Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko251
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
deathcoder

deathcoder

Dołączył 9 lat i 2 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 7207
  • Znaleziska 6646
  • Mikroblog 561
  • Obserwujący 66
  • Obserwowane 1
  • Dodane (150)
  • Komentowane (405)
  • Plusowane (6)
deathcoder
deathcoder 17.10.2020, 10:26:44
  • 97
Czy wiesz, że?

Na zwykłe zapalenie płuc umiera w Polsce rocznie około 12 000 osób, a choruje około 300 000. Dzieląc to na cały rok mamy średnio 25 000 zachorowań i 1 000 zgonów miesięcznie, czyli 833 zachorowania dziennie i 33 zgony dziennie.

Dlaczego więc martwić się koronawirusem? Bo już teraz notujemy prawie 10 000 zachorowań dziennie i około 100 zgonów. To sprawia, że jest to choroba, która już teraz zbiera 3
  • 49
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

deathcoder
deathcoder
Autor
17.10.2020, 10:32:13
  • 0
@Lefty: no to wynika z podanych danych. 833 vs blisko 10 000.
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder
Autor
17.10.2020, 10:33:08
  • 0
@uzytkownik2560: Choć co ciekawe cechuje się MNIEJSZĄ śmiertelnością niż zwykłe zapalenie płuc :).
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder
Autor
17.10.2020, 10:38:42
  • 3
@why1sthat: Próbowałem gadać z foliarzami. I przychodzi mi na myśl tylko jedno zdanie:

Nie gadaj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder
Autor
17.10.2020, 10:40:13
  • 9
@arysto2011: W przypadku zapalenia płuc mas z dokładnie taką samą sytuację, więc nie do końca masz rację.

Zapalenie płuc = zgon z większym prawodobieńśtwem, gdy masz raka, choroby układu krążenia, powikłania pogrypowe itd. Ilość zgonów na zapalenie płuc podawana jest sumarycznie WŁĄCZNIE z chorobami współistniejącymi.

To nie jest tka, że 33 osoby umierają na SAMO zapalenie płuc.
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder
Autor
17.10.2020, 10:41:40
  • 5
@why1sthat: Robię co mogę, choć powiem Ci że jestem przerażony. Stanem umysłu tych ludzi. Nawet jeśli zignorujemy dane wystarczy pójść na oddział. Ilość ludzi leżących pod tlenem i respiratorami jest większa niż kiedykolwiek w nowej Polsce. NAWET JEŚLI założyłbyś, że dane są zawyżane, że są wykorzystywane do siania paniki itd. nawet jeśli przyjać, żę część z ich argumentów jest słuszna no nie da sie całkowicie zignorowac tego co dzieje się
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder
Autor
17.10.2020, 10:46:35
  • 1
@Lefty: Tak istnieją. Masz normalną odporność. Łapiesz grypę. Ja np. jako powikłanie po grypie mam uszkodzony szpik kostny - małopłytkowość. Grypa może skończyć się zgonem i gdy się kończy zgonem najczęściej wynika to właśnie z zapalenia płuc, które rozwija się jako powikłanie po grypie.

I to niekoniecznie musi być jak to mówisz: "doprawienie". Podam Ci przykład na bazie siebie samego.

Lat kilkanaście. Jadę do lekarza z lekkim kaszelkiem i katarem. NIC WIELKIEGO
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder
Autor
17.10.2020, 10:47:08
  • 0
@se_mallo: TAK :) oczywiście, że tak :)
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder
Autor
17.10.2020, 11:29:50
  • 0
@MostlyRenegade: Hehe :) punkt dla Ciebie :) tak nazywam zapalenie pochodzenia innego niż COVID :) bo w sieci sporo krąży teorii na temat tego, żę to przecież "zwykłe" zapalenie płuc więc czym się przejmowac.
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder
Autor
17.10.2020, 11:30:27
  • 1
@KubaGrom: Kolejne trafienie :) dlatego właśnie porównania do COVID są błędne.
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder
Autor
17.10.2020, 16:35:26
  • 0
@dziurawde: Masz 100% racji, tego sformułowania użyłem na potrzeby odróżnienia zapalenia płuc, które do tej pory było ujmowane w ramach statystyk od tego powodowanego przez koronawirusa. Myślę, że na wykopie większa szczegółowość na poziomie akademickim nie ma sensu :)
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder
Autor
17.10.2020, 16:56:07
  • 1
@Barteqmasi: Nie ma praktycznie w ogóle danych na temat ;) głównie dlatego, że jest wynikiem np. grypy, ale tylko w niewielkiej części.

Jeśli wziąć pod uwagę fakt, iż grypa zbiera 4,5 mln przypadków zdiagnozowanych, a 300 000 jest ogółem zapaleń płuc (i tylko część z nich jest powikłaniem po grypie) łatwo dojść do wniosku, że samym zapaleniem płuc się nie zarażamy.

