W sumie to nie skreślałbym jeszcze angażu Russella. Jeśli Bottas będzie zawodził mniej więcej tak jak Albon w RBR rok temu, to Mercedes powinien dokonać zmiany niezależnie od preferencji Hamiltona.
@Prychacz no wiesz, sezon dziś się nie kończy ;) Moim zdaniem wszystko jest w jego rękach. Jeśli będzie trzymał tempo, kończył wyścigi przed Perezem i przede wszystkim będzie "użyteczny strategicznie" w wyścigach, to nie ma się o co martwić.
@SpalaczBenzyny nie do końca się z tym zgodzę. Bottas w Williamsie naprawdę bardzo dobrze się spisywał. Mercedes w 2016 roku został postawiony przez Rosberga przed faktem dokonanym, w momencie, gdy już praktycznie cała stawka była zakontraktowana. Stąd wybór nie był przesadnie duży. Samo zatrudnienie Bottasa wymagało pewnej "gimnastyki", aby Williams zwolnił go z kontraktu... Moim zdaniem wtedy był najlepszą możliwą opcją dla Mercedesa i nie miało tutaj nic do tego to, że
@SpalaczBenzyny może źle zintrpretowałem Twój komentarz. Zrozumiałem, że sugerujesz, że Bottas został zatrudniony "po znajomościach" do Mercedesa. Z tym się niekoniecznie zgadzam, ale tak jak piszesz poza tym się zgadzamy ;)
@jedlin12: szczególnie cała akcja trochę zmroziła krew w żyłach. Na pierwszych ujęciach niby spoko, kierowca porusza się w kokpicie, a później jednak ekipa ratunkowa musiała go wyciągnąć z kokpitu.
Doradca Red Bulla, Helmut Marko po raz kolejny postanowił zabrać głos ws. przyszłości Pierre'a Gasly'ego. Austriak twierdzi, że Pierre jest idealnym "ambasadorem" ekipy AlphaTauri jako modny Francuz i sugeruje, iż może się nie doczekać awansu do głównego zespołu.
Muszę iść do kościółka Bożego za kogo się pomodlić na dzisiejszy wyścig? Chyba Perez wiadomo papaja ma w bolidzie, albo zapraszam do składania innych propozycji ( ͡°͜ʖ͡°)
@Daniel_Avocado: jak to mawiał klasyk: "Gdy wieczorne zgasną zorze, Zanim głowę do snu złożę, Modlitwę moją zanoszę Bogu Ojcu i Synowi: dla siebie o nic nie wnoszę, #!$%@? Hamiltonowi" xD
Ze wszystkich niuansów f1 najbardziej mnie dziwi upadek Vettela. Chłop od 2010 do 2013 był nie do ruszenia, w sezonie 2013 zniszczył konkurencję. W latach 2014-2018 nastąpił spadek formy, jednak ciągle śmigał w czołówce jako takiej, natomiast od 2019 jest na równej pochyłej. Przypadek, kiedy dominator nie jest w stanie zdobyć punktu mnie dziwi, jednak bardziej zadziwia fakt jak to się stało
@NatarczyweConfetti: styl jazdy. Vettel potrzebuje mega stabilnego tyłu. Na samym początku, czyli w 2014 charakterystyka bolidów zmieniła się drastycznie. Pamiętam jak na treningach w Australii większość kierowców miała problemy z opanowaniem tylnej osi. Vettel przez lata nie był w stanie się jakoś do tego dostosować. Był za to mistrzem w wykorzystywaniu pełnego potencjału z bolidów RBR w latach 2010-2013. Bodaj w F1 Racing czytałem analizę jego stylu jazdy. Chodziło o to,
Zesrałem się. Mam dosyć. Hamilton jest świetnym kierowcą, to prawda, ale nie ulega jakiejkolwiek wątpliwości, że Mercedesa po raz kolejny nie udało się dogonić. Tak samo jak przez ostatnie 7 lat. W tym roku jest co prawda blisko, ale nie na tyle blisko, aby Red Bull mógł sobie z nim w tempie wyścigowym poradzić.
Max w tym roku już kilkukrotnie wyprzedzał Hamiltona na starcie i po dobrym początku zazwyczaj tracił. Popełniał też
@OCISLY_final: niestety nie trudno się nie zgodzić. Red Bullowi brakuje tempa i o ile na torach takich jak właśnie Barcelona-Catalunya czy Monako mają szansę obronić pozycję lidera ze względu na to, że trudno się tam wyprzedza, to w Azerbejdżanie, Turcji czy nawet Francji już tak łatwo nie będzie i Hamilton powinien budować tam przewagę.
Program młodych kierowców, czyli potrzebujemy tylko wybitnych
Wybaczcie, ale kilka ostatnich postów nakłoniło mnie do tego, że chciałbym dodać od siebie kilka słów odnośnie programów młodych kierowców F1. Jako hipotezę wyjściową postawmy sobie banalne pytanie: po co zespoły się w to bawią?
Odpowiedź jest oczywiście prosta. Lewis Hamilton został wyłowiony przez McLarena już w 1998 roku, czyli za czasów kartingu. Max Verstappen już w Formule 3 udowodnił swój talent i bezpośrednio po
@tumialemdaclogin: miałem na myśli to, że sukcesy w seriach juniroskich musimy odpowiednio interpretować. Oczywiście z dzisiejszej perspektywy jest łatwiej. Vandoorne w GP2 pokonał Alexa Rossiego, Sirotikna, Haryanto, Evansa. Czyli spełnił 1 warunek z 2, czyli w debiutanckim sezonie robił robotę, ale jego rywale nie prezentowali super wygórowanego poziomu.
A jeśli chodzi o Gaslyego, to pełna zgoda. Ogólnie sytuacja jest taka, że łatwiej się wbić do F1, gdy na horyzoncie jest mniej
@tumialemdaclogin: No tak, kojarzę jeszcze z czasów World Series by Renault te nazwiska. Koniec końców wylądowali na czterech łapach, bo ciągle są w motorsporcie i to na dość wysokim poziomie. Pechowo trafili. Ostatnio w RBR jest taka rotacja, że niemal z łapanki biorą kierowców. Takie mam przynajmniej wrażenie, ale tutaj mogę się mylić i wybaczcie proszę, bo ostatnio to tak nie za bardzo śledzę to wszystko.
@tumialemdaclogin: no tak, szybkie przejście Sainza do Renault ostro pokrzyżowało im szyki. No cóż. W sumie to ani Hartley ani Vergne na swoich decyzjach wyszli chyba dość podobnie. Słyszałem też, że Buemi dostał propozycję, ale również zrezygnował z obawy na to, że od razu zostanie wrzucony na głęboką wodę i powrót z marszu do F1 zniszczy mu karierę.
Jeszcze a propos traktowania rezerwowych przez Mercedesa. Gutierrez. Przez lata dzielnie pracował w symulatorze i był też rezerwowym. Był rezerwowym ale nie mógł nikogo zastąpić bo nie miał wyjeżdżonych kilometrów aktualnym samochodem. Swoją drogą nie pomagało mu to chyba w pracy w symulatorze. A nie miał wyjeżdżonych tych kilometrów bo Toto nie chciał wydawać kasy i mu organizować takie jazdy. Przychodzi Grosjean i dostaje W10 do zabawy bo Toto mu to obiecał.
@Gieekaa: Z całym szacunkiem dla Gutierreza, ale trafił pod skrzydła Mercedesa po tym jak udowodnił swoją wartość startując w F1 dla Saubera i Haasa. Nie bez przyczyny Mercedes nie chciał specjalnie w niego inwestować.
Nie będę dziś w stanie oglądać GP na żywo. Jest jakiś sposób na obejrzenie CAŁEGO wyścigu po jego zakończeniu? Nie czytałbym newsów i udawał że się rozpoczął 3 godziny później. #f1
#f1