Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko309
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Igrzyska

    Igrzyska
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże
  • Ukraina

    Ukraina

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

tomek-um
tomek-um

tomek-um

Dołączył 7 lat i 10 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 536
  • Znaleziska 281
  • Mikroblog 255
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 0
  • Dodane (35)
  • Komentowane (134)
  • Plusowane (86)
tomek-um
tomek-um
tomek-um 15.10.2016, 15:18:02
  • 4
W końcu uporałem się z problemami wydajnościowymi, zajęło mi to prawie tydzień czasu profilowania i przeglądania kodu. Teraz w końcu będę mógł zacząć implementować nowe funkcjonalności ufff :) Poza tym zrobiłem mały rebranding logo. Dla zainteresowanych link do gry:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.minecolony

#minecolony #programowanie #gamedev #retrogaming #pixelart
tomek-um - W końcu uporałem się z problemami wydajnościowymi, zajęło mi to prawie tyd...
  • 7
  • Odpowiedz
tomek-um
tomek-um
tomek-um
Autor
15.10.2016, 15:28:35
  • 1
przyczyn było wiele, zoptymalizowałem niektóre moduły np. ten odpowiedzialny za oświetlenie (czasem metody wywoływały się rekurencyjnie), wyświetlanie cząsteczek, wykrywanie kolizji, poolowanie spritów itp. ale największym winowajcą było wyświetlanie elementów tj. woda czy lawa, które były niewidoczne na ekranie, a w miarę jak gracz przesuwał się w lewo lub w prawo i generowały się nowe chunki to niepotrzebnych spritów przybywało, głównie tych z lawą, które dodatkowo były animowane. Także jak zwykle przyczyna jest
  • Odpowiedz
RarestOfAllPepes
RarestOfAllPepes
RarestOfAllPepes
11.10.2016, 16:45:15
  • 478
xDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
#amerykawybiera2016 #clinton #trump #usa #heheszki #debata
RarestOfAllPepes - xDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
#amerykawybiera2016 #clinton #tru...

źródło: comment_kDtOYb6xXDThSYYfiBtgW3KzNx7smrWJ.gif

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
tomek-um
tomek-um
tomek-um 13.10.2016, 10:47:25
  • 1
@RarestOfAllPepes: kto mówił, że nie podali sobie ręki? Podali przecież ;)
  • Odpowiedz
tomek-um
tomek-um
tomek-um 08.10.2016, 23:08:43
  • 7
Piraci i inne nowości w najnowszej aktualizacji do mojej gry. Ktoś chętny do potestowania? Na moim tablecie muli jak cholera, ale może to taki model ;)
#minecolony #gamedev #programowanie #android #androiddev
tomek-um - Piraci i inne nowości w najnowszej aktualizacji do mojej gry. Ktoś chętny ...
  • 10
  • Odpowiedz
tomek-um
tomek-um
tomek-um
Autor
09.10.2016, 06:57:05
  • 0
@janiepaniemaju: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.minecolony
  • Odpowiedz
tomek-um
tomek-um
tomek-um
Autor
09.10.2016, 07:20:14
  • 0
Jeszcze nie chodzi, bo nie jest skończona ;) Poza tym jest to sandbox, czyli można robić co się chce, podobnie jak w Minecrafcie, z tą różnicą, że w mojej grze będzie więcej życia. NPCe będą wykonywały różne zawody tj. drwal (zaczątek już jest), górnik, farmer, budowniczy etc. Na morzu będą grasowali piraci, którzy będą co jakiś czas próbowali złupić kolonię. Istotną rolę będzie odgrywała ekonomia coś na wzór gry Anno 1602, którą
  • Odpowiedz
tomek-um
tomek-um
tomek-um
Autor
09.10.2016, 09:39:11
  • 0
@interpolacja_liniowa: Decyzję podjąłem dosyć spontanicznie. Zainteresowałem się robieniem aplikacji mobilnych. Jako że w pracy piszę w C# (VS2015) to mój wybór padł na znalazłem Xamarina, a z nim powiązany jest CocosSharp, który umożliwia pisanie na wiele platform, poza tym lepiej jednak czuję się w 2D. Słyszałem, że cocos bazuje na monogame, czym się od niego różni, czy jest może wydajniejszy?
  • Odpowiedz
tomek-um
tomek-um
tomek-um
Autor
09.10.2016, 09:39:59
  • 0
@janiepaniemaju: bugi to największa zmora, na razie 80% czasu spędzam nad optymalizacją/naprawianiem bugów a reszta idzie na nowe feature'y ;) Powodzenia życzę :)
  • Odpowiedz
tomek-um
tomek-um
tomek-um 07.10.2016, 14:33:49
  • 3
Miałem problem z systemem cząsteczek w enginie #cocossharp, więc stworzyłem własny na potrzeby gry #minecolony. Wszystko byłoby pięknie tylko jak testuję ją na tablecie to muli jak jasna cholera. Chyba będę musiał pomyśleć nad wersją na #pc.

