Wpis z mikrobloga

@Dalamar: ja tez tak uważam, jak masz dwa samochody np dwie corsy C jedna ma 1,2 benzyne a drugi ma 1,7 diesel, oba maja 75 KM, ale moment mają inny y12xep ma 110 Nm, a y17dt ma 165 Nm. w praktyce wyglada to tak że benzynka jako tako jedzie, a dizelek rwie asfalt pod kolami, dlatego przede wszystkim moment, a moc to daje ci tyle ze oba auta polecą 173 km/h
@Dalamar: Tak naprawdę najważniejsza to jest rozpiętość momentu obrotowego w danym zakresie obrotów. Im mniej obrotów potrzebuje silnik do osiągnięcia max.momentu, tym jest elastyczniejszy w przyspieszaniu i nie ma charakterystycznej zadyszki w niższych obrotach. Przy tym wszystkim moc silnika to trochę taka 'papierowa' wartość, bardziej, żeby Ci uzmysłowić, że auto jedzie jakby miało np. 120KM. Pojęcie 'konie mechaniczne' jest tak rozpowszechnione, że ciężko byłoby laikowi tłumaczyć moc silnika jakimś momentem, czy