Wpis z mikrobloga

@Muszalski: Chodzi mi o to, że dla prostych elementów można to zrobić analitycznie. Na przykład dla pręta jest to tylko macierz 4x4. Ale dla bardziej skomplikowanych elementów nie ma to chyba sensu i lepiej to zrobić numerycznie. Tylko jak?
@Muszalski: Tak, piszę własny program. Udało mi się już zrobić program liczący kratownice (przemieszczenie węzłów i siły wewnętrzne w prętach), a teraz zabrałem się za coś bardziej skomplikowanego. Myślałem, że największe problemy będę miał z zaimplementowaniem metody eliminacji Gaussa, która byłaby stabilna (tak, wiem że istnieją wydajniejsze algorytmy), okazało się to jednak prostsze niż myślałem.
@physicist: Jak jest to wielobok ale konstrukcja prętowa to macierz sztywności przyjmujesz jak dla układu ramowego. Jak jest to płaszczyzna w kształcie wieloboku. to najłatwiej będzie to podzielić na skończone elementy trójkątne, po co używać wieloboku, dla którego w środku wyjdzie ci jakiś artefakt, bo nie będziesz tam miał węzła.

No chyba, że chodzi ci tylko i wyłącznie o zadanie czysto teoretyczne, ale jak robisz program, to dokładniejszy wynik otrzymasz z
@Muszalski: Na początku zrobiłem to w C++, ale potem napisałem od nowa w JavaScript. Wersja w JavaScript jest oczywiście oparta na canvas i ma bardzo przyjemny wg mnie sposób wprowadzania danych (wystarczy tylko kliknąć na canvas i powstają węzły, a klikanie utworzonych już węzłów z wciśniętym ctrl łączy je elementami). Muszę to tylko lekko dopracować i pewnie wrzucę na wykop.