Część zapaleń płuc to wynik zakażenia bakteriami, pneumokokami. Inne
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder 17.10.2020, 09:00:52
  • 13
Ciąg dalszy analiz.

Widać na wykresie dziennych przyrostów, że mamy pewien schemat. W poniedziałki jest mniej więcej tyle przypadków co w ostatni czwartek.

1 październik 1976 (czwartek)
5 październik 2006 (poniedziałek)
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

deathcoder
deathcoder
Autor
17.10.2020, 09:06:13
  • 2
@nightdriver-v2 wołam :)
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder
Autor
17.10.2020, 09:06:19
  • 0
@nokia567: ok :)
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder
Autor
17.10.2020, 10:20:39
  • 0
@2mack: Masz rację o tym zwracałem uwage wczoraj podczas analizy danych o ilości wykonywanych testów.

Ale jest jeszcze jedna strona medalu. Najbardziej wiarygodną informacją jest ta o śmiertelności. To jest dobry wyznacznik realnego oglądu sytuacji.

Jeśli dzisiaj zmarły 84 osoby
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder 16.10.2020, 19:45:19
  • 0
W całym kraju mamy 1600 zespołów ratownictwa medycznego - tyle karetek może wyjechać na raz (w teorii). W tej chwili pacjenci COVIDowi w wielu miejscach oczekują na rejestrację 3 do nawet 12 godzin.

Wystarczy zatem mieć w danym dniu około półtora tysiąca ciężkich przypadków, by definitywnie sparaliżować służbę zdrowia, bo pacjent w karetce tę karetkę ZAJMUEJ dopóki nie przejmie go szpital.

#covid #covid19 #coronavirus #koronawirus
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

deathcoder
deathcoder
Autor
16.10.2020, 19:49:22
  • 0
@salamander-kwarcowy: Też mnie to przeraziło. Tak wynika z wywiadu przeprowadzonego przez serwis natemat.pl z gościem pracującym w dyspozytorni.
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder 16.10.2020, 13:39:04
  • 5
W nawiązaniu do porannej analizy nasunęło mi się kilka przemyśleń.

Wczoraj: 8099 przypadków i 64518 testów, co daje 7,97 testu na jeden przypadek, wykryte przypadki stanowią 12,55%.
Dzisiaj: 7705 przypadków i 50825 testów, co daje 6,6 testu na jeden przypadek.15,16%

Gdybyśmy dzisiaj wykonali tyle testów, co wczoraj, to przy 15,16% wykrywalności mielibyśmy 9 781 przypadków zakażenia. W moich przewidywaniach podawałem wartość: 10 139.
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

deathcoder
deathcoder
Autor
16.10.2020, 13:44:43
  • 0
@wykop_hejter: no tak masz rację, ale to w zasadzie tym gorzej dla nas, no bo to oznacza, że dziś realnie jest znacznie więcej przypadków niż wtedy a pochodzą one od JESZCZE większej ilości przypadków.
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder
Autor
16.10.2020, 13:45:11
  • 0
@horus666: nauki matematyczne dział zwany statystyką
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder
Autor
16.10.2020, 13:50:22
  • 0
@horus666: I co? :) oczekujesz, że na mikroblogu serwisu wykop.pl zamiast ogólnikowej analizy pojawi się elaborat na 100 stron tak? :)
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder
Autor
16.10.2020, 19:27:35
  • 0
@meetu27: Tak.. tylko matematyka trudna język... trudna... i ludziki nie kumają...
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder 16.10.2020, 08:45:33
  • 7
Ciąg dalszy analiz.

Widać na wykresie dziennych przyrostów, że mamy pewien schemat. W poniedziałki jest mniej więcej tyle przypadków co w ostatni czwartek.

1 październik 1976 (czwartek)
5 październik 2006 (poniedziałek)
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

deathcoder
deathcoder
Autor
16.10.2020, 10:25:10
  • 1
@nightdriver-v2: Jako ciekawostkę można podać, że wczoraj mieliśmy 7,96 testu na 1 diagnozę. Czyli wykrywalność na poziomie 12,5%.

Dzisiaj 6,59 testu na 1 diagnozę, czyli wykrywalność ponad 15%.

To oznacza, że gdyby z wykrywalnością 15% zrobić tyle testów co wczoraj mielibyśmy 9 677 przypadków. Dlatego tak bardzo zwracam uwage na ilość wykonywanych testów. Zmiennośc tej liczby doprowadza do dużej niepewności w liczbach.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 21
  • Strona 13 z 21
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 20.01.2021

    Komentator
  • VIP
    od 15.10.2020

    VIP
  • Rocznica
    od 10.11.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 23.06.2020

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 19.07.2020

    Mikroblogger
  • Król Wykopaliska
    od 07.03.2023

    Król Wykopaliska

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking