Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko215
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
deathcoder

deathcoder

Dołączył 9 lat i 2 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 7207
  • Znaleziska 6646
  • Mikroblog 561
  • Obserwujący 66
  • Obserwowane 1
  • Dodane (150)
  • Komentowane (405)
  • Plusowane (6)
deathcoder
deathcoder 03.11.2020, 09:56:35
  • 3
Prognozy (po lewej) VS dane rzeczywiste (po prawej) na ten tydzień:

14017 - 15578
28596 - 19364
35278
33556
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

deathcoder
deathcoder
Autor
03.11.2020, 10:03:58
  • 1
@Mesiash_ten_prawdziwy: W jaki sposób mam brać to pod uwagę skoro nie wiem o ile zmienia się statystyki?

Jedno co wiem na pewno. Aktualnie analizowane dane (sprzed 5) dość jaskrawo dają się przełożyć na ilość hospitalizacji. Tzn. jak masz duża ilość przypadków to i hospitalizacji jest dużo.

Jeśli po 5 będziemy notowali jakieś absurdalne wartosci w testach to mamy dwie
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder
Autor
03.11.2020, 10:09:36
  • 0
@LGirl: Nie jest, bo w Polsce gdy ktoś umiera w domu nie robi mu się testu na koronawirusa tylko wpisuje niewydolność krążeniowo oddechową.
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder 02.11.2020, 09:32:03
  • 5
Szacunki na ten tydzień (po lewej, a po prawej rzeczywiste):

14017 - 15578
28596
35278
33556
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

deathcoder
deathcoder
Autor
02.11.2020, 09:45:30
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder
Autor
02.11.2020, 09:47:07
  • 0
@Taxido_: Jeśli dynamika się utrzyma to będzie to +- 3 tys.

W ostatnich dwóch tygodnaich moje szacunki miały dokładność taką (liczby pokazują o ile rzeczywista wartość różniła się względem wyliczanej wyżej opisaną metodą (minus oznacza, że rzeczywistych przypadków było mniej):
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder
Autor
02.11.2020, 09:49:52
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder
Autor
02.11.2020, 10:19:51
  • 0
@Deska_o0: Możliwe, że masz rację, ale wolę opierac sie na jakichś miarodajnych danych niż przypuszczeniach.
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder
Autor
02.11.2020, 10:23:38
  • 0
@Deska_o0: Wiem, ale przypuszczeniami będzie już szacowanie o ile wzrośnie ilość diagnoz pozytywnych.

Widzisz, to nei sam nowy test ma dawać wpis do rejestru tylko test + objawy.

Pytanie zatem, czy jeśli dziś wykonujemy 60 000 testów i wykrywalnosć mamy na poziomie ponad 30%, a testowaliśmy tylko objawowców.. pytanie na ile duzo przypadków przez to umykało.
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder 01.11.2020, 19:52:37
  • 3
Stawiam, że jutro będzie 14-15 tys. przypadków.

#koronawirus #covid19 #covid #covid19stats
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

deathcoder
deathcoder
Autor
01.11.2020, 19:55:24
  • 0
@kill-9: Jeśli dynamika będzie taka jak w zeszłym tygodniu możemy sięgnąc nawet 28 tys. we wtorek.
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder
Autor
01.11.2020, 19:57:33
  • 3
@pdpacek: Nie po to zmienili sposób diagnozy, ale dlatego, że laboratoria nie wyrabiają. Jeśli robisz 60 000 testów dziennie i pozytywnych jest 37% tzn. że coś jest naprawdę solidnie nie tak.

Poza tym bzdury opowiadasz. Pozytyw będzie brany pod uwagę TYLKO wtedy, gdy test wyjdzie pozytywnie dla osoby POSIADAJĄCEJ OBJAWy.

Kto zatem zostanie wpisany? TAK CZY OWAK człowiek chory albo na koronawirusa albo grypę - w jednym i drugim przypadku
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder
Autor
01.11.2020, 20:08:17
  • 2
@kill-9: Zobacz

2020-10-13 Wtorek 5068
2020-10-20 Wtorek 9291

Przyrost tydzień do
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder 30.10.2020, 09:13:37
  • 2
Zabawy z liczbami ciąg dalszy. W środę i czwartek przypadków było więcej niż wynikałoby z analiz.

2020-10-16 Piątek 7705
2020-10-23 Piątek 13632

To oznacza, że tydzień do tygodnia mieliśmy przyrost o 77%. To by oznaczało, że dziś powinno być coś koło 24 118 przypadków. Przy założeniu, że przyrost 50% będzie ich 20 448, czyli minimalnie więcej niż wczoraj.
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

deathcoder
deathcoder
Autor
30.10.2020, 09:15:58
  • 0
Dodam jeszcze, że w tym tygodniu (tydzień do tygodnia) mieliśmy odpowiednio przyrosty:

37% w poniedziałek
75% we wtorek
87% w środę
66% w czwartek
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder
Autor
30.10.2020, 09:23:27
  • 0
@Abaddon_Profanator: Zapomniałem? Wydawało mi się, że w komentarzu napisałem o 31-30% wykrywalnośći :D ludzie no :D
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder
Autor
30.10.2020, 09:32:18
  • 0
No i miałem rację. 21629 - przyrost 60% tydzień do tygodnia. Jeśli to tempo się utrzyma mrzonkami są twierdzenia jakobyśmy 26 listopada mieli mieć szczyt na poziomie 31 tys. Ten pułap osiągniemy już w przyszłym tygodniu.
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder 29.10.2020, 09:51:01
  • 19
W zeszły czwartek mieliśmy 12107 przypadków. W poprzedni 8099. Czyli tydzień do tygodnia wzrost o 50%.

Zakładając analogiczne tempo powinniśmy mieć dzisiaj 18098, a mamy 20156, czyli wzrost o 66%.

To oznacza, że za tydzień w okolicach czwartku będziemy mieli pi razy drzwi około 30-35 tysięcy przypadków. I NAWET JEŚLI krzywa zacznie się wypłaszczać, to przy takim tempie wzrostu nie bardzo jest możliwe, by wypłaszczenie nastąpiło nagle i tygodnia na tydzień, dlatego wartości w
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

deathcoder
deathcoder
Autor
29.10.2020, 10:07:30
  • 0
@jalop: Są pewne priorytety, póki co. Tzn. jk nie masz zagrożenia życia czekasz nawet 12 godzin. Jak masz zagrożenie wysyłają w pierwszej kolejności do Ciebie ale to zaraz się skończy.
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder
Autor
29.10.2020, 10:08:38
  • 0
@neswad: Nie masz racji. Testuje się u nas objawowych.Pozytywne mamy na pziomie 20-25%, jest jeszcze spory zapas :P
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder
Autor
29.10.2020, 10:10:02
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder
Autor
29.10.2020, 10:20:46
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder
Autor
29.10.2020, 10:52:20
  • 1
@piastun: Chłopie Ty mówisz o badaniach zlecancyh prywatnie, które mają MARGINALNE znaczenie dla statystyki. Nikt w Polsce masowo nie robi testów prywatnie bo to się mija z celem. Masz objawy idziesz do lekarza, masz wykonywany test.

Poza tym liczba testów nie ma żadnego znaczenia. Istotna jest liczba chorych, która przekłada się na zajętość łóżek, a ta z kolei przekłada się na ilość zgonów - jak zostnaa zajęte wszystkie łózka zaliczymy
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder
Autor
29.10.2020, 12:29:08
  • 0
@jalop: Takie są realia wojenne, a od strony medyków pandemia to prawie jak wojna, czyli napływ ilośći pacjentów większej niż możliwości przerobowe.
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder 28.10.2020, 21:52:32
  • 8
Zastanawialiście się z czego wynika przeświadczenie przeciwników obostrzeń o bezskuteczności ich nakładania? Właśnie znalazłem odpowiedź.

Troszeczkę wyolbrzymię liczby żeby to pokazać. Powiedzmy, że mamy wakacje, obostrzeń brak. Ludzie się spotyukają biwakują. R (współczynnik retransmisji wirusa, który mowi o tym ile osób zarazi jeden chory) wynosi 2. DWA. Nie wiemy ot ym, bo przypadków jest tak mało że trudno je wyłapać. Powiedzmy, że w tym czasie mamy wykrywalność na poziomie 10%. Każda kolejna liczba
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

deathcoder
deathcoder
Autor
29.10.2020, 06:41:22
  • 0
@marc1027: A to że wykrywalność z upływem czasu wzrosła jest rzeczą nie papierową, a zupełnie naturalną. Kiedy ludzie nie wiedzą co to za wirsu bagatelizują objawy. Z biegiem czasu kiedy społeczeństwo nabiera odrobiny "wprawy" i wiedzy zauważa pewne objawy i zgłasza się do lekarzy. W rezultacie nieco większa część ogólnie chorych trafia pod skrzydła służby zdrowia. To zupełnie naturalne zjawisko, fak faktem podane przeze mnie 10-20% to są tylko wartości
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 21
  • Strona 10 z 21
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 20.01.2021

    Komentator
  • VIP
    od 15.10.2020

    VIP
  • Rocznica
    od 10.11.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 23.06.2020

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 19.07.2020

    Mikroblogger
  • Król Wykopaliska
    od 07.03.2023

    Król Wykopaliska

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking