Aktywne Wpisy
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
lysyzlombardu +61
Jak można chodzić w sandałach? Ja rozumiem małe dzieci, którym mama kupuje wszystkie ciuchy i w zasadzie wisi im w czym chodzą. Ale jak dorosły, samodzielnie myślący mężczyzna może sam z własnej woli ubrać sandały?
#modameska #ubierajsiezwykopem #buty
#modameska #ubierajsiezwykopem #buty
Więc nie rozumiem dlaczego teraz CD Projekt przechodzi na zewnętrzny silnik UE5, podczas gdy Zachodni deweloperzy tacy jak Bethesda robią wszystko by tworzyć gry na własnym silniku. Nawet gdy to znacznie ogranicza powstawane na nim gry?
W 2023 roku Creation Engine nadal nie potrafi sobie poradzić z ładowaniem w biegu wnętrz budynków, a jakoś nikt nie wspomina o porzuceniu silnka. Pewnie TES VI również wyjdzie na Creation Engine.
https://www.youtube.com/watch?v=ws0ufhrgWJw
Nie mówiąc już o tym, że na UE5 również powstają buble czy niezoptymalizowane gry. Jak chociażby Forspoken.
Dlaczego my Polacy musimy ciągle porzucać własne rozwiązania na rzecz Zachodnich jak tylko napotkamy jakieś trudności. Ehh... z takim nastawieniem nigdy nie będziemy czymś więcej niż krajem-montownią z kartonu.
#cdprojekt #cdprojektred #gamedev #polska
Po drugie, to jest inwestycja w przyszłość. Może kiedyś CDPR będzie tak duży że będzie mógł sobie pozwolić na wydawanie gier AAA co 2 - 3 lata. Wtedy będzie im się
Gdyby do RED i UE5 wrzucić pustą czarną scenę i biały sześcian na środku niej, to potrafiłbyś rozpoznać który render jest z którego silnika? Nie? Tak myślałem :)
A co do 2. to utrzymywania silnika też raczej kosztuje. Zakładam, że jednak w tak dużej firmie ktoś policzył, które rozwiązanie będzie tańsze.
@jonasz787: Nie do końca bo silnik musi to jeszcze zrenderować. I tak jak mówiłem - łatwo rozpoznać która gra powstała na UE czy RE engine czy np. Cry engine (KCD).
Zresztą nie chodzi tylko o grafikę. Silniki graficzne często mogą być optymalizowane pod określone gatunki. I dlatego m.in. Mass Effect Andromeda był taką klapą. Bo był grą RPG, która powstała na silniku Battlefield'a
@JoeGlodomor: No nie wiem, może nie będą potrafili konkretnie nazwać silnika, ale pewnie dużo osób dostaje to przeczucie że gra może być troszeczkę pospolita, jak widzą trailer kolejnego tytułu opartego na UE. Ja nie pracuję w gamedev-ie i dużo nowych tytułów nie przechodzę, a mam takie odczucia :)
No tak, bo sobie potem pograsz w taką grę z pustą scenę z klockiem pośrodku xD
Zresztą każdy silnik na swój sposób generuje cienie, oświetlenie, fizykę czy efekty cząsteczek.
Poza tym tzw. feeling rozgrywki - czyli m.in. to jak porusza się, jak reaguje czy to jak responsywna jest postać - czy twoja czy NPC-e, również w dużej mierze zależy od silnika, nie tylko od
Za feeling rozgrywki odpowiadają programiści a nie silnik. Za grafikę oprócz artystów również odpowiadają programiści. Powtarzam - silnik to jedynie narzędzie, a to jak i do czego zostanie wykorzystany zależy od teamu i ich skilla.
Zgadzam się, responsywność nie zależy tylko od animacji, bo te
Niezoptymalizowana gra czy buble to nie wina silnika.
Co do "wszystkie gry robione na UE wyglądają tak samo" - jakieś indie projekty, które nie umieją zmienić defaultowych ustawień to może i tak, ale zaufaj mi, jesteś w stanie zrobić w UE grę, która nie wygląda jak żadna inna. Wszystko kwestia ustawień. Przykład z brzegu - Psychonauts 2, The Finals i Octopath Traveler. Wszystkie trzy zrobione w Unreal Engine.
Utrzymywanie własnego
CP robią aktualnie studia z ameryki północnej więc podejrzewam że łatwiej i taniej jest im zebrać zespół piszący w UE5 niż w RED4
no i najnowsze osiągnięcia pokroju Ray tracingu, DLSS itp. prawdopodobnie wymagają więcej inwestycji, prawdopodobnie bardziej opłaca się zostawić