Jak to jest waszym zdaniem z tym całym chiptunigiem? Chcę zwiekszyc moc auta o 10-15%. Silnik diesel 1.7 cdti isuzu fabrycznie 101KM. Siada po tym dwumasa? Polećcie odradadzacie? Jak to realnie odbija się na spalaniu? #motoryzacja
@ScaRRyMaN: Jeśli od intensywnej eksploatacji (nie mówię tu o paleniu sprzęgła) zużywa się sama tarcza sprzęgłowa to i koło dwumasowe musi się szybciej zużyć (większe momenty skręcające do skompensowania). Wszystko jest jedynie kwestią tego, jak agresywną "mapę" się zastosuje. Jak zażyczysz sobie kopa od niskich pr. obrotowych, to nie ma siły - dwumasa będzie o wiele krócej wytrzymywała.
Wyceni ktoś mniej więcej wartość tego Golfa 4? Niestety pech chciał aby baran mi w niego p-------ł.
Do wymiany/naprawy: drzwi od kierowcy, drzwi od pasażera oraz błotnik (cały, kolejny do wspawania). Maska zarysowana przez jakiegoś pajaca (lekko ale widać). Mechanizm różnicowy w skrzyni biegów szumi podczas jazdy także albo ten mechanizm albo skrzynia do wymiany. Na pewno tarcze/klocki z tyłu. Pewnie coś przy zawieszeniu trzeba by było już porobić.
@nandrolone: Ogarnij to wszystko sam i na pewno lepiej na tym wyjdziesz, zarówno czasowo jak i finansowo. Nie ma co się denerwować też, że są komentarze o wartości złomu, bo prawda jest taka, że przy kalkulacji takiej szkody z AC (lub z hojnego OC) poszłaby całkowita aż miło. Także jak masz czas i chęci to rób sam, podmień drzwi w kolorze, błotnik i skrzynia do wymiany, i może z 7-8
@nandrolone: Wiem, wiem, ale parę firm mogłoby z tego zrobić całkę, nawet na OC - kwestia tego, jakie części zostaną użyte. Tak jak mówię - jak masz czas, to poszukaj skrzyni i reszty gratów i rób to na własną rękę. Jeśli czasu nie masz - no to musisz komuś za ten czas zapłacić i obniżyć cenę za auto tak jak stoi teraz
@nandrolone: Trochę się mijamy z tym OC :D Mi chodzi o to, że parę firm ubezpieczeniowych zrobiłoby z tego szkodę całkowitą - czyli wypłacają ci odszkodowanie w kwocie: wartość auta przed szkodą - wartość po szkodzie (przed szkodą oczywiście zaniżona, a po - zawyżona). U ciebie wiele więcej nie dało się wyrwać, bo byłoby blisko szkody całkowitej
@MaNiEk1: Różnie z tymi klonami bywa - raz działają, raz nie. No i z tego co wiem, duża część z nich ma liczniki uruchomień, więc nadają się raczej do sporadycznego użytkowania
Witajcie jestem posiadaczem komputera z Windowsem 10 64bit, oraz kabla VAG KKL sprzed grudnia 2013, pacjent - Galaxy 95r 1Z pod maską. Potrzebuje zrobić logowanie VAGiem, niestety żadna testowana przeze mnie wersja nie mogła się połączyć z silnikiem, łączył się jedynie z licznikiem i co chwila zrywał połączenie, natomiast Polski VAG łączy się bez problemu z wszystkim. Domyślam się że to problem z konfiguracją portów, sterownikami itd... Próbowałem już wielu ze strony
@Gostas: A w ogóle da się odpalić vag-coma na czymś wyższym niż XP? Bo z tego, co kiedyś czytałem, to mówiono, że jedynym rozwiązaniem (poza reintsalacją systemu na starszy lub kupnem innego lapa) jest stawianie wirtualnej maszyny na XP. Ale może temat od tamtej pory rozwiązano - ja dawno kupiłem starego lapa z windą 98 i już nie zgłębiałem tematu
@olekturbo: w książce pewnie będziesz miał, żeby wymieniać co 90 kkm. Ja bym powiedział, że 70 kkm lub co 5 lat taki dobry balans między świętym spokojem a finansami
Co sądzicie o Lexusie is 200. Wczorajszy wpis skłonił mnie do zainwestowania się tym modelem, a powoli chciałbym szukać pierwszego własnego samochodu. Oczywiście chciałbym założyć LPG. Jakie są koszta eksploatacji takiego samochodu, typowe usterki. Ogólnie przekonuje mnie to, że jest tylny napęd, a BMW wiąże się ze stereotypami i policja w razie czego też nie będzie chciała dać najniższego mandatu. Miałabym też o wprowadzeniu takiego auta z Niemiec. Ogonie auto widzę strasznie
Mirki zastanawiam się nad Fordem focusem mk II do którego chciałbym założyć LPG. Obiło mi się o uszy, że ze względu na aluminiowy blok silnika podtlenek gazotu może przynieść więcej szkód niż oszczędności. Wydaje mi się to trochę wyolbrzymione. Ma ktoś jakieś doświadczenia z tym autem? #motoryzacja #ford #lpg #pytanie
Raczej chodziło ci o głowicę, a nie o blok silnika. Poza tym tu jest tylko i wyłącznie kwestia gniazd zaworowych, które są dość delikatne, ale przy odpowiedniej regulacji składu mieszanki i regularnym kasowaniu luzu powinieneś przejeździć na gazie z 80-100 kkm. Po tym dystansie i tak trzeba się nastawić, że prędzej czy później trzeba będzie głowicę naprawiać
Dlaczego niektórzy ludzie uważają, że ważniejszy jest moment obrotowy niż ilość koni mechanicznych? Zawsze myślałem, że ma to bezpośredni związek ze sobą? #januszemotoryzacji here
@przepraszamczytenloginjestwolny: Nie do końca masz rację, bo przyspieszenie definiowane jest głównie przez przełożenia skrzyni biegów oraz ich rozpiętość. Wystarczy sprawdzić sobie przytoczoną przez Ciebie parę i okaże się, że mimo iż benzynowa wersja ma o wiele niższy maksymalny moment, to przyspiesza do "setki" w krótszym czasie.
Będzie ciężko, na obecne czasy stały napęd jest zbyt mało "ekologiczny" żeby pakować go do małych aut. Pozostaje Impreza, ale ona raczej będzie starsza niż 10 lat. A3 ma dołączany haldexem napęd, więc też się nie łapie. Ogólnie poza jakimiś wydumkami z Japonii ciężko mi teraz pomyśleć o mniejszym aucie ze stałym napędem, jednak dyfry trzeba jakoś pomieścić
#motoryzacja #samochody #sprowadzanie