@NiktNieTroszczy: No tak. Nie popisywałbym się przecież, że zrobiłem trójwymiarowe statki w Unity, czy ThreeJS, bo to może sobie nawet dziecko wyklikać. ( ͡°ʖ̯͡°)
@rezoner: a tak na serio, dlaczego JS ? Demoscena zawsze mi sie kojarzyla z C, Asmem i jakimis oblesnymi sztuczkami w kodzie, zeby wycisnac jak najwiecej z najmniejszej ilosci bajtow.
@dagon_666: Ale ja nie mam nic wspólnego z demosceną :P Robię w JS, bo mogę się skupić na mechanice zamiast niuansach języka. Łatwo się pisze, nie trzeba zarządzać pamięcią, nie ma typów zmiennych.
http://rezoner.net/labs/3d/a3/
#rezogry #gamedev #javascript #html5 #programowanie
@Wextor: Nie ma - 3D to tak naprawdę też 2D - tylko zwykle leży pod tym o wiele bardziej zaawansowane matematyka niż w tym co zrobiłem.
@mathix: Modele są płaskie. Wierzchołki mają tylko wymiary [x, y] a obiekty wysokość.
Model składa się z wielokątu górnego i dolnego przesuniętych względem siebie w pionie o wysokość modelu - całe wrażenie
http://rezoner.net/labs/3d/
@dagon_666: Ziemniaki robię w garnku - reszte w JS ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@rezoner: łe, myślałem, że ogarnąłeś wzory na przekształcenia w 3d i rzutowanie perspektywiczne ;)
Wbrew pozorom nie jest to mega skomplikowane :)