Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko248
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
karol1922
karol1922

karol1922

Dołączył 5 lat i 7 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 84
  • Znaleziska 67
  • Mikroblog 17
  • Obserwujący 4
  • Obserwowane 5

2311

Niemiecki Bild: 149 mld euro od Chin za ukrywanie koronawirusa

Niemiecki Bild: 149 mld euro od Chin za ukrywanie koronawirusa

W artykule "Co Chiny są nam winne" gazeta Bild oburzona postawą Chin sporządziła szczegółową fakturę opiewającą na 149 mld euro. Znalazła się tam m.in. opłata za utratę przychodów z turystyki, opłata za straty dla niemieckich małych przedsiębiorstw czy dla niemieckiego przemysłu filmowego.

burana
z
tvp.net.pl
dodany: 20.04.2020, 12:37:42
  • 250
  • #
    ekonomia
  • #
    koronawirus
  • #
    chiny
  • #
    niemcy
  • #
    finanse
  • #
    covid19
karol1922
karol1922
karol1922 21.04.2020, 14:58:17
  • 0
Niemiecki przemysl fimowy -> az sie rozmarzylem w pracy
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

416

Liczby nieubłaganie przeczą faktom medialnym

Liczby nieubłaganie przeczą faktom medialnym

Nie snuję teorii. Po prostu: 2+2=4. Zestawiam fakty i fakty medialne. Albo 2+2=7, albo z faktami medialnymi jest coś nie tak. Każdy ma oczywiście prawo wybrać tę pierwszą lub tę drugą ewentualność.

Guayaseal
z
wykop.pl
dodany: 09.04.2020, 07:42:29
  • 207
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    swiat
  • #
    covid19
  • #
    epidemia
karol1922
karol1922
karol1922 09.04.2020, 14:33:14
  • 4
@Guayaseal - dzisiaj wyszla aktualizacja na 14 tydzien - nadal podtrzymujesz to co napisales?
Ciekawe czy jak pojawi sie 15 tydzien to tez bedziesz twierdzil to samo.
  • 4
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

karol1922
karol1922
karol1922 09.04.2020, 21:26:45
  • 1
@gregjaw: w poprzednim tygodniu mieli jeszcze za malo zmarlych zeby wykresy podstkoczyly. Zobaczymy za 2 tygodnie - wirus nie zabija w 5 minut
karol1922
karol1922
karol1922 09.04.2020, 21:29:03
  • 1
@gregjaw : prawie jak normalny sezon infekcyjny
http://www.salute.gov.it/portale/caldo/sismg/SISMG_sintesi_2020w13.pdf
karol1922
karol1922
karol1922 10.04.2020, 06:58:31
  • 1
@gregjaw: nie wiem - może mniej jeżdżą na narty do Włoch? Może ludzie aż tak duzo nie podróżują ? Poza tym jeśli prawie wszyscy pozamykali granice i zawiesili loty to ma to tez pozytywny wpływ na Szwecję. Dodatkowy czynnik to gęstość zaludnienia i położenie.
karol1922
karol1922
karol1922 11.04.2020, 10:08:09
  • 1
@gregjaw: i naprawdę nie widzisz różnicy między Norwegią a Szwecją? Dobry koronny dowód

11.3:
Norwegia (1100 zakażonych / 3 zmarłych)
Szwecja (960 /
karol1922
karol1922
karol1922 11.04.2020, 11:33:37
  • 0
@lupov : jest tez wykres z regionu Bergamo pokazujący łączne zgony tylko osób zameldowanych w Bergamo (stan przedostatni tydzien marca). Twoj argument zostaje obalony

@dps: zrodlo masz tutaj
https://www.wykop.pl/link/5435049/laczna-liczba-zgonow-vs-koronawirus/
karol1922 - @lupov : jest tez wykres z regionu Bergamo pokazujący łączne zgony tylko ...

źródło: comment_1586604607MIt3cif5OJqhT56fKbcPIp.jpg

Pobierz
karol1922
karol1922
karol1922 11.04.2020, 11:43:51
  • 1
@Guayaseal: nadal będziesz brnąć i pisać głupoty?
Poniżej dane z włoskiego ministerstwa zdrowia. Śmiertelność ogólna ludzi +65, dane z 18 włoskich miast, rozłożonych w całym kraju, stan na koniec marca. Źródła masz w tym wykopie
https://www.wykop.pl/link/5435049/laczna-liczba-zgonow-vs-koronawirus/
karol1922 - @Guayaseal: nadal będziesz brnąć i pisać głupoty?
Poniżej dane z włoskie...

źródło: comment_1586605288xU46qxu99dQLYaOtxwAdcd.jpg

Pobierz
karol1922
karol1922
karol1922 11.04.2020, 21:07:29
  • 1
@gregjaw: ale to ty pisałeś coś o koronnym dowodzie. Innych liczb ze Szwecji i Norwegii nie znam. Rozumiem że ty jednak tak bo mówisz, że nie ma większej różnicy między tymi krajami. Pochwal się więc co takiego konkretnego znalazłeś.
karol1922
karol1922
karol1922 11.04.2020, 21:36:52
  • 1
@dps: Bergamo to oczywiście miejsce ekstremalne, lecz ogólnie niewiele lepiej jest właściwie w całej Lombardii.
Euromomo z 14. tygodnia pokazuje dla Włoch spory podskok - tutaj dane nie muszą być jednak zbyt aktualne i w dodatku nikt nie wie co te wykresy dokładnie pokazują.
Ten wykres, z mojego wykopu który pokazywał łączne zgony w grupie +65lat dla 18 miast we Włoszech został już też zaktualizowany i nie wygląda zbyt dobrze -
karol1922 - @dps: Bergamo to oczywiście miejsce ekstremalne, lecz ogólnie niewiele le...

źródło: comment_1586640218qjIV5uhKkIfKvPxSPZL7wq.jpg

Pobierz
karol1922
karol1922
karol1922 12.04.2020, 20:11:12
  • 1
@gregjaw: nadal nie kumasz ze te dane wcale nie muszą być aktualne?
karol1922
karol1922
karol1922 16.04.2020, 09:31:06
  • 0
@gregjaw: i jak tam twoje koronne dowody? Nadal bez większych różnic między Norwegią i Szwecją?
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/norway/
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/
rzuć okiem na liczbę zgonów i dzienny przyrost zgonów. Faktycznie prewencja nic nie daje...

5

Wskaźniki umieralności (Euromomo - tyd.14) powyżej historycznych wartości

Wskaźniki umieralności (Euromomo - tyd.14) powyżej historycznych wartości

Zwróćcie uwagę na Włochy, Hiszpanie, UK, Szwajcarie, Belgie. Wszystko pomimo wprowadzonych ograniczen.

karol1922
z
euromomo.eu
dodany: 09.04.2020, 14:08:01
  • 2
  • #
    koronawirus
  • #
    covid19stats
  • #
    covid19
  • #
    2019ncov
  • #
    epidemia
  • #
    europa
karol1922
karol1922
karol1922
Autor
09.04.2020, 15:31:43
  • 1
@jndr00 - była ostra niczym nieograniczona grypa.
Covid-19 zaczął zbierać żniwa dopiero w marcu (w Europie). Podejrzewam ze aktualizacja za tydzień pokaże dalszy wzrost. Trzeba też pamiętać ze covid-19 roznosi się wolno jak na swoje możliwość (przez ograniczenia). Dalsza sprawa jest taka, że dane są z całego kraju a covid-19 jak na razie przejawia się bardzo mocno głównie w tylko niektórych częściach krajów. Moim zdaniem te dane pokazują ze porównania tego
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

