Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko255
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
pretensja
pretensja

pretensja

Dołączył 16 lat i 5 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 90
  • Znaleziska 87
  • Mikroblog 3
  • Obserwujący 2
  • Obserwowane 1

238

Złodziejskie banki w Polsce na przykładzie kredytów hipotecznych.

Złodziejskie banki w Polsce na przykładzie kredytów hipotecznych.

U naszego sąsiada kredyty hipoteczne mają oprocentowanie 1%. Jak to możliwe, że nasze banki żądają ponad 4% + prowizji?

pretensja
z
wykop.pl
dodany: 15.12.2016, 17:02:25
  • 106
  • #
    polska
  • #
    banki
  • #
    kredyt
  • #
    finanse
  • #
    niemcy
  • #
    ekonomia
pretensja
pretensja
pretensja
Autor
15.12.2016, 19:15:03
  • -34
@Tarec: Masz alergię na fakty, czy jak? Pisze, że jest 1% i to dokumentuję. A koszty okołokredytowe jak prowizja i wciskanie dodatkowych produktów jest aktualnie regulowane (czyt. zabronione) na poziomie Unii i byłoby zabronione również w Polsce, gdyby kochany rząd wprowadził w życie przepisy UE.

24

W Polsce banki=złodzieje pt.2

W Polsce banki=złodzieje pt.2

UWAGA! ten wykop propaguje tezę, iż wolnoamerykanka wcale nie świadczy o najwyższym z możliwych poziomie rozwoju cywilizacyjnego!

pretensja
z
wykop.pl
dodany: 07.12.2016, 14:44:47
  • 6
  • #
    polska
  • #
    niemcy
  • #
    ekonomia
  • #
    ama
  • #
    banki
  • #
    finanse
pretensja
pretensja
pretensja
Autor
07.12.2016, 15:42:45
  • 1
@yourij: racja, dzięki.

752

W Polsce banki=złodzieje

W Polsce banki=złodzieje

Przykład na nieuczciwe praktyki banków w Polsce: podczas gdy w Polsce kredyty hipoteczne mimo okresu niskich odsetek drożeją a prowizje od udzielenia ww. rosną, w Niemczech klienci dostają kredyty z oprocentowaniem stałym na 10 lat w okolicy 1-1,2% rocznie.

pretensja
z
wykop.pl
dodany: 05.12.2016, 18:43:42
  • 229
  • #
    banki
  • #
    ekonomia
  • #
    polska
  • #
    kredyt
  • #
    finanse
  • #
    niemcy
pretensja
pretensja
pretensja
Autor
05.12.2016, 19:14:03
  • 61
@Fidel1: Coż za inteligentne a jednocześnie prowokacyjne pytanie! :) Tobie polecam polskie kredyty gotówkowe, z rekordowym w skali UE oprocentowaniem: http://wyborcza.biz/biznes/1,147764,21026616,rekordowo-wysokie-prowizje-od-kredytow-gotowkowych.html#TRrelSST.
pretensja
pretensja
pretensja
Autor
05.12.2016, 19:50:43
  • -95
@winko_truskawkowe: A od kiedy PL jest kolonią? Akurat Deutsche Bank jest jednym z banków z bardziej cywilizowaną ofertą kredytową. To wina rządu i KNF oraz bardzo słabo wyedukowanych klientów, ktorzy biorą kredyty na 30 lat ze zmiennym oprocentowaniem oraz wszelkie wciskane im prowizje i ubezpieczenia.
pretensja
pretensja
pretensja
Autor
05.12.2016, 21:26:14
  • 2
@siodemkaxx: Serio? Podlinkuj, bo jeszcze mi się nie zdażyło widzieć w miarę uczciwej oferty. Takiej bez horrendalnych prowizji i ubezpieczeń. I bez tego patentu, że oprocentowanie składa się z marży i WIBOR (czyt. bank przerzuca ryzyko na klienta i zawsze wyjdzie na swoje).
pretensja
pretensja
pretensja
Autor
05.12.2016, 21:37:58
  • 3
@tammy80: 100 punktów za spostrzegawczość. Nie, przez 10 lat spłacisz pewną część kredytu, w przypadku raty w wys. 350 eur po 10 latach masz spłacone jakieś 30% ze 150 tys. euro. Na resztę kwoty, po upływie 10 lat, musisz znaleźć nowy kredyt. No ale przez 10 lat masz zapewnione bardzo dobre warunki - a nie WIBOR+ marża 2%. Możesz też zdecydować się na spłacanie wyższych rat (czyli spłacenie większego procentu
pretensja
pretensja
pretensja
Autor
05.12.2016, 21:40:45
  • -7
@KokiX: Umm, ale kiepska gospodarka to jest uzasadnienie dla tego, że bank z ciebie ściąga swój zarobek w postaci odsetek i jeszcze przerzuca na ciebie wszelkie możliwe koszta? I obarcza cię kosztami ubezpieczenia, z którego korzyści czerpie tylko i wyłącznie bank, jak ciebie komornik ściga?
pretensja
pretensja
pretensja
Autor
05.12.2016, 21:44:43
  • -10
@Dziadekmietek: Powtarzam. Całkowity koszt kredytu w Niemczech - zgodnie z załączonym rysunkiem - poniżej 1%rocznie. Całkowity koszt kredytu w Polsce: 1,8% WIBOR6M + 2% marża = 3,8%. O prowizjach, ubezpieczeniach oraz wzroście WIBOR6M nie wspominając.
pretensja
pretensja
pretensja
Autor
05.12.2016, 21:46:16
  • 4
@mareksa666: Wolny rynek może i by był ok w tym wypadku, gdyby nie fakt, że kolejne kochane rządy dotują ten dział rynku MdM i Rodziną na swoim z naszych, cholera, podatków!
pretensja
pretensja
pretensja
Autor
05.12.2016, 21:47:32
  • -3
@md23: porównujesz to z krajem, w którym trwa wojna :(.
pretensja
pretensja
pretensja
Autor
05.12.2016, 21:53:28
  • 1
@KokiX: Gospodarka niemiecka, czy hiszpańska: w Polsce konsument jest niewyedukowany, a państwo nie wspiera go w egzekwowaniu jego praw. Są bardzo kiepsko działające sądy oraz bonusy od rządu dla deweloperów i sektora bankowego "MdM" i Rodzina na swoim. I to nie ma nic wspólnego z gospodarką czy wskaźnikami gospodarczymi.
pretensja
pretensja
pretensja
Autor
05.12.2016, 21:54:10
  • 0
@Vincenzo: racja!
pretensja
pretensja
pretensja
Autor
05.12.2016, 21:58:18
  • -4
@MvPancer: Powtarzam. Całkowity koszt kredytu w Niemczech poniżej 1% (jak wynika z rysunku). Całkowity koszt kredytu w Polsce: marża 2% + 1,8% WIBOR=3,8%. Bez uwzględnienia tak popularnych w Polsce prowizji i ubezpieczeń! Jak wzrośnie za rok WIBOR to będzie 4% w Polsce i NADAL poniżej 1% w Niemczech. Sorry, ale ludzie, którzy podają LIBOR jako argument mijają się z prawdą.
pretensja
pretensja
pretensja
Autor
05.12.2016, 22:00:37
  • -2
@MvPancer: A co do walki w sądach: polskie sądy są po pierwsze bardzo nieefektywne, walka w sądach to mnóstwo kosztów, straconych nerwów i czasu. Ponadto, w Polsce nie obowiązuje prawo precedensu, to znaczy, że jeden sąd może nakazać zwrot prowizji, a drugi może powiedzieć, że prowizja była ok.
pretensja
pretensja
pretensja
Autor
05.12.2016, 22:03:40
  • 0
@Vincenzo: Tylko jak???
pretensja
pretensja
pretensja
Autor
05.12.2016, 22:08:00
  • -4
@orian: B--ń boże nie chodzi mi o biedny tłamszony naród. Raczej o to, że Polak to jednak niewprawny konsument jeszcze. I że mimo wszystko, wiele mechanizmów znanych z dojrzałych demokracji - typu poradniki/magazyny konsumenckie i urząd ochrony tychże - jeszcze u nas nie bardzo działają.
pretensja
pretensja
pretensja
Autor
05.12.2016, 22:16:59
  • 0
@amrg: Lokaty w Niemczech są aktualnie bardzo kiepsko oprocentowane. I w Polsce i w Niemczech, jeśli założysz lokatę, to do jej końca będziesz miał oprocentowanie, które ustaliłeś z bankiem.

Natomiast w przypadku kredytu: w Niemczech, do końca umowy będziesz miał oprocentowanie takie jak ustaliłeś. W Polsce natomiast będziesz miał oprocentowanie, które niezależnie od zawirowań na rynku i wszystkich wskaźników gospodarczych zawsze gwarantuje bankowi te 2% marży zysku, plus wszystkie ekstra
pretensja
pretensja
pretensja
Autor
05.12.2016, 22:28:32
  • 0
@Dziadekmietek: https://www.vergleich.de/baufinanzierung-vergleich-lp-ll.html?xcld=1166&p_pixel=ADM&extcid=SGOJDAD100000020&ad=2&test=B&gclid=CJjR1_KL3tACFUI_GwodvrcGvw

Regionale Angebote to oferty regionalnych banków, działających tylko w niektórych landach, na przykład. Gdzie wychodzi ci 1,7% oprocentowania? I 3.88%, tj. 2% marży plus zmienny WIBOR to jest oferta godna pochwały?!
pretensja
pretensja
pretensja
Autor
05.12.2016, 22:37:20
  • 0
@tammy80: Bardziej solidne wyliczenia, niż w pozostałych postach, choć brakuje informacji, że PKO BP oferuje 1,77+WIBOR, czyli jakieś 3,8%:)

ALE: Bank w Polsce daje ci oprocentowanie zmienne, tj. co by się nie działo, nawet gdyby nadeszła hiperinflacja, bank zawsze zarobi swoje 2% marży (oraz wszystkie ubezpieczenia niskiego wkładu, od utraty pracy, prowizje itp. które są standardem w Polsce).

Natomiast w Niemczech bank daje ci kasę na 10 lat ze stałym
pretensja
pretensja
pretensja
Autor
05.12.2016, 22:41:36
  • -5
@k900: Ty to pewnie klientem tych wszystkich kantorów na lotniskach/ w centum miast jesteś, i kupujesz euro za 5,5zł.
pretensja
pretensja
pretensja
Autor
05.12.2016, 22:44:36
  • 0
@Encjusz: Nie. To są kredyty w normalnych bankach. Nie musisz być klientem, bank nie musi cię znać. Mój zrzut ekranu jest porównywalny z tym co wyrzucają nasze polskie porównywarki. Z tym, że polski bank dorzuci jeszcze prowizje i ubezpieczenia, natomiast w Niemczech im nie wolno takich rzeczy robić:).
pretensja
pretensja
pretensja
Autor
05.12.2016, 22:50:35
  • -5
@kaziupierdzistasiu: przy kredycie na 30 lat jakieś 70% twojej comiesięcznej raty to kasa banku..
pretensja
pretensja
pretensja
Autor
05.12.2016, 23:04:01
  • -4
@jonik: Byłoby mi bardzo miło, gdybyś czytał uważnie i ze zrozumieniem, zanim napiszesz o prowokacji.
I niezależnie od twojego komentarza, pozostaje faktem, że w Polsce mamy w najlepszym wypadku jakieś 3,8% oprocentowania kredytu hipotecznego, natomiast w Niemczech około 1%.
W Polsce mamy oprocentowanie zmienne, tj. jak WIBOR za dwa lata wzrośnie o 2% to kredyt będzie miał oprocentowania 5,8%. Natomiast w Niemczech jak za dwa lata LIBOR wzrośnie o 200%,
pretensja
pretensja
pretensja
Autor
05.12.2016, 23:08:48
  • 1
@TomaszKane: nie wiem jak działa sektor bankowy w tych krajach. Jeśli masz taką wiedzę - podziel się.
Poza tym, nie tyle chodziło mi o porównywanie, co raczej o pokazanie, że pewne powszechne w Polsce rozwiązania niekoniecznie są w porządku.
pretensja
pretensja
pretensja
Autor
05.12.2016, 23:27:36
  • 2
@jonik: Nie jest tajemnicą, że oprocenotwanie lokat w Niemczech jest bardzo bardzo niskie. Co z tego? I w Polsce i w Niemczech jak założysz lokatę, to oprocenotwanie jest gwarantowane do końca umowy. Natomiast w przypadku kredytu, w Niemczech jest oprocentowanie gwarantowane do końca umowy kredytowej, a w Polsce jedyne co jest gwarantowane to 2% zysk banku.

Marże byłyby podobne, gdyby w Polsce można było dostać kredyt z oprocentowaniem w okolicach
pretensja
pretensja
pretensja
Autor
05.12.2016, 23:47:13
  • 0
@YouCanCallMeBillieGates: Znam statystyki wymienione przez ciebie i w mojej ocenie nie wpływają one na fakt, że oferta banków w Polsce jest nastawiona na łupienie naiwniaka. Mam nadzieję, że części czytelników da to do myślenia - bo zwyczajnie można lepiej i przyjaźniej dla klienta tę ofertę przygotować. A jeśli banki nie mają interesu w tym, aby przyjaźniej oferować, to jest to zadanie rządu i organizacji prokonsumenckich, aby banki "zachęcić". Nawet dodatkowe
pretensja
pretensja
pretensja
Autor
06.12.2016, 00:00:03
  • 0
@jonik: W Niemczech aktualnie nawet kredyt konsumpcyjny jest tańszy od polskiego hipotecznego.
pretensja
pretensja
pretensja
Autor
06.12.2016, 00:03:31
  • 0
@Steven_Hyde: Aktualnie niemieckie kredyty konsumpcyjne są tańsze od polskich hipotecznych - tu masz porównywarkę.
https://kredit.check24.de/kredit-desktop/showResult.html;jsessionid=7339CCA939E585FDA7097ADC94CA2057.ajp13-01-ff06?aid=0

Tak jak w przypadku hipotecznych, zabronione są prowizje.
pretensja
pretensja
pretensja
Autor
06.12.2016, 01:00:45
  • 1
@Steven_Hyde: @Steven_Hyde: > to jest stałe oprocentowanie tylko na 10 lat...

najgorsze jest to, że nie ma żadnej mowy o wysokości odsetek po tym okresie 10 letnim...


Po 10 latach oprocentowanie - czy będzie to nowy kredyt, czy twój stary polski-hipoteczny, będzie takie samo. Nowy kredyt bierze się na obowiązujących zasadach rynkowych, a polski-hipoteczny
pretensja
pretensja
pretensja
Autor
06.12.2016, 01:30:31
  • 0
@Steven_Hyde: Po pierwsze, w Niemczech ustalasz sobie ile chcesz rocznie kapitału spłacać. Możesz sobie spłacać co roku 9 czy 10% procent, tak, żeby po 10 latach wszystko było spłacone - kwestia czy udźwigniesz taką ratę.

Po drugie, jeśli mowa o odsetkach vs spłacony kapitał: proponuję, abyś wszedł na jakiś fajny kalkulator kredytowy i sprawdził, ile kapitału po 10. latach z takiego polskiego-30letniego kredytu jest spłacone. Hint> jakieś 50-60% wszystkich rat
pretensja
pretensja
pretensja
Autor
06.12.2016, 08:29:36
  • 0
@graf_zero: To nieprawda. Te warunki dostępne są w przypadku kredytu z 20%-wkładem własnym. Dla przypomnienia: w Polsce aktualnie wymagany wkład własny to 15%, od stycznia 20%.
Poza tym, nie wiem na ile się orientujesz w polityce banków w Polsce - z własnego doświadczenia wiem, że ani wkład własny ani okres kredytowania nie grają roli w przypadku marży i prowizji. LTV pomaga jedynie uniknąć ubezpieczenia niskiego wkładu.
pretensja
pretensja
pretensja
Autor
06.12.2016, 08:45:50
  • 0
@graf_zero: Spróbuj zwrócić uwagę, że na takim kredycie w Niemczech będziesz miał 20 lat z gwarantowanym bardzo niskim i niezmiennym oprocentowaniem 1,87% - w Polsce od tego procentu zaczynają się marże. Więc innymi słowy, z dużym prawdopodobieństwem, warto taki kredyt zarezerwować, biorąc pod uwagę fakt, że rzadko kiedy stopy bazowe bywają tak niskie. Natomiast polskie kredyty hipoteczne - dziś jest na jakieś 4% oprocentowany, a jak wzrośnie WIBOR to "the
pretensja
pretensja
pretensja
Autor
06.12.2016, 08:51:49
  • 0
@megawatt: Naprawdę wydaje mi się, że w dużej mierze jest to kwestia tego, jak silne są organizacje prokonsumenckie i jak bardzo Państwo wspiera obywatela w egzekwowaniu swoich praw.
pretensja
pretensja
pretensja
Autor
06.12.2016, 08:54:55
  • 0
@graf_zero:

U nich też od tego procenta zaczynają sie MARŻE. bo oprocentowanie kosztu pieniądza jest poniżej zera...


Dokładnie tak. I zauważ proszę, że po pierwsze bank w Niemczech zadowala się dużo niższą marżą, po drugie bank przyznając stałe oprocentowanie bierze na siebie ryzyko, że za 4-5 lat te LIBOR EURIBOR etc. mocno zdrożeją i już nie będzie 1% marży na kredycie.
pretensja
pretensja
pretensja
Autor
06.12.2016, 19:10:45
  • 0
@tammy80: > Po 10 latach spłacisz niecałe 19% ze 150 tys...
Tu przegląd aktualnych ofert kredytowych przygotowywany co miesiąc przez Stiftung Warentest. 90% LTV, do wyboru 10, 15, 20 lat z gwarantowanym oprocentowaniem, w wariancie, w którym co roku spłaca się 3% kapitału (niem. Tilgung). Czyli po 10 latach spłaciło się 30% kredytu. Ile kapitału spłacasz rocznie (niem. Tilgung) można ustalić dowolnie z bankiem, to zależy od twoich możliwości finansowych
pretensja - @tammy80: > Po 10 latach spłacisz niecałe 19% ze 150 tys...
Tu przegląd ...

źródło: comment_mGmKKtKPTqRHYqDsqA9W5VbAkjt7SHFA.jpg

Pobierz
pretensja
pretensja
pretensja
Autor
06.12.2016, 19:12:49
  • 1
@krzych0: dziękuję za specjalistyczną opinię i dogłębną analizę zagadnienia.:).
pretensja
pretensja
pretensja
Autor
06.12.2016, 19:40:43
  • 1
@tammy80: A tu>
https://www.immobilienscout24.de/baufinanzierung/#/
Możesz sobie na żywo przetestować jak wyglądają odsetki.

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 16.06.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking