Jeżeli ktokolwiek zamierza złamać prawo, a ja mam możliwość powstrzymania go przed tym, to mam obowiązek go powstrzymać.
Podaj przepis, który tego nakazuje. Jeżeli jedziesz środkiem, a ktoś za Tobą, to nawet nie zdążył jeszcze nic zrobić w kwestii łamania prawa - i jedyną osobą nie stosującą się do przepisów ruchu drogowego jesteś wtedy Ty. Twoim tokiem rozumowania kierowca chyba powinien Cię przejechać - powstrzymać Cię od jechania środkiem pasa.
A) 100 Nm i 300 koni
B) 300 Nm i 100 koni
na prawdę wybrałbyś silnik B?
To właśnie moc to te "główne skrzypce" - inaczej mówiąć "moment obrotowy wraz z obrotami" (bo moc = moment * obroty). Nie można powiedzieć, że liczy się moment i to od niego zależy przyspieszanie: albo
Nie dyskutujemy tutaj jaki moment obrotowy w np. spalinowym silniku samochodowym będzie lepiej przyspieszał tylko dyskutujemy to
Ja mówie o momencie silnika i mocy ogółem, nie o spalinowym otto wyłącznie - bo w nich sytuacja zawsze wygląda podobnie, wyciskanie mocy wiąże się ze sportowymi wałkami, turbinami itd. które zabijają ten silnik na niskich obrotach.
Twój promotor zapomniał dodać "przy typowej samochodowej skrzyni biegów".
W 100% racja.
Nie wyśmieją go.
Dam Ci czarną skrzynkę, z której wystaje obracający się wał i możesz nią napędzić samochód. Jeżeli powiem, że wał ten ma 500Nm momentu to nic Ci to nie daje nie wiesz czy na tym wale ledwo pchniesz
@Konfucjusz: I znowu sam swoje własne argumenty obalasz. Nie ciągnie mocniej - ma taki sam moment. Ciągnie dłużej - ma
Jak najbardziej istnieje. Nawet nie musi się odnosić do ruchu i samochodów. Przyspieszenie to zmiana jakiejkolwiek wielkości w czasie - określenie wielkości tej zmiany. Jak można mówić, że coś takiego nie istnieje :D bez komentarza
Jak mówiłem, rozmawiamy o porównaniu momentu i mocy, nie