16

Koronakryzys: Brak planu to czekanie na cud, który się nie wydarzy

Koronakryzys: Brak planu to czekanie na cud, który się nie wydarzy

Nigdy nie myślałem, że przeczytam z zaniteresowniem jakiś materiał z krytyki politycznej, a jednak - może nie zawsze warto dzielić się na lewaków i prawaków. Całkiem trafna analiza sytuacji wraz z pewną dawką statystyki o ogólnej umieralności

karol1922
z
krytykapolityczna.pl
dodany: 08.04.2020, 09:10:03
  • 4
  • #
    koronawirus
  • #
    covid19stats
  • #
    covid19
  • #
    2019ncov
  • #
    epidemia
  • #
    polska
karol1922
karol1922
karol1922
Autor
08.04.2020, 10:59:37
  • 1
@brainfala: widze ze niestety jest tyle zakopow co wykopow.
Zakopy to pewnie za strone zrodlowa.
embrion
embrion
07.04.2020, 19:19:25
  • 407
#koronawykres <- można obserwować #koronawirus #covid19 #covid19stats
Wg Ministerstwa Zdrowia (o godzinie 0,388194444444444): 191 wyzdrowiałych, 2476 hospitalizowanych, 148130 objętych kwarantanną, 36391 objętych nadzorem epidemiologicznym. Definicje w linku na końcu.
Liczba testów wykonanych (do godziny 0,5625): 92215 (+6748).

Miejsce, liczba wykrytych oraz oficjalna liczba ofiar
Polska 4848 (+435, +10%), 129 (+22, +21%)
embrion - #koronawykres <- można obserwować #koronawirus #covid19 #covid19stats
Wg M...

źródło: comment_1586287162j9Ab6d4RhFCyKSn6nIwU9S.jpg

Pobierz
  • 45
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

karol1922
karol1922
karol1922 07.04.2020, 20:21:34
  • 0
pozwol ze sie podepne z tym wykopem:
moim zdaniem ciekawe liczby ogolnych zgonow z wloch
https://www.wykop.pl/link/5435049/laczna-liczba-zgonow-vs-koronawirus/
  • Odpowiedz

673

Łączna liczba zgonów vs. koronawirus

Łączna liczba zgonów vs. koronawirus

Dyskutując ze znajomymi na temat koronawirusa często pojawiały się mniej więcej takie stwierdzenia: - liczby przypadków śmiertelnych podawanych jako ofiary koronawirusa nic właściwie nie mówią, bo w statystykach pojawiają się osoby przewlekle chore, które i tak by umarły...

karol1922
z
wykop.pl
dodany: 06.04.2020, 21:41:22
  • 150
  • #
    2019ncovstats
karol1922
karol1922
karol1922
Autor
06.04.2020, 21:52:47
  • 34
według danych ogólonowłoskich z 24.3.2020 już wtedy w rejonach objętych wirusem było grubo powyżej średniej (nawet powyżej rekordowej fali grypowej z 2016 roku). A nowe dane, które powinny pokazywać wzrost po 24.3 dopiero się pojawią.
W Bergamo już pod koniec marca był ok. 6 krotny wzrost zgonów w porównaniu ze średnimi liczbami.
  • 19
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

karol1922
karol1922
karol1922
Autor
07.04.2020, 06:47:18
  • 65
@dzikuZplasriku: w 2016 faktycznie nikt kraju nie zamykal. Pytanie co by bylo gdyby w 2020 tez kraju nie zamknieto i nie oddzielono najbardziej dotknietych rejonow. W tym tygodniu powinny byc dane co do umieralnosci ludzi +65 w tych 19 miastach pod koniec marca - wtedy roznica miedzy grypa 2016 (roznoszacej sie bez okraniczen) a koronawirusem (roznoszacym sie z utudnieniami).

Co do sredniej wieku i polaczenia z czasem powojennych. Pewnie ma
karol1922
karol1922
karol1922
Autor
07.04.2020, 06:53:32
  • 3
@cogood9: wiesz, ja specjalnie poszukalem danych ktore w zalozeniu nie sa powiazane z iloscia zakazonych czy odsetkiem ofiar smiertelnych posrod osob oficjalnie zakazonych.
Jak na tacy podany jest znaczny przyrost smiertelnosci w porownaniu do lat poprzednich - spojrz np. na wykres z Bergamo
karol1922
karol1922
karol1922
Autor
07.04.2020, 07:03:37
  • 3
@Carlos_9400: masz racje - to czy wprowadzone srodki sa/byly wspolmierne do zagrozenie dowiemy sie za kilka lat.
Niezmienia to jednak faktu, ze juz teraz na podstawie danych tutaj podanych (ogolna smiertelnosc badana przez lata) mozna stwierdzic ze Covid-19 jest duzo wiekszym zagrozeniem niz normalna grypa. Wykresy z Wloch (ktore na razie tylko po czesci obejmujace czas z najwyzsza iloscia zgonow "na korone" bo nie obejmuja jeszcze calego marca) juz teraz
karol1922
karol1922
karol1922
Autor
07.04.2020, 07:25:12
  • 2
@Nemrod: pierwszy wykres w znalezisku pokazuje miesieczna liczbe zgonow w gminie Bergamo od okolo 2000 roku do teraz. W uieglych latach miesieczna liczba zgonow na podstawie wykresu wahala sie w Bergamo miedzy ok. 160-270. Teraz w marcu (jeszcze nie pelnym prawie 900)
karol1922
karol1922
karol1922
Autor
07.04.2020, 07:26:46
  • 1
@dualbet - tak zgadzam sie jak najbardziej. Zeby obalic ten argument trzeba poczekac
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

karol1922
karol1922
karol1922
Autor
07.04.2020, 07:34:38
  • 5
@Carlos_9400: widze ze mamy dokladnie takie same rozterki.
Ciezko mi sobie wyobrazic ze tak wiele panstw wprowadzaloby te obostrzenia nie znajac danych i nie robiac jakis prognoz. Ja tam na to jestem za cienki i nie mnie beda z tego rozliczac.

Moja prognoza jest taka ze obostrzenia beda luzowane w momencie w ktorym szpitale beda mialy szanse leczyc nowych chorych. I tak na zmiane raz zakaz, raz dzialamy normalnie. Moim
karol1922
karol1922
karol1922
Autor
07.04.2020, 07:54:30
  • 1
@Carlos_9400: do listy "klimat, uchodzcy, aborcja, p-------a" dodalbym jeszcze SMOLENSK.
Dobrze piszesz tylko ci polac :)
karol1922
karol1922
karol1922
Autor
07.04.2020, 08:03:42
  • 0
@paliwoda: zboczenie z niemieckiego zapisu w Excelu.
karol1922
karol1922
karol1922
Autor
07.04.2020, 09:09:34
  • 16
@Meerkat79: skonczlylem czytac przy wzmiance o 800 zgonach srednio dziennie w powiecie Bergamo. Mozesz podac zrodlo? Bo cos tu nie pasuje i to mocno
karol1922
karol1922
karol1922
Autor
07.04.2020, 09:13:53
  • 1
@otualw: w tym znalezisku masz podane laczne liczby wszystkich zgonow w regionie wiec co ma do tego kretywna ksiegowosc?
karol1922
karol1922
karol1922
Autor
07.04.2020, 09:16:42
  • 1
@bergamota: w wykopalisku masz laczna liczbe wszystkich zgonow w danym regionie (a nie tylko tych "z covid-19")
karol1922
karol1922
karol1922
Autor
07.04.2020, 09:25:38
  • 1
@rrpz: tez wpadlem na stronke euromomo tylko nie dlem rade ogarnac co ten wskaznik dokladnie pokazuje.
Mozesz mi to jakos wytlumaczyc?
karol1922
karol1922
karol1922
Autor
07.04.2020, 09:31:26
  • 0
@Guayaseal: chyba jednak nie zrozumiales do konca:
wykres 1: na wykresie sa wszyskie zgony a nie te z covid-19. Na stronie zrodlowej jest tez drugi wykres pokazujacy te same liczy ale tylko dla osob mieszkajacych w gminie Bergamo.
wykres 2: masz racje, z tym ze nie ma jeszcze danych uwzgledniajacych ostatni tydzien marca (a w tym czasie tez byla ostra jazda). Pozatym w styczniu i lutym 2020 bylo strasznie malo
karol1922
karol1922
karol1922
Autor
07.04.2020, 09:41:23
  • 1
@grzesnick: jaki dokladnie wskaznik podawany jest w tych tabelkach? ta liczba roczna kolo 1000. Tysiac zgonow na jakas liczbe ludzi czy na co?
karol1922
karol1922
karol1922
Autor
07.04.2020, 09:48:30
  • 1
@bergamota: tylko wiesz - to nie koncert zyczen. Nie ma chyba jeszcze takich danych.
To co podalem to jedyne zrodlo ktore znalazlem i ktore podje sensowne dane
karol1922
karol1922
karol1922
Autor
07.04.2020, 09:56:30
  • -2
Do Bergamo zwożono ludzi z COVID19 z okolic. Przyjmując, że wiele osób w stanie terminalnym łapało COVID19 uzyskamy, że do Bergamo zwożono dużą liczbę umierających z innych miast i sąsiednich wiosek. Stąd w Bergamo śmiertelność całkowita musiała drastycznie wystrzelić. Nie zdziwiłbym się jednak, gdyby w sąsiednich wioskach spadła prawie do zera.


@Guayaseal: dlatego napisalem ci ze w artykule [1] jest tez wykres obejmujacy tylko mieszkancow gminy bergamo. Nadal bez ostatniego
karol1922 - > Do Bergamo zwożono ludzi z COVID19 z okolic. Przyjmując, że wiele osób ...

źródło: comment_1586253312MpiyhYAgHdou7Eiyho8q5M.jpg

Pobierz
karol1922
karol1922
karol1922
Autor
07.04.2020, 10:58:32
  • -2
@ramirezvaca: wiem ze brzmi to glupio ale nie ogarnelem jeszcze zasad tagowania. I w sumie sam nie wiem jak tam sie znalazl ten tag. Mialem problem zeby dodac znalezisko bez zadnego taga i nagle samo sie dodalo :=)

Co do danych z tego lokalnego portalu, to powoluja sie na dane z gminy Bergamo. Jesli dane sa z twojego punktu widzenia nieprawidlowe to to udowodnij. Ja tu nieprawidlowoscie nie widze. Jesli
karol1922
karol1922
karol1922
Autor
07.04.2020, 11:00:17
  • 0
@Gandalf_bialy: tak ale w wykopalisku masz podane laczne zgony a nie zgony z Covid-19
karol1922
karol1922
karol1922
Autor
07.04.2020, 12:31:54
  • 0
@Gandalf_bialy: ej to nie ja napisalem, zle zacytowales.
karol1922
karol1922
karol1922
Autor
07.04.2020, 12:35:33
  • 1
Liczba zakażeń rosła nawet po totalnym lockdownie. Wygląda na to że to rozwiązanie jest nieefektywne, zwłaszcza biorąc pod uwagę jakie koszty społeczne generuje.


@marcin-: Tak rosla - wirus nie obiawia sie od razu i nigdy nie jest tak ze wszyscy sie do zakazow stosuja. Wlosi z tego co czytalem mocno olewali zakazy i olewaja nadal
karol1922
karol1922
karol1922
Autor
07.04.2020, 16:15:48
  • 0
@grzesnick: dzieki to juz mi troche bardziej rozjasnia te dane eurostatu.
Z tym ze jak wezme z twojego pierwszego linka liczbe 1336,01 (dla roku 2016 we wloszech) i pomnoze razy 602 (60,2 mln mieszkancow wg wiki) to wychodzi ponad 804000 zgonow w 2016 roku (a nie 618083 jak wg 3.linka).
Cos duza roznica zeby brac te liczby w ciemno
karol1922
karol1922
karol1922
Autor
07.04.2020, 18:27:29
  • 0
@reassor: no jest to pewnie możliwe. Dlatego moim zdaniem argument o tym ze należy patrzeć na łączne zgony w kraju czy rejonie i porównywać z datami z lat ubiegłych - to właśnie starałem się zrobić na włoskim przykładzie, bo tam zgonów "z koronawirusem" jest bardzo dużo .
karol1922
karol1922
karol1922 06.04.2020, 21:58:50
  • 0
@embrion: Prosba o pomoc

Jestem tu w miarę nowy. Ostatnio dodałem dobre znalezisko o wirusie. Nie wiem co robię nie tak ale prawie nikt nie wykopał
https://www.wykop.pl/link/5398435/koronawirus-mlot-i-taniec/

Dzisiaj wrzuciłem moim zdaniem bardzo ważne Włoskie statystyki
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

karol1922
karol1922
karol1922
Autor
07.04.2020, 13:27:36
  • 0
@embrion: tym razem wyszlo niezle - raport jest na glownej.
  • Odpowiedz

58

Koronawirus: Młot i Taniec

Koronawirus: Młot i Taniec

Jak może wyglądać następne 18 miesięcy, jeżeli naszym przywódcom uda się kupić nam trochę czasu? artykuł Tomasa Pueyo z dnia 20 marca 2020 r. Tłumaczenie Justyna Janik Kontynuacja artykułu Coronavirus: Why You Must Act Now (40 milionów odsłon i tłumaczenia na 20 języków.)

karol1922
z
medium.com
dodany: 21.03.2020, 11:09:22
  • 12
  • #
    koronawirus
  • #
    covid19
karol1922
karol1922
karol1922
Autor
21.03.2020, 13:18:23
  • 1
@Morfeusz_krul_stulejarzy - nigdzie nie widziałem - można pewnie wydrukować stronę do pdfa
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

karol1922
karol1922
karol1922
Autor
23.03.2020, 10:15:01
  • 0
No wrzucilem jak tylko trafilo mi w rece. Pierwszy wykop - pewnie moglem zrobic cos lepiej. Myslalem jednak ze tak dobry artykul sam sie wykopie - a tu okazuje sie ze chyba jest za dlugi bo malo kto wykopal
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

karol1922
karol1922
karol1922
Autor
06.04.2020, 22:07:34
  • 0
@Colis , @nfhn , @RFpNeFeFiFcL - zobaczcie to https://www.wykop.pl/link/5435049/laczna-liczba-zgonow-vs-koronawirus/
karol1922
karol1922
karol1922
Autor
07.04.2020, 07:59:12
  • -1
@Colis: zdaje sie ze ten intstytut tez to zauwazyl rozdzielajac (dopiero w ostatnim) raporcie 19 miast na dwa wykresy.
Przydalby sie taki wykres z 2016 ale - cel tych badan byl chyba zupelnie inny - wplyw temperatur na zgony.
Gdzies widzialem nawet wykres dla kazdego miasta osobno - niestety wykres nie obejmowal nawet poprzedniej zimy.
maniac777
maniac777
06.04.2020, 06:03:34
  • 307
Stan na godzinę 07:10. W nawiasach zmiana w porównaniu do danych z wczoraj z tej samej godziny.

Stan w Polsce (dane podawane przez MZ)
Zdiagnozowanych przypadków: 4102 (+475, +13,1%)
Zmarli: 94 (+15, +18,99%)
Wyzdrowieli:
maniac777 - Stan na godzinę 07:10. W nawiasach zmiana w porównaniu do danych z wczora...

źródło: comment_1586153012iQp0gshjQovZNsiUlrjOSW.jpg

Pobierz
  • 41
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

karol1922
karol1922
karol1922 07.04.2020, 07:51:28
  • 0
@maniac777 - dzieki za swietna robote
  • Odpowiedz
maniac777
maniac777
03.04.2020, 05:46:56
  • 190
Stan na godzinę 07:10. W nawiasach zmiana w porównaniu do danych z wczoraj z godziny 07:10.

Stan w Polsce (dane podawane przez MZ)
Zdiagnozowanych przypadków: 2946 (+392, +15,35%)
Zmarli: 57 (+14, +32,56%)
Uwaga: Ministerstwo zdrowia nie podaje
maniac777 - Stan na godzinę 07:10. W nawiasach zmiana w porównaniu do danych z wczora...

źródło: comment_1585892811vhNEicwYzp8e8a9CYZdifX.jpg

Pobierz
  • 23
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

karol1922
karol1922
karol1922 03.04.2020, 07:05:52
  • 0
@maniac777: Wykres Poska / Czechy - swietna robota. Dzieki
  • Odpowiedz
maniac777
maniac777
21.03.2020, 06:41:06
  • 537
Stan na godzinę 07:13. W nawiasach zmiana w porównaniu do danych z wczoraj z godziny 06:55.

Stan w Polsce (dane podawane przez MZ)
Zdiagnozowanych przypadków: 425 (+70, +19,72%)
Zmarli: 5 (0, 0%)
maniac777 - Stan na godzinę 07:13. W nawiasach zmiana w porównaniu do danych z wczora...

źródło: comment_15847724181VG57GpZ6BwfZUEsWpxmp0.jpg

Pobierz
  • 57
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

karol1922
karol1922
karol1922 21.03.2020, 12:02:21
  • 0
Myślę, że warto to wykopać:
https://www.wykop.pl/link/5398435/koronawirus-mlot-i-taniec/#voters
  • Odpowiedz

583

Czesi ściągają pomoc w walce z epidemią. Otworzyli most powietrzny z Chinami !!!

Czesi ściągają pomoc w walce z epidemią. Otworzyli most powietrzny z Chinami !!!

W tym przypadku można mówić o pokazie siły państwa. Po bardzo restrykcyjnych obostrzeniach w walce z koronawirusem Czechy szykują swoją służbę zdrowia na prawdziwe wyzwanie.

konto usunięte
z
natemat.pl
dodany: 19.03.2020, 00:28:44
  • 105
  • #
    polska
  • #
    czechy
  • #
    koronawirus
  • #
    2019ncov
  • #
    covid19
  • #
    wirus
karol1922
karol1922
karol1922 20.03.2020, 10:14:42
  • 0
Wszystko fajnie pieknie, ale czy to nie jest sprzet zaplacony z prywatnych srodkow czeskiego miliardera Petra Kellnera?
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

maniac777
maniac777
19.03.2020, 06:37:12
  • 505
Stan na godzinę 06:55. W nawiasach zmiana w porównaniu do danych z wczoraj z godziny 06:47.

Stan w Polsce (dane podawane przez MZ)
Zdiagnozowanych przypadków: 287 (+49, +20,59%)
Zmarli: 5 (0,
maniac777 - Stan na godzinę 06:55. W nawiasach zmiana w porównaniu do danych z wczora...

źródło: comment_1584599823BiEvSXbRMBYeeffMkx8gsJ.jpg

Pobierz
  • 51
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

karol1922
karol1922
karol1922 19.03.2020, 07:45:35
  • 2
@maniac777: proponuje podawac z Niemiec dane z innej strony niz RKI. Niestety przez straszny federalizm w Niemczech dane RKI sa o kilka dni spoznione. Tutaj jedna z gazet zlicza dane z pojedynczych landow co daje ogromne roznice co do danych RKI.
Stan na wczoraj w DE 12.327 zdiagnozowanych

https://interaktiv.morgenpost.de/corona-virus-karte-infektionen-deutschland-weltweit/?fbclid=IwAR04HlqzakGaNssQzbz4d8o8R3gz0C910U8tvfYlBT6P0lVJJvHfk9uS2rc
  • Odpowiedz
karol1922
karol1922
karol1922 19.03.2020, 09:27:19
  • 0
@maniac777: Nie oczekuj, ze niemiecka gazeta bedzie spisywala dokladne polskie dane.

Tutaj tez sa takie same dane co do Niemiec
https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6

Ogolnie jesli to uwzglednisz w wykresach to wyjdzie ze epidemia w Niemczech rozwija sie szybciej niz kilka dni temu we Wloszech - a to juz
  • Odpowiedz
karol1922
karol1922
karol1922 19.03.2020, 16:28:27
  • 0
@jeanpaul: no wlasnie o tym dyskutujemy, ze dane z RKI sa mocno opoznione - i napisalem nawet dlaczego
  • Odpowiedz

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 03.10.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking