Wpis z mikrobloga

@tmh7: Sam. No chyba, że z tej, którą sobie napisałem :P

@Wextor: Nie ma - 3D to tak naprawdę też 2D - tylko zwykle leży pod tym o wiele bardziej zaawansowane matematyka niż w tym co zrobiłem.

@mathix: Modele są płaskie. Wierzchołki mają tylko wymiary [x, y] a obiekty wysokość.

Model składa się z wielokątu górnego i dolnego przesuniętych względem siebie w pionie o wysokość modelu - całe wrażenie
Dlatego np - nie da się wsadzić komina do środka łódki, ani przechylić kamery.


@rezoner: łe, myślałem, że ogarnąłeś wzory na przekształcenia w 3d i rzutowanie perspektywiczne ;)

Wbrew pozorom nie jest to mega skomplikowane :)

@dagon_666: Ale ja nie mam nic wspólnego z demosceną :P Robię w JS, bo mogę się skupić na mechanice zamiast niuansach języka. Łatwo się pisze, nie trzeba zarządzać pamięcią, nie ma typów zmiennych.