Wpis z mikrobloga

Samochody jednoroczne droższe jak nowe

Kolejna #historiajednejfotografii a w zasadzie historia jednej tabeli.

Ceny samochodów nowych [1] i jednorocznych, bezwypadkowych, sprowadzonych z Niemiec [2], w roku 1993. Jak widać dzięki dość niedorzecznym przepisom celnym samochód używany był często droższy od nowego. Ceny podano w milionach zł. Średnia miesięczna pensja w roku 1993 wynosiła niecałe 4 miliony złotych.

Zostawiamy to tak. Jutro rano odpowiemy na pytania. Już po wieczorynce więc czas spać.

#historia #oldtimery #motoryzacja #ekonomia #gimbynieznajo #samochody #ciekawostkihistoryczne

źródło: tygodnik Motor nr 37, rok 1993
Oldtimerycom - Samochody jednoroczne droższe jak nowe

Kolejna #historiajednejfotog...

źródło: comment_WunBImQeDbl7OFyEXCcJismqmqAFNSoq.jpg

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
@llorT: Moj sasiad (tyle ze nie samare) :D "NRDowcy" wyzbywali sie wtedy na potege samochodow z bloku wschodniego i przesiadali w stare golfy. Mozna bylo dorwac w przyzwoitej cenie, calkiem niezla (jak na samochod z demoludow) Lade w wersji eksportowej.

Pojawilo sie tez wtedy duzo Wartburgow i Trabantow.
  • Odpowiedz
@rafalu90: Weź pod uwagę, że po denominacji te 4 miliony to jakieś 400zł, za taką pensje byś tyrał dłużej niż dziś na współczesną dacie.
  • Odpowiedz
@Kejran: ta, ale mimo to ceny rażąco poszły w górę. Nie wiem czemu nie można w Polsce sprzedawać sprawdzonych wózków za kilka-kilkanaście tysięcy. Przykładowo, do niedawna jeszcze robili Corsy B, a Lanosy do tej pory klepią, chyba u ruskich.
  • Odpowiedz
@rafalu90: Daewoo/FSO bez powodu nie upadło, widać nie byli na tyle konkurencyjni, a cena auta nie były aż taka ważna dla klientów żeby wybrać gorsze daewoo.
  • Odpowiedz
@rafalu90: Jak poszly w gore? Masz napisane ze srednia pensja wynosila troche ponizej 4 milionow a teraz jest troche ponizej 4 tys. Podane sa ceny w mln przy przelozeniutak jak pensje na tysiace za Skode favorit czyli powiedzmy dzisiejsza fabie musiales wylozyc dzisiejsze 140 tysiecy

Nie wiem ile kosztuje nowa fabia ale obstawiam gdzies 1/3 tego
  • Odpowiedz
@rafalu90: Główne ograniczenie dzisiaj to bardzo restrykcyjne przepisy dotyczące nowych aut w UE z normami euro na czele. Z drugiej strony samochód zasilany lpg jest suma sumarum bardziej ekologiczny od elektryków z ich toksycznymi bateriami. Pytanie czy chce się wyciągnąć pieniądze, zmusić do zakupu aut hybrydowych, czy blokować konkurencję z Chin i Indii.
Inna sprawa, że przy produkcji aut pewnych kosztów nie pominiesz i nie będziesz w stanie zejść z
  • Odpowiedz