Mirki taka sytuacja. Zielony jedzie wewnętrznym pasem z zamiarem zjechania trzecim zjazdem, więc odpowiednio wcześniej włącza kierunkowskaz i zmienia pas na zewnętrzny. W tym czasie do ronda dojeżdża niebieski i widząc zielonego (który wprawdzie już miga) jeszcze na wewnętrznym, wjeżdża na rondo i dochodzi do dzwonu w miejscu zaznaczonym X. Wydaje mi się, że wina będzie niebieskiego, bo ustąp pierwszeństwa dotyczy całej jezdni a nie tylko skrajnego pasa, ale też czy np.
- 1
Nie mogę nigdzie znaleźć jednoznacznej odpowiedzi, kto ma tutaj pierwszeństwo?
- zielony samochód, bo wprawdzie zmienia pas ruchu, ale nie ma przejścia dla pieszych?
- pieszy, bo ma w pewnym sensie ciągłość chodnika (jeśli wjazdu na parking nie traktować jako ulicy)?
- rowery? zielonemu kończy się pas rowerowy i jedyne, gdzie może pojechać, to ustawić się na wyjeździe i skręcić w lewo lub prawo. Znak końca ciągu sugeruje, że w tym momencie
- zielony samochód, bo wprawdzie zmienia pas ruchu, ale nie ma przejścia dla pieszych?
- pieszy, bo ma w pewnym sensie ciągłość chodnika (jeśli wjazdu na parking nie traktować jako ulicy)?
- rowery? zielonemu kończy się pas rowerowy i jedyne, gdzie może pojechać, to ustawić się na wyjeździe i skręcić w lewo lub prawo. Znak końca ciągu sugeruje, że w tym momencie
@Trollusek:
Nie ma tu nic o przejściu. Trzeba ustąpić każdemu pieszemu.
2. Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pieszemu przechodzącemu na skrzyżowaniu przez jezdnię drogi, na którą wjeżdża.
Nie ma tu nic o przejściu. Trzeba ustąpić każdemu pieszemu.
- 1
- 3
Ktoś wie co się stało we #wroclaw że takie korki na nadodrzu?
- 1
- 11
Jakiś czas temu wrzucałem tutaj edytor do Bass Station 2. Niestety od tego czasu trochę zaniedbałem ten projekt, ale dzisiaj znalazłem chwilę czasu na drobne poprawki, czyli:
- fix crasha, który mógł się pojawić jak się przytrzymało przycisk zmiany presetu na syntezatorze
- usunięcie logo JUCE
- ...i zbudowałem wersje standalone na Windows :-)
Także paczka z buildami na Winde i Mac OS gotowa do pobrania tu:
- fix crasha, który mógł się pojawić jak się przytrzymało przycisk zmiany presetu na syntezatorze
- usunięcie logo JUCE
- ...i zbudowałem wersje standalone na Windows :-)
Także paczka z buildami na Winde i Mac OS gotowa do pobrania tu:
- 10
Mirki kto tu ma pierwszeństwo? Jak to traktować z perspektywy niebieskiego, zmienia pas czy nie? Jeśli tak to musi puścić czerwonego, jeśli nie to jedzie pierwszy, ale czy takie coś traktuje się jako zmianę pasa?
#motoryzacja #pord
#motoryzacja #pord
- 11
Mirasy, jakiś czas temu (w sumie to ponad rok) zacząłęm pisać edytor do Bass Station 2. Wprawdzie kilka takich już istnieje ale w-------o mnie, że nie można było w nich zdumpować patcha do edytora i kręcenie gałek było trochę na ślepo. Ściągnąłem JUCE, zacząłem coś tam klepać wieczorami i... po parunastu commitach pojechałem na święta, zapomniałem o projekcie i olałem temat ( ͡° ͜ʖ ͡°). Po okrągłym
- 4
Czemu samochody segmentu niby D premium są takie małe? ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Porównajmy
BMW F30: 4624 cm
Volvo S60: 4638 cm
Porównajmy
BMW F30: 4624 cm
Volvo S60: 4638 cm
- 2
Czy ktoś tu testuje #ableton 10? No nie ogarniam jak można było tak s--------ć czcionkę. Aż mi się nie chce już nawet sprawdzać nowych ficzerów bo k---a oślepłem :-(
#produkcjamuzyki
#produkcjamuzyki
- 5
@xandra: Wiem że niedawno była zmiana czasu, ale chyba tylko o godzine a nie 20 lat
- 1
- 3
Kto w tej sytuacji ma pierwszeństwo? Czerwony bo jest z prawej strony, czy niebieski bo już przednimi kołami jest na nowym pasie i czerwony musi ustąpic? #motoryzacja
- 1
Może ktoś z #motoryzacja potrafi wyjaśnik jakim cudem nadwozie hatchback jest określane jako bardziej praktyczne niż sedan, na przykładzie golf/jetta, mazda 3, czy jakieś megane?
Każdy z tych sedanów ma większy bagażnik, dodatkowo oddzielony od części pasażerskiej, który jak dla mnie wydaje się jednak bardziej użyteczny niż piórnik w hatchu. To jak to jest?
Każdy z tych sedanów ma większy bagażnik, dodatkowo oddzielony od części pasażerskiej, który jak dla mnie wydaje się jednak bardziej użyteczny niż piórnik w hatchu. To jak to jest?
- 2
@blooop: Może dlatego, że w hatchback'u można złożyć tylne siedzenia, a w sedanie nie albo dlatego, że łatwiej zaparkować.
- 2
@blooop: Po złożeniu siedzeń w hatchu masz 2 osobowe kombi, da się przewieźć duże przedmioty, które nie mają prawa się zmieścić przez wąski luk załadunkowy do sedana.
Przez większość czasu i tak jeździsz z prawie pustym bagażnikiem.
Ja też mieszkam w bloku i woziłem drzewka w hatchu - na balkon potrzebowałem.
Przez większość czasu i tak jeździsz z prawie pustym bagażnikiem.
Ja też mieszkam w bloku i woziłem drzewka w hatchu - na balkon potrzebowałem.
- 1
Dzisiaj przyszło mi oddać swoją hybrydę do serwisu i w ramach zastępczaka z oc dostał mi się seat leon FR. Ogolnie fajny samochodzik, 1.4 TSI nawet zrywnie śmiga, zwłaszcza z podrasowanym dźwiękiem z głośnika (sic!) xD Ale K---A MAĆ manualna skrzynia w XXI wieku, really?
#motoryzacja #przemysleniazdupy
#motoryzacja #przemysleniazdupy
konto usunięte via Android
- 12
Komentarz usunięty przez moderatora
- 0
@r5678: nie mogę pojąć jak ciągłe wciskanie pedału i machanie wajchą może być praktyczniejsze :) co do tej awaryjności - po częsci dlatego kupiłem hybrydę, tam w ogóle nie ma skrzyni biegów i problem solved.
Ale ogólnie jazda manualem po długim okresie używania automatu to jak się cofnąć do średniowiecza, k---a, samochód napakowany elektroniką, różnymi wymyślnymi systemami, a podstawowa rzecz, która chyba w największy sposób wpływa na komfort podróży, niezmienna
Ale ogólnie jazda manualem po długim okresie używania automatu to jak się cofnąć do średniowiecza, k---a, samochód napakowany elektroniką, różnymi wymyślnymi systemami, a podstawowa rzecz, która chyba w największy sposób wpływa na komfort podróży, niezmienna
- 3
Mirasy z #motoryzacja
Dzisiaj baba parkując zahaczyła mi o przedni zderzak i dość mocno go wgięła. Spisaliśmy oświadczenie, porobiłem fotki zdarzenia i dokumentów, sprawa zgłoszona do ubezpieczali i czekam na kontakt likwidatora.
Auto ma pół roku, chciałbym je naprawić bezgotówkowo w swoim ASO i przy okazji mieć czym jeździć i tu pierwsze pytanie. Czy samochód zastępczy mogę sobie wziąć ze swojego ASO, czy jestem zdany na łaskę ubezpieczyciela (jakieś RESO
Dzisiaj baba parkując zahaczyła mi o przedni zderzak i dość mocno go wgięła. Spisaliśmy oświadczenie, porobiłem fotki zdarzenia i dokumentów, sprawa zgłoszona do ubezpieczali i czekam na kontakt likwidatora.
Auto ma pół roku, chciałbym je naprawić bezgotówkowo w swoim ASO i przy okazji mieć czym jeździć i tu pierwsze pytanie. Czy samochód zastępczy mogę sobie wziąć ze swojego ASO, czy jestem zdany na łaskę ubezpieczyciela (jakieś RESO
- 2
Po wielu wizytach w salonach i jazdach próbnych zdecydowałem się na toyotę auris, jedyny dylemat mam co do silnika a wybory właściwie mam trzy:
- 1.6 Valvematic 132KM - klasyczny, wolnossący benzyniak, montowany w toyotach od lat, solidny, cieszący się dobrą opinią. Jest też druga strona medalu, jest najbardziej paliwożerny i mułowaty (te 132KM to tylko na papierze ładnie wygląda).
- 1.2 Turbo 116KM - turbodoładowany benzyniak, nowa konstrukcja. Toyota zarzeka się, że "niezniszczalna", z dedykowanym układem chłodzenia turbiny i wymiennikiem ciepła, przedłużającym jej żywotność. Zauważalnie bardziej żwawy od 1.6 Valvematic, czy 1.2 TSI i generalnie dający największą frajdę z jazdy. Na pierwszym miejscu to był mój typ, ale z tego, co się dowiedziałem w salonie, praktycznie nikt go nie zamawia i zacząłem mieć wątpliwości.
- Hybryda 136KM - Po jazdach w mieście byłem zachwycony, cicho, bez wibracji, spalanie 5,5l, gdzie raczej starałem się wybadać jego możliwości, niż ecodriving ( ͡