzić od następnego wyścigu jakiś system kar za spowodowanie kolizji.
w głowie mam już pewien pomysł jak to zorganizować ale najpierw chciałem Was zapytać co w ogóle o tym myślicie.

@iAdamM @Trollzor @zacmiony @Zwiejus @Paplo @manix93 @Rabsztok @xoSx_Racing @pazdzioch564 @KORraN @tatwarm @KYCu @Triplesix @ZjemCiKeczup @oldman83 @rzezol @ckbucu @xWaleq

#acleague #assettocorsa
źródło: comment_Lt55UiKtb9ABarLHcuvisPygQTrP7tAv.jpg
  • 22
@xoSx_Racing: Ja to widziałbym tak:
po wyścigu jak ktoś będzie uważał, że został jebniety nieprzepisowo przez kogoś, zgłasza się do Mnie ja patrzę replay robię nagranie, wrzucam na wypok i reszta ocenia czy należy się kara czy nie. Jak tak to sprawca dostaje 10s kary do czasu z końca danego wyścigu. git?
@TheSznikers: domyslam sie, o ktore sytuacje chodzi :) kary jako takie sa w porzadku, tak samo za kolizje jak i na przyklad za scinanie zakretu - normalnie powinno byc to w standardzie i w single playerze chyba nawet jest, nie da sie tego uruchomic online? Na przyklad planowany na za tydzien tor spa daje duze pole do popisu jesli chodzi o krecenie lepszych czasow scinajac nieprzepisowo niektore zakrety.

Co do samych
@Triplesix: Z tego co wiem - jak jedziesz z kimś na równi (czyli przedni zderzak jest przynajmniej na wysokości tylniego przeciwnika/Twojego) każdy jedzie swoim torem. W takiej sytuacji Ty pokonujesz tor zewnętrzną a przeciwnik wewnętrzną, właśnie po to, aby nie doszło do kolizji.
@ckbucu: pewnie masz racje, zaden ze mnie znawca. Ale jak w takim razie ocenic sytuacje, w ktorej ktos rozpoczyna wyprzedzanie juz po wejsciu wyprzedzanego w zakret? Nie da sie zmienic nagle linii jego pokonywania bedac w polowie i jadac z maksymalna predkoscia. Regula zderzaka jest tez oczywiscie nie do zweryfikowania nawet na powtorkach, problem jak z goal line zanim zamontowali kamery nad bramkami ;)
@Triplesix: Wg mnie, jeśli wszedłeś w zakręt i zacząłeś zjeżdżać do wewnętrznej a jeszcze nie ma tam samochodu to tor jest Twój. Osoba z tyłu w najgorszym wypadku w Ciebie jebnie i to będzie jej wina. Jeśli zaczynasz zjeżdżać do wewnętrznej a ktoś już jest na Twojej wysokości to Ty w niego stukniesz. Ciężko też jest oceniać jak się zachować, jeśli nie wiemy, jak przeciwnik się zachowuje/jeździ.
Generalnie jazda i wchodzenie
@ckbucu: no i suma summarum dochodzimy do momentu w ktorym pozostaje stwierdzenie, ze przy uwadze na torze i delikatnym odpuszczeniu gazu zamiast ryzyka da sie uniknac kolizji ;) na poczatku zalozylem wlasnie, ze tak duza ilosc okrazen jest wlasnie po to zeby spokojnie wyczekac na blad przeciwnika i wtedy go wyprzedzic, wczoraj zdarzalo mi sie jezdzic za kims niemal zderzak w zderzak przez 3-4 okrazenia az ktorys z nas nie wytrzymywal
@TheSznikers: na tym nagraniu wina jest ewidentnie moja, ale z mojej perspektywy wygladalo to zupelnie inaczej i Twoje auto na moim monitorze bylo z tylu w momencie kiedy skrecalem. Lag? Ciezko powiedziec, jak bym widzial Cie z przodu to bym nie skrecal a zwracalem uwage na czerwona strzalke pokazujaca Twoja pozycje..
@TheSznikers: Ja jestem za karami jak najbardziej. Do doprecyzowania pozostaje ich forma oraz wysokość za przewinienia. Poza kolizjami zwykłe zasady fair-play - np. nie przepuszczanie przeciwnika przez dublowanego kierowcę (co wczoraj się niestety również zdarzało).
@TheSznikers: na filmiku sytuacja ewidentna, ale nie rozpatrywałbym w kwestii winy, bo tak na prawdę to wszystko robimy tutaj po raz pierwszy. Co do pozycji innych na torze, to już na Donnington zauważyłem, że lusterko wsteczne kłamie i przy wejściu w T1 miałem pewność, że mogę zejść do wierzchołka zakrętu, a w praktyce się okazało, że był tam już przód Twojego auta. Dlatego coś jest na rzeczy w kwestii oceny sytuacji
@ckbucu: Zasada jest taka ze dopoki ktos nie zrowna sie z toba to ty masz dowolnosc lini, ale bronic sie mozna max. raz zmieniajac tor jazdy

@TheSznikers: Wina jest bialego auta, bo ty juz go wyprzedziles, a on powinien odbic w lewo widzac Cie tam