Wiadomo, że CP2077 w chwili wydania to była porażka, ale teraz w większości to naprawili. I RED4 również całkiem nieźle działa. Więc nie rozumiem dlaczego teraz CD Projekt przechodzi na zewnętrzny silnik UE5, podczas gdy Zachodni deweloperzy tacy jak Bethesda robią wszystko by tworzyć gry na własnym silniku. Nawet gdy to znacznie ogranicza powstawane na nim gry? W 2023 roku Creation Engine nadal nie potrafi sobie poradzić z ładowaniem w biegu wnętrz budynków, a
@JoeGlodomor: Po pierwsze gry tworzone na rodzimym silniku, mają unikatową szatę graficzną, więc łatwiej jest się im wyróżnić i wybić na tle reszty. Łatwo rozpoznać które gry powstały na UE, bo wszystkie wyglądają dość podobnie jeśli się im dokładniej przyjrzysz.
Po drugie, to jest inwestycja w przyszłość. Może kiedyś CDPR będzie tak duży że będzie mógł sobie pozwolić na wydawanie gier AAA co 2 - 3 lata. Wtedy będzie im
@jonasz787: Nie do końca bo silnik musi to jeszcze zrenderować. I tak jak mówiłem - łatwo rozpoznać która gra powstała na UE czy RE engine czy np. Cry engine (KCD). Zresztą nie chodzi tylko o grafikę. Silniki graficzne często mogą być optymalizowane pod określone gatunki. I dlatego m.in. Mass Effect Andromeda był taką klapą. Bo był grą RPG, która powstała na silniku
@JoeGlodomor: No nie wiem, może nie będą potrafili konkretnie nazwać silnika, ale pewnie dużo osób dostaje to przeczucie że gra może być troszeczkę pospolita, jak widzą trailer kolejnego tytułu opartego na UE. Ja nie pracuję w gamedev-ie i dużo nowych tytułów nie przechodzę, a mam takie odczucia :)
@jonasz787: Nie do końca bo silnik musi to jeszcze zrenderować. I tak jak mówiłem - łatwo rozpoznać która gra powstała na UE czy RE engine czy np. Cry engine (KCD). Zresztą nie chodzi tylko o grafikę. Silniki graficzne
najprawdopodobniej identycznie wyrenderują pustą sceną z klockiem pośrodku
No tak, bo sobie potem pograsz w taką grę z pustą scenę z klockiem pośrodku xD
Zresztą każdy silnik na swój sposób generuje cienie, oświetlenie, fizykę czy efekty cząsteczek.
Poza tym tzw. feeling rozgrywki - czyli m.in. to jak porusza się, jak reaguje czy to jak responsywna jest postać - czy twoja czy NPC-e, również w dużej mierze zależy od silnika, nie tylko od
@jonasz787: Zresztą - może podam przykład - w zeszłej generacji wszystkie gry na UE4 wyglądały jakby wszystkie obiekty, a zwłaszcza postacie w nich były ulepione z plasteliny. Nieważne jakie miały assety czy ustawienia. Także to silnik również musi wpływ na to jak gra będzie się prezentowała i nie chodzi tutaj tylko o oświetlenie, rozgrywkę czy fizykę. Również stricte o grafikę.
@aleksander_z: Dlaczego doppler jak po obu stronach długości fal są takie same? Nic dziwnego że nikt nie zgadł że Sheldon sie przebrał za efekt Dopplera. Jego strój był po prostu gówniany
Tak Kisra, zbudowany już w VI wieku królewski pałac w czasach swojej świetności służący Sasanidom, którzy rządzili w przeszłości Persją. Poniżej rekonstrukcja wyglądu pałacu z roku 600 oraz stan aktualny. Lokalizacja ruin: około 30 kilometrów od Bagdadu.
Jak to jest że na Dworcu Łódź Kaliska (drugi co do wielkości ruchu dworzec w Łodzi) nie można kupić nawet głupiej wody. Ja rozumiem że remont. Jednak ten remont trwa już 3. rok i jeszcze nie widziałem żadnego rusztowania na hali głównej. Ale oczywiście musieli już teraz usunąć wszystkie automaty z oraz zamknąć wszystkie sklepy.
Najbliższy automat z napojami czy przekąskami jest przy Dworcu PKS. Niedaleko - ale tu też niespodzianka - jest
@mirkobiniu: Tak? Za PKS również? Zreszta, jakie to ma znaczenie kto za to odpowiada jak poza Łodzią nie spotkałem się jeszcze z takimi utrudnieniami podczas remontów dworca.
@ebismolarek: Dobra dobra, to nie jest tak że ona ma często takie kolaby. Najwyżej botezowy ja gdzieś zaciągną i tyle. A tak to nadal ma 600 widzow bez botów.
Zresztą nawet gdyby nawiązałby relacje z borderka to za dużo by mu to nie dało z jego angielskim. No może gdyby był jakąś ładna dziewczyna to by to nie stanowiło takiego problemu bo wiadomo - spermiarze ale tak to zawsze będzie
CO?XD O tym że niektórzy blokują czat żeby był wyłącznie dla subskrybujących nawet jak mają 10 widzów bo może ktoś zapłaci to wiem, ale to już szczyt xD
@Panas: za takie akcję jeśli vod jest z grania w gierki powinni mieć rozprawę o łamanie praw autorskich. Darmowy lets play jest okey bo za friko ale to? To to co innego
Jak ja nienawidzę NFZ. Miałem wykonać głupie RTG kręgosłupa (odc lędźwiowy i szyjny) które prywatnie mogę zrobić od ręki. Więc zapisy z wyprzedzeniem dwóch tygodni, a wynik niby miał być po dwóch dniach. Niestety jak przyszedłem po czterech to się okazało że radiologowi nie chciało się opisać jednego odcinka więc po opis mam się stawić później xDD #nfz #medycyna
Więc nie rozumiem dlaczego teraz CD Projekt przechodzi na zewnętrzny silnik UE5, podczas gdy Zachodni deweloperzy tacy jak Bethesda robią wszystko by tworzyć gry na własnym silniku. Nawet gdy to znacznie ogranicza powstawane na nim gry?
W 2023 roku Creation Engine nadal nie potrafi sobie poradzić z ładowaniem w biegu wnętrz budynków, a
Po drugie, to jest inwestycja w przyszłość. Może kiedyś CDPR będzie tak duży że będzie mógł sobie pozwolić na wydawanie gier AAA co 2 - 3 lata. Wtedy będzie im
@jonasz787: Nie do końca bo silnik musi to jeszcze zrenderować. I tak jak mówiłem - łatwo rozpoznać która gra powstała na UE czy RE engine czy np. Cry engine (KCD).
Zresztą nie chodzi tylko o grafikę. Silniki graficzne często mogą być optymalizowane pod określone gatunki. I dlatego m.in. Mass Effect Andromeda był taką klapą. Bo był grą RPG, która powstała na silniku
@JoeGlodomor: No nie wiem, może nie będą potrafili konkretnie nazwać silnika, ale pewnie dużo osób dostaje to przeczucie że gra może być troszeczkę pospolita, jak widzą trailer kolejnego tytułu opartego na UE. Ja nie pracuję w gamedev-ie i dużo nowych tytułów nie przechodzę, a mam takie odczucia :)
@jonasz787: Nie do końca bo silnik musi to jeszcze zrenderować. I tak jak mówiłem - łatwo rozpoznać która gra powstała na UE czy RE engine czy np. Cry engine (KCD).
Zresztą nie chodzi tylko o grafikę. Silniki graficzne
No tak, bo sobie potem pograsz w taką grę z pustą scenę z klockiem pośrodku xD
Zresztą każdy silnik na swój sposób generuje cienie, oświetlenie, fizykę czy efekty cząsteczek.
Poza tym tzw. feeling rozgrywki - czyli m.in. to jak porusza się, jak reaguje czy to jak responsywna jest postać - czy twoja czy NPC-e, również w dużej mierze zależy od silnika, nie tylko od