Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko242
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
deathcoder

deathcoder

Dołączył 9 lat i 2 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 7207
  • Znaleziska 6646
  • Mikroblog 561
  • Obserwujący 66
  • Obserwowane 1
  • Dodane (150)
  • Komentowane (405)
  • Plusowane (6)
deathcoder
deathcoder 19.10.2020, 09:24:03
  • 10
No to zaczynamy z przytupem :) około 14% mniej niż wynikałoby z zeszłotygodniowych przyrostów, ale wykrywalność nadal na absurdalnym poziomie ponad 20%. Zgonów za to bardzo mało, co napawa umiarkowanym optymizmem, bo jeśli dziś mamy 41 zgonów, a w zeszłym tygodniu notowaliśmy 5 do 8 tys. to nawet gdyby liczyć tylko zdiagnozowane przypadki mamy śmiertelność 0,82% do 0,51%, a to póki co rokuje naprawdę dobrze.

Wiecie co to oznacza? Że lekarze mimo
deathcoder - No to zaczynamy z przytupem :) około 14% mniej niż wynikałoby z zeszłoty...

źródło: comment_1603099441Yk6fDZmJd70mdOCzQTt9nU.jpg

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

deathcoder
deathcoder
Autor
19.10.2020, 09:32:58
  • 1
@kinson: Niestety jest to możliwe... a u nas umarłych się nie testuje.
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder
Autor
19.10.2020, 09:40:17
  • 0
@bodziodestruktor: Owszem... tak naprawde jedynym porównawczym wskaźnikiem jest zapaść służby zdrowia, której wówczas nie było....

Jedno wywnioskować można. Ja te prognozy robię absolutnie nie po to by pokazać, że wiem więcej niż rządzący, ale po to, by pokazać, że mała liczba przypadków niekoniecznie musi być związana ze stanem faktycznym. Zwiększa nam się wykrywalnosć, a fizyki się nie da oszukać. Skoro zwiększa się nam wykrywalność tzn. że przypadków niezdiagnozowanych jest więcej.
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder 18.10.2020, 09:37:13
  • 1
Kochani ciąg dalszy moich zabaw z liczbami. Przeniosłem całość do EXCELa, by mieć nad tym większą kontrolę i nie popełniać błędów.

Na podstawie zeszłotygodniowej prognozy widać, że metoda jest całkiem dokładna, bo choć były rozjazdy na poziomie 25% w piątek to finalnie w niedzielę dokładność wyniosła 95%. Myślę, że to dobry argument, by tę "zabawę" kontynuować.

Analiza zakłada następującą historię. Na podstawie danych z zeszłego tygodnia wiemy jakie były przyrosty procentowe względem poprzedniego dnia.
deathcoder - Kochani ciąg dalszy moich zabaw z liczbami. Przeniosłem całość do EXCELa...

źródło: comment_1603013474GwjnIuREt9m7TDW8KslpiX.jpg

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

deathcoder
deathcoder
Autor
18.10.2020, 09:40:04
  • 0
W nagłówku jest tylko błąd zmaiast 3% wpisałem 0,3% (ale obliczenia właściwe). Przy następnej aktualizacji to poprawię.
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder
Autor
18.10.2020, 09:47:36
  • 0
@dzielnyparafianin: W 100% się zgadzam, dlatego dodałem kolumnę z szacunkową (na podstawie dwóch współczynników zgonów - wybitnie niskiego i wybitnie wysokiego) liczbą przypadków rzeczywistych. To nam bardzo wiele pokaże w kontekście wydolności diagnostyki.

Niestety mogę opierać się tylko na tych danych, które posiadamy.
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder 17.10.2020, 19:55:47
  • 667
Myślę, że w kontekście aktualnej sytuacji epidemicznej, wszyscy popełniliśmy kilka olbrzymich błędów.

W przypadku, gdy rozchodzi się o naprawdę zabójcze wirusy takie jak ebola są one o tyle mało skuteczne w zabijaniu ludzi, że dają wyraziste, przerażające objawy. Zaczyna się prosto, gorączka, bóle głowy, osłabienie, a kończy niekontrolowanymi krwotokami do jam ciała, krwista biegunka, wymioty krwią, krwotoki z nosa, a nawet oczu, czy uszu. Objawy tak przerażające, że jak ludzie słyszą, że w
  • 44
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

deathcoder
deathcoder
Autor
17.10.2020, 20:14:37
  • 106
@DizzyEgg: Eh... dzięki... ale strasznie mi jakoś dziś przykro jest wiesz? Próbowano ludzi ZMUSIĆ do noszenia maseczek wszczepiając im strach przed śmiercią... no i część z tych ludzi się faktycznie przeraziła i spoglądają na statystyki z palpitacjami serca, a inni się zbuntowali, bo wiedzieli, że natywna śmiertelność dotyczy ludzi starych, chorych, słabych, a w przypadku pozostałych... cóż prościej zginąć w wypadku niż umrzeć na koronę (bez chorób współistniejących)... więc olewali
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder
Autor
17.10.2020, 20:41:51
  • 0
@Jasmonowayy: @Xtreme2007: dzięki...
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder
Autor
17.10.2020, 20:47:06
  • 0
@Antorus: Owszem nie będą, ale będą widoczne w statystykach zgonów rocznych (wystarczy porównac średnią wieloletnią - za rok jak będą dane z 2020).
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder
Autor
17.10.2020, 21:07:29
  • 1
@Birkhof: Wiem... ja nawet już w marcu pisałem na FB to co de facto napisałem dzisiaj, że patrząc po statystykach z Włoch to nie śmiertelność ale wtórna śmiertelnosć jset problemem... eh...
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder
Autor
17.10.2020, 22:00:09
  • 0
@milvanb: A tak szwabów nienawidzimy nie?
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder
Autor
18.10.2020, 08:43:17
  • 0
@ManamanaTuriruriru: Mylisz się.

https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/69/wr/mm6939e1.htm

W USA ze statystyk jasno wynika, że na przestrzeni czasu porównujac maj do wakacji mediana wieku zachorowań zmniejszyła się z 47 lat w maju do 37 lat w lipcu i 38 lat w sierpniu i analizując dane głębiej okazało się, że masowe zakażenia wśród osób starszych ZAWSZE POPRZEDZAŁY masowe zakażenia wśród młodych. Stąd lockdown stsarych niczego by nie dał, bo to młodzi zarażają starszych - bo
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder 17.10.2020, 10:26:44
  • 97
Czy wiesz, że?

Na zwykłe zapalenie płuc umiera w Polsce rocznie około 12 000 osób, a choruje około 300 000. Dzieląc to na cały rok mamy średnio 25 000 zachorowań i 1 000 zgonów miesięcznie, czyli 833 zachorowania dziennie i 33 zgony dziennie.

Dlaczego więc martwić się koronawirusem? Bo już teraz notujemy prawie 10 000 zachorowań dziennie i około 100 zgonów. To sprawia, że jest to choroba, która już teraz zbiera 3
  • 49
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

deathcoder
deathcoder
Autor
17.10.2020, 18:07:39
  • 0
@dziurawde: eh... może i masz rację... tylko ja juz jestem trochę zmęczony... argumentowaniem, które w kij dmuchał...
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder
Autor
17.10.2020, 18:10:12
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder
Autor
17.10.2020, 18:13:34
  • 0
@dziurawde: Zresztą popatrz na to.

2018 rok - 414 200 zgonów z czego 118 734 opisane

No to o czym tu dyskutować? :)
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder
Autor
17.10.2020, 19:38:30
  • 0
@mkarweta: Masz 100% racji. Sęk w tym, że to nie śmiertelność COVID jest największym problemem, ale jego zdolność do paraliżowania służby zdrowia. Do tworzenia ogromnej ilości ludzi potrzebujących DO PRZEŻYCIA specjalistycznej aparatury.

Można rzecz zabójca idealny. Wirusy znacznie gorsze od niego łatwiej wytąpić. Chorzy czują się bardzo źle, nie roznoszą wirusa na lewo i prawo, wielu z nich umiera, zjadliwość sprawia, że boją się go wszyscy, a zatem jeśli np.
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder
Autor
17.10.2020, 20:44:31
  • 0
@su1ik: Wpadnij do mnie i zapytaj czy jestem idiotą patrząc mi prosto w oczy :) wtedy porozmawiamy po mojemu.

A poważniej.

Zapalenie płuc jest wywoływane zarówno przez wirusy, bakterie, grzyby jak również czynniki zewnętrzne takie jak pył metaliczny (huty, fabryki itp.).

Jeszcze jedna wycieczka prywatna i czarnolistuję. Nie mam ochoty się przepychać.
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder
Autor
17.10.2020, 20:46:07
  • 0
@DiggerMeat: No oczywiście, że 80% przechodzi bezobjawowo. Dlatego na 10 000 zachorowań DZIENNIE mamy 100 zgonów, co stanowi 1% zachorowań. Oznacza to, że 99% przeżyło.
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder
Autor
17.10.2020, 21:08:19
  • 0
@su1ik: hehe :) spoko :) pozdrawiam :)
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder
Autor
17.10.2020, 21:47:05
  • 0
@DiggerMeat: Nie, to nie ja porównuję. Robią to ludzie, którzy twierdzą, że nie ma sensu przejmować się koronawirusem, bo to "zwykłe" zapalenie płuc, a na zapalenie płuc, co roku umiera mnóstwo ludzi. Skoro zatem ci ludzie wykonują takie porównanie to wyliczam, że dziennie na zapalenie płuc statystycznie umierało około 33 osób, a na koronawirusa umiera ich więcej, a zatem takie porównani jest niewłaściwe.

Poza tym w moich słowach użyłem porównania
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder
Autor
17.10.2020, 22:04:17
  • 0
@DiggerMeat: Wartości marginalne? Ty masz świadomość jacy ludzie trafiają teraz na OIOM czy po prostu naczytałeś się bzdur w sieci?
  • Odpowiedz
deathcoder
deathcoder
Autor
18.10.2020, 08:40:34
  • 0
@DiggerMeat: Zauważyłeś, że podałeś dane z maja? :) ja nie wiem, gdzie wy myślenie zostawiacie?

https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/69/wr/mm6939e1.htm

W całym kraju mediana spadła z 46 lat w maju do 37 w lipcu i 38 w
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 21
  • Strona 12 z 21
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 20.01.2021

    Komentator
  • VIP
    od 15.10.2020

    VIP
  • Rocznica
    od 10.11.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 23.06.2020

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 19.07.2020

    Mikroblogger
  • Król Wykopaliska
    od 07.03.2023

    Król Wykopaliska

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking