- 7
Piraci i inne nowości w najnowszej aktualizacji do mojej gry. Ktoś chętny do potestowania? Na moim tablecie muli jak cholera, ale może to taki model ;)
#minecolony #gamedev #programowanie #android #androiddev
#minecolony #gamedev #programowanie #android #androiddev
- 0
- 0
Jeszcze nie chodzi, bo nie jest skończona ;) Poza tym jest to sandbox, czyli można robić co się chce, podobnie jak w Minecrafcie, z tą różnicą, że w mojej grze będzie więcej życia. NPCe będą wykonywały różne zawody tj. drwal (zaczątek już jest), górnik, farmer, budowniczy etc. Na morzu będą grasowali piraci, którzy będą co jakiś czas próbowali złupić kolonię. Istotną rolę będzie odgrywała ekonomia coś na wzór gry Anno 1602, którą
- 0
@interpolacja_liniowa: Decyzję podjąłem dosyć spontanicznie. Zainteresowałem się robieniem aplikacji mobilnych. Jako że w pracy piszę w C# (VS2015) to mój wybór padł na znalazłem Xamarina, a z nim powiązany jest CocosSharp, który umożliwia pisanie na wiele platform, poza tym lepiej jednak czuję się w 2D. Słyszałem, że cocos bazuje na monogame, czym się od niego różni, czy jest może wydajniejszy?
- 0
@janiepaniemaju: bugi to największa zmora, na razie 80% czasu spędzam nad optymalizacją/naprawianiem bugów a reszta idzie na nowe feature'y ;) Powodzenia życzę :)
- 3
Miałem problem z systemem cząsteczek w enginie #cocossharp, więc stworzyłem własny na potrzeby gry #minecolony. Wszystko byłoby pięknie tylko jak testuję ją na tablecie to muli jak jasna cholera. Chyba będę musiał pomyśleć nad wersją na #pc.
#programowanie #gry #android #gamedev
#programowanie #gry #android #gamedev
- 0
Pewnie tak, chociaż i tak już w wielu miejscach kod jest bardzo zoptymalizowany. Może ten engine Cocossharp jest mało wydajny. W każdym razie wersja na PC śmiga 60 klatek/sekundę.
- 0
na razie próbuję sam badać przyczynę profilerem. Podejrzewam, że problem tkwi albo w zbyt dużej liczbie wyświetlanych elementów i grafika nie wyrabia, albo jest jakiś wyciek pamięci. Niestety nie da się tego jednoznacznie stwierdzić, szczególnie, że jak pisałem gra śmiga na PC, nawet na emulatorze. Trudno, przysiądę i w końcu znajdę przyczynę.
- 0
@FNwsk: Dzisiaj sprawdzę, dzięki.
- 5
Jeśli ktoś ma wolne popołudnie to zachęcam do testowania najnowszej wersji mojej gry #minecolony dostępnej w Google Play. Ostatnio sporo przesiedziałem na poprawianiu błędów, więc gierka jest już w miarę grywalna, mam nadzieje. Za to w następnym updacie będzie bardzo gorąco ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#programowanie #gry #android #gamedev
#programowanie #gry #android #gamedev
- 8
Stwierdziłem, że przydałby się nowy trailer do mojej gry. Oto on :)
#minecolony #programowanie #gamedev #androiddev #indiegames #android
#minecolony #programowanie #gamedev #androiddev #indiegames #android
- 0
to jest #minecraft dla prawdziwych oldschoolerów ;) a tak na serio to będzie to coś innego niż Minecraft, czy Terraria. Gra głównie będzie skupiona na symulacji wioski, jej ekonomii, będzie w niej o wiele więcej życia niż w Minecrafcie, który skupia się na budowaniu, czy Terraria, w której główny nacisk położono na akcję i walkę. Zachęcam do testowania i zgłaszania bugów :)
tomek-um via Android
- 1
@kreatyw_net dzięki, wybuchów jeszcze nie zaimplementowałem, ale w następnym traikerze nieomieszkam wykorzystać efektów w stylu Michała Baya ;)
- 0
Z wielu powodów, chociażby, żeby się nauczyć programowania, zrobić coś fajnego i mieć satysfakcję, a poza tym nie każda gra musi być nowatorska. Jakoś nie widzę, żeby ktoś narzekał na kolejną cywilizację, FPS, cRPG, czy kolejny survival. Jeśli o mnie chodzi to robię ją, bo lubie ten rodzaj gier i mam kilka pomysłów, które z pewnością wyróżnią ją na tle innych gier tego typu. Niemniej dzięki :)
- 5
Nowa wersja #minecolony jest już dostępna w Google Play, prośba o testy :)
#programowanie #gry #android #androiddev
#programowanie #gry #android #androiddev
- 0
Grafikę brałem z opengameart.org i przerabiałem sprity ręcznie w Paint.NET, a niektóre są mojego autorstwa ;) Poza tym gierka jest napisana całkowicie na moim enginie tzn. generowanie świata, fizyka, AI etc. Tylko grafika jest oparta o Cocossharp. Niestety nie jest to jakiś szybki engine 2D i w tej chwili mam kłopoty z wydajnością.
- 1
Nie chodziło mi o sam engine 2D, bo tego by mi się nie chciało pisać. Renderowanie spriteów jest po stronie CocosSharp. A całą mechanikę gry i tworzenie świata trzeba tak czy siak napisać samemu, albo znaleźć jakiś gotowiec w necie, ale chyba akurat do gier sandboxowych takich nie ma. Zacząłem pisać ją jakieś 2 miesiące temu, ale siedziałem codziennie po godzinach po kilka godzin, więc trochę pracy było, ale za to ile
- 3
#minecolony Najświeższe informacje na temat gry MineColony na Androida z pierwszej ręki ;)
- 1
@I-____-I: Gra dostępna jest w Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.minecolony
- 0
@historiofil: Wszyscy tak mówią, a najlepsze jest to, że nawet nie grałem w Terrarię. Większość rozwiązań jest wzięta z Minecrafta, ale tak jak pisałem wcześniej moja gra będzie nastawiona głównie na budowanie i rozwijanie wioski/kolonii. Także główny nacisk będzie na symulację, a nie na akcję jak to jest, z tego co widziałem na trailerach, w Terrarii. Zerknij na mój mod MineColony do Minecrafta, który napisałem ok. 5 lat temu. Taka
- 1
@historiofil: z tego co wiem to przejęli go fani na stronie minecolonies.com, ale od dawna tam nic nie robiłem, z tego co wiem to działa na starszych wersjach. Wystarczy podmienić wersję Minecrafta w launcherze.
- 0
@Ktos27: ale w jakim sensie konkretnie? Jak wygląda wydajnościowo, bo ostatnio mam problemy z tym na moim tablecie.
- 0
@Ktos27: Problem z tnięciem został rozwiązany w nowym updacie 1.5.8 (właśnie się publikuje na Google Playu). Co prawda nadal nie jest to wybitna płynność, ale jest o wiele lepiej. Co do budowania to wystarczy, że się przerzucisz na tryb budowania (kliknij w prawym górnym rogu na kilof, aż zamieni się w strzałkę w dół). Wtedy możesz stawiać "klocki" klikając palcem w miejscu, gdzie chcesz go postawić. Oczywiście to miejsce musi
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.minecolony
#minecolony #programowanie #gamedev #retrogaming #pixelart