#programowanie #gry #android #gamedev
tomek-um - Miałem problem z systemem cząsteczek w enginie #cocossharp, więc stworzyłe...
  • 7
  • Odpowiedz
tomek-um
tomek-um
tomek-um
Autor
07.10.2016, 14:38:13
  • 0
Pewnie tak, chociaż i tak już w wielu miejscach kod jest bardzo zoptymalizowany. Może ten engine Cocossharp jest mało wydajny. W każdym razie wersja na PC śmiga 60 klatek/sekundę.
  • Odpowiedz
tomek-um
tomek-um
tomek-um
Autor
07.10.2016, 16:12:29
  • 0
na razie próbuję sam badać przyczynę profilerem. Podejrzewam, że problem tkwi albo w zbyt dużej liczbie wyświetlanych elementów i grafika nie wyrabia, albo jest jakiś wyciek pamięci. Niestety nie da się tego jednoznacznie stwierdzić, szczególnie, że jak pisałem gra śmiga na PC, nawet na emulatorze. Trudno, przysiądę i w końcu znajdę przyczynę.
  • Odpowiedz
tomek-um
tomek-um
tomek-um
Autor
09.10.2016, 07:01:28
  • 0
@FNwsk: Dzisiaj sprawdzę, dzięki.
  • Odpowiedz
tomek-um
tomek-um
tomek-um 01.10.2016, 12:33:46
  • 5
Jeśli ktoś ma wolne popołudnie to zachęcam do testowania najnowszej wersji mojej gry #minecolony dostępnej w Google Play. Ostatnio sporo przesiedziałem na poprawianiu błędów, więc gierka jest już w miarę grywalna, mam nadzieje. Za to w następnym updacie będzie bardzo gorąco ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#programowanie #gry #android #gamedev
tomek-um - Jeśli ktoś ma wolne popołudnie to zachęcam do testowania najnowszej wersji...
  • 2
  • Odpowiedz
tomek-um
tomek-um
tomek-um
Autor
01.10.2016, 23:00:43
  • 0
@Kalvot: tak, to dźwięk pochodni. Wezmę to pod uwagę i trochę je ściszę :)
  • Odpowiedz
tomek-um
tomek-um
tomek-um 28.09.2016, 13:56:33
  • 8
Stwierdziłem, że przydałby się nowy trailer do mojej gry. Oto on :)

#minecolony #programowanie #gamedev #androiddev #indiegames #android
tomek-um - Stwierdziłem, że przydałby się nowy trailer do mojej gry. Oto on :)

#mi...
  • 8
  • Odpowiedz
tomek-um
tomek-um
tomek-um
Autor
28.09.2016, 15:35:51
  • 0
to jest #minecraft dla prawdziwych oldschoolerów ;) a tak na serio to będzie to coś innego niż Minecraft, czy Terraria. Gra głównie będzie skupiona na symulacji wioski, jej ekonomii, będzie w niej o wiele więcej życia niż w Minecrafcie, który skupia się na budowaniu, czy Terraria, w której główny nacisk położono na akcję i walkę. Zachęcam do testowania i zgłaszania bugów :)
  • Odpowiedz
tomek-um
tomek-um
tomek-um
Autor
28.09.2016, 21:18:22 via Android
  • 1
@kreatyw_net dzięki, wybuchów jeszcze nie zaimplementowałem, ale w następnym traikerze nieomieszkam wykorzystać efektów w stylu Michała Baya ;)
  • Odpowiedz
tomek-um
tomek-um
tomek-um
Autor
30.09.2016, 22:03:37
  • 0
Z wielu powodów, chociażby, żeby się nauczyć programowania, zrobić coś fajnego i mieć satysfakcję, a poza tym nie każda gra musi być nowatorska. Jakoś nie widzę, żeby ktoś narzekał na kolejną cywilizację, FPS, cRPG, czy kolejny survival. Jeśli o mnie chodzi to robię ją, bo lubie ten rodzaj gier i mam kilka pomysłów, które z pewnością wyróżnią ją na tle innych gier tego typu. Niemniej dzięki :)
  • Odpowiedz
tomek-um
tomek-um
tomek-um 27.09.2016, 11:15:13
  • 5
Nowa wersja #minecolony jest już dostępna w Google Play, prośba o testy :)
#programowanie #gry #android #androiddev
tomek-um - Nowa wersja #MineColony jest już dostępna w Google Play, prośba o testy :)...
  • 4
  • Odpowiedz
tomek-um
tomek-um
tomek-um
Autor
27.09.2016, 11:19:06
  • 0
Grafikę brałem z opengameart.org i przerabiałem sprity ręcznie w Paint.NET, a niektóre są mojego autorstwa ;) Poza tym gierka jest napisana całkowicie na moim enginie tzn. generowanie świata, fizyka, AI etc. Tylko grafika jest oparta o Cocossharp. Niestety nie jest to jakiś szybki engine 2D i w tej chwili mam kłopoty z wydajnością.
  • Odpowiedz
tomek-um
tomek-um
tomek-um
Autor
27.09.2016, 11:28:03
  • 1
Nie chodziło mi o sam engine 2D, bo tego by mi się nie chciało pisać. Renderowanie spriteów jest po stronie CocosSharp. A całą mechanikę gry i tworzenie świata trzeba tak czy siak napisać samemu, albo znaleźć jakiś gotowiec w necie, ale chyba akurat do gier sandboxowych takich nie ma. Zacząłem pisać ją jakieś 2 miesiące temu, ale siedziałem codziennie po godzinach po kilka godzin, więc trochę pracy było, ale za to ile
  • Odpowiedz
tomek-um
tomek-um
tomek-um 26.09.2016, 09:07:53
  • 3
#minecolony Najświeższe informacje na temat gry MineColony na Androida z pierwszej ręki ;)
tomek-um - #MineColony Najświeższe informacje na temat gry MineColony na Androida z p...

źródło: comment_G2yq8jxVzYe9LKsVjFG5vqdgy4mBHYmT.jpg

Pobierz
  • 14
  • Odpowiedz
tomek-um
tomek-um
tomek-um
Autor
26.09.2016, 09:43:48
  • 1
@I-____-I: Gra dostępna jest w Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.minecolony
  • Odpowiedz
tomek-um
tomek-um
tomek-um
Autor
26.09.2016, 11:22:35
  • 0
@historiofil: Wszyscy tak mówią, a najlepsze jest to, że nawet nie grałem w Terrarię. Większość rozwiązań jest wzięta z Minecrafta, ale tak jak pisałem wcześniej moja gra będzie nastawiona głównie na budowanie i rozwijanie wioski/kolonii. Także główny nacisk będzie na symulację, a nie na akcję jak to jest, z tego co widziałem na trailerach, w Terrarii. Zerknij na mój mod MineColony do Minecrafta, który napisałem ok. 5 lat temu. Taka
  • Odpowiedz
tomek-um
tomek-um
tomek-um
Autor
26.09.2016, 11:49:43
  • 1
@historiofil: z tego co wiem to przejęli go fani na stronie minecolonies.com, ale od dawna tam nic nie robiłem, z tego co wiem to działa na starszych wersjach. Wystarczy podmienić wersję Minecrafta w launcherze.
  • Odpowiedz
tomek-um
tomek-um
tomek-um
Autor
27.09.2016, 10:55:44
  • 0
@Ktos27: ale w jakim sensie konkretnie? Jak wygląda wydajnościowo, bo ostatnio mam problemy z tym na moim tablecie.
  • Odpowiedz
tomek-um
tomek-um
tomek-um
Autor
27.09.2016, 12:44:51
  • 0
@Ktos27: Problem z tnięciem został rozwiązany w nowym updacie 1.5.8 (właśnie się publikuje na Google Playu). Co prawda nadal nie jest to wybitna płynność, ale jest o wiele lepiej. Co do budowania to wystarczy, że się przerzucisz na tryb budowania (kliknij w prawym górnym rogu na kilof, aż zamieni się w strzałkę w dół). Wtedy możesz stawiać "klocki" klikając palcem w miejscu, gdzie chcesz go postawić. Oczywiście to miejsce musi
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Strona 6 z 7
  • >

tomek

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 17.12.2016

    Komentator
  • Rocznica
    od 09.09.2022

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 25.09.2016

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2024

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl