Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko230
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
liminara

liminara

Dołączył 2 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 16
  • Znaleziska 16
  • Mikroblog 0
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 7

728

Podpisz się pod tą europejską inicjatywą - terapie z użyciem psychodelików.

Pokaż treści 18+

Podpisz się pod tą europejską inicjatywą - terapie z użyciem psychodelików.

Wzywamy Komisję Europejską do wspierania sprawiedliwego, szybkiego, przystępnego cenowo, bezpiecznego i legalnego dostępu do innowacyjnych terapii wspomaganych psychodelikami.

suzukiTLS
z
eci.ec.europa.eu
dodany: 21.09.2025, 18:55:44
  • 160
  • #
    psychodeliki
  • #
    psylocybina
  • #
    grzybki
  • #
    lsd
liminara
liminara 22.09.2025, 06:49:31 via Wykop
  • 8
@hakunnin: Były. Były też takie, które mówiły o tym, że picie wina jest zdrowe. Zarówno jedno i drugie nauka i badania obaliły. Ale kwestia jest taka, że kiedy mówimy o substancjach zawartych np. w grzybach, to zarówno badania z czasów kiedy były one legalne, jak i obecnie mówią o praktycznie zerowym potencjale uzależniającym i ogromnych możliwościach terapeutycznych. I to się przez te lata nie zmieniło. Wręcz przeciwnie, jest coraz więcej
liminara
liminara 22.09.2025, 06:58:03 via Wykop
  • 5
@ly000: zgadzam się z Tobą. Są ważniejsze problemy. Np. w EU 1 na 6 osób ma zdiagnozowaną depresję. A ciekawe jest to, że właśnie depresja jest jedną z najczęstszych przyczyn odbierania sobie życia. Na 13 samobójstw w Polsce - codziennie odbiera sobie życie taka ilość osób- większość to mężczyźni. A-----l i uzależnienie od niego ma dużo bardziej niszczące skutki społeczne niż h-----a
liminara
liminara 22.09.2025, 07:02:52 via Wykop
  • 6
@DuchZoliborza: jak na razie, to oni podchodzą do tego z dużą rezerwą i ostrożnością. Mimo tego, że FDA już kilku substancjom dało status przełomowych terapii. No ale nie da się opatentować tego, co rośnie na każdym pastwisku albo jest produkowane przez ludzki mózg
liminara
liminara 22.09.2025, 07:11:03 via Wykop
  • 6
@Ojkofil: Możesz się leczyć kiszoną kapustą. Jest naprawdę zdrowa. Wspomaga mikrobiotę. A refundacja jest już w Kanadzie, Nowej Zelandii, części Stanów, Austrii, Czechach, Niemczech... pewnie niedługo i w innych krajach. Ale w Polsce, będziemy wkładać chorych do pieca, na 3 zdrowaśki, jak w "Antku" Bolesława Prusa. Po co nam potwierdzone naukowo na świecie, działające metody?
liminara
liminara 22.09.2025, 07:30:56 via Wykop
  • 15
@ly000: Ok i jednocześnie widzę problemu w tym, że a-----l tylko dlatego, że jest legalny, jest ok. A grzybki, ponieważ nielegalne to samo zuo. I mam wrażenie, że problemem nie jest substancja jako taka, tylko to, że ma właśnie status nielegalnej. No, bo co z tego, że te substancje w zasadzie nie uzależniają a alko jest jedną z najbardziej uzależniających i destrukcyjnych rzeczy? To a-----l jest cacy, chociaż pogłębianie depresję,
liminara
liminara 22.09.2025, 12:58:36 via Wykop
  • 1
@kubako: osoby chore śmiertelnie brały udział w tych badaniach nie dla tego, że to nieistotne czy się uzależnią czy nie. Brały udział dlatego, że okazało się, że to pozawala im przeżyć ostatnie miesiące w dużo większym spokoju. Po 1 (!) dawce zmniejszył się lęķ, objawy depresji, zwiększył się komfortowo życia. Niektórzy z nich ograniczyli a nawet odstawili leki przeciwdepresyjne. Zmniejszyli ilość stosowanych benzodiazepin czy leków nasennych. I po tej jednej
liminara
liminara 22.09.2025, 13:02:00 via Wykop
  • 1
@kakodyl: każda substancja może być szkodliwa. Masz rację, i te substancje nie są panaceum na wszystko i dla wszystkich. Są przeciwwskazania, są specjalne procedury, które minimalizują i tak niewielkie efekty uboczne. Kontekst terapeutyczny jest tu bardzo istotny. I o tym jest ta petycja
liminara
liminara 22.09.2025, 13:13:12 via Wykop
  • 0
@Co_tu_sie_odjaniepawla: ale przecież są kontolwane badania. Na Johns Hopkins University, Imperial College w Londynie, na Harvardzie, UC Berckley, Uniwersytet w Karolińska w Szwecji, ECNP Europe, a to nie koniec listy. I przecież w tej petycji chcą właśnie zwiększenia ilości badań
liminara
liminara 22.09.2025, 13:38:21 via Wykop
  • 2
@voot: te substancje nie są odpowiedzą na wszystko. Są osoby, ktore nie powinny ich przyjmować. Tak ja z uczuleniem na salicylany: jeśli masz, nie powinieneś barać aspiryni, bo to się może źle dla Ciebie skończyć. W petycji mówi się o kontekście medycznym/terapeutycznym a nie: wszstko i w każdej ilości dla każdego. W ośrodku medycznym, pod opieką przeszkolonych osób, przestrzegając protokołów, żeby pomóc a nie zaszkodzić. Ludzie, którzy stworzyli tę petycję
liminara
liminara 22.09.2025, 13:47:42 via Wykop
  • 2
@kubako: chyba dosłownie tydzień temu, w JAMA został opublikowany wynik badania klinicznego dot. Isd, które mówi o tym, że jedna dawka zmniejszyła lęk u prawie 70% badanych, u 48% badanych była całkowita remisja, a efekty utrzymywał się co najmniej do 12 tygodni. A osoby terminalnie chore, bada się pod kątem lęku przed śmiercią, bo w tej grupie wydaje się on być (ze zrozumiałych powodów) najwyższy. Ale to są często osoby,
liminara
liminara 22.09.2025, 15:52:13 via Wykop
  • -1
@Co_tu_sie_odjaniepawla: tak, nawołują do taniego i łatwego dostępu do terapii wspomaganych psy...delkami. Czyli takich, które będą w placówkach medycznych, pod opieką przeszkolonych lekarzy i terapeutów, wykonywane zgodnie z ustalonymi protokołami i w piłączeniu z psychoterapią. A nie do łatwego dostępu do substancji, dla każdego jak leci. Chodzi o to, żeby osoby, chociażby z depresją miały do terapii dostęp - często chorzy, ze względu na chorobę są w złych warunkach ekonomicznych
liminara
liminara 22.09.2025, 18:27:32 via Wykop
  • 0
@Co_tu_sie_odjaniepawla: Przecież to nie jest efekt uboczny z kosmosu. To normalne, że substancje wpływające na mózg wywołują zmiany percepcji. W przypadku psy---delików to wręcz element mechanizmu działania, który umożliwia przełamanie utrwalonych schematów myślenia. Dlatego robi się to w klinice, z terapeutą, a nie w domowym zaciszu.

A zapis o konflikcie interesów? Standard. Przy badaniach leków, nikt nie oczekuje, że firma wyłoży miliony i się pod tym nie podpisze.
Ważne jest to, że
liminara
liminara 22.09.2025, 18:31:21 via Wykop
  • -1
@PytanieZaPytaniem: a skąd wiesz, że tam nie pracują? Albo w innych zawodach pomocowych
liminara
liminara 22.09.2025, 18:37:57 via Wykop
  • 1
@SineTenebrisCatholicis: oczywiście, że w petycji nie ma nic o salicylanach. Bo użyłam tego przykładu jako analogii
liminara
liminara 23.09.2025, 09:14:27 via Wykop
  • 0
@voot: są ośrodki, które są przygotowane do robienia takich badań i takie badania robią. Kwestia jest taka, że również UE ma fundusze, dzięki którym mogłaby je dofinansować. Komisja Europejska ma też możliwość zmiany prawnych na poziomie całej UE i otwarcia drogi do dostępu do takich terapii. Europejska Inicjatywa Obywatelska, to oddolne narzędzie, które pozwala działać zwykłym ludziom na rzecz tematów, które są dla nich ważne.

I pytanie, czy dostałeś minus,

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking