Wpis z mikrobloga

Cześć Mirki i Mirabelki. Postanowiłem, że i ja się pochwalę swoją twórczością. ʕʔ

W skrócie: tworzę grafikę 3D, głównie na potrzeby gier, ostatnio popełniłem taki tam model Punto, dla siebie, w ramach odskoczni od tego, co robię na co dzień w pracy.


Coby nie przedłużać, więcej renderów i około-technicznych rzeczy w linku: klik

#tworczoscwlasna #grafikakomputerowa #3d #blender #wykopowasekcjablendera #motoryzacja

No i chyba #pokazauto co. Kij, że wirtualne, ale moje! ( )
K.....s - Cześć Mirki i Mirabelki. Postanowiłem, że i ja się pochwalę swoją twórczośc...

źródło: comment_E5dr3hiCR3ILxudFSPmHLz0wcl1Rzyk2.jpg

Pobierz
  • 46
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@KMiklas: to akurat jest prawdziwe photo :D chodziło mi bardziej jak się za teksturę zabrać hehe (ten żółty i jasny kolor w nim jasny zółty + 3 x gradient?!)
  • Odpowiedz
@D252: Oczywiście. Co do animowanych rzeczy - tam faktycznie siatka powinna się składać z quad'ów, bo się o niebo lepiej deformują.
  • Odpowiedz
@veti: a emissy map np na tej lampie załóżmy że jest kwadrat 2048x2048 tło żółte i trzy linie pędzla to jak np zrobić żeby to świciło?! (tylko te pomazania pędlem na biało) np w marmosecie
  • Odpowiedz
@D252: Mapka wygląda w zasadzie tak samo niezależnie od silnika, ale sprawienie żeby to świeciło zależy już od danego silnika (bo każdy jest inny) - o jaki Tobie chodzi?
  • Odpowiedz
@veti: Marmoset Toolbag silnik ewentualnie UE4 albo Cry mam oba na przenośnym dysku ale wolałbym Marmoseta.
Ale nie to chciałem zapytać jak mam tą texturę

To zwykła tekstura, gdzie wartość RGB jest jednocześnie maską dodawania (nie wiem jak to inaczej określić), zazwyczaj ignorowana przez oświetlenie.

jak napisał to
  • Odpowiedz
@kocham_cie: Od teorii - zorientowania się czym jest grafika 3D, wszystkiego co z tym związane (dla lepszego zrozumienia, można od razu zacząć od poznawania programu). Dalej, wyboru narzędzia, potem ćwiczenia, ćwiczenia, ćwiczenia... :) Zacząłem się uczyć 3D, samemu, około 7-8 lat wstecz, jeszcze w gimnazjum, więc trochę czasu mi zleciało. Na początku chciałem robić auta do GTA, potem je robiłem, a dalej to już stwierdziłem że chcę to (grafikę) robić
  • Odpowiedz
@D252: Jeszcze raz to opiszę, w miarę łopatologicznie: Tekstura (jej wartości RGB) jest po prostu dodawana do materiału. Więc to co czarne, nie będzie dodane, im coś jaśniejsze, tym więcej tego koloru będzie dodane do tekstury(materiału) przy pominięciu oświetlenia (więc w cieniu będzie efekt świecenia a przy odpowiednich parametrach i silniku efekt świecenia).
  • Odpowiedz
@D252: Ogólnie to "świecenie" trzeba podzielić na 2 elementy: lampa sama w sobie i poświata wokoło niej. Emission map jest dodawana do diffuse, więc nawet jeżeli na obiekt nie pada żadne światło, to będzie co najmniej tak jasny jak na teksturze Emission. Ogólnie w przypadku takim jak wrzuciłeś wyżej, to żółte tło też trochę świeci, więc czarne na mapce emission być nie może. Tło daj szare/ciemno szare, zaś światła same
veti - @D252: Ogólnie to "świecenie" trzeba podzielić na 2 elementy: lampa sama w sob...

źródło: comment_zDARJxCY239WJAKC30HcjNmSAhSbhRSO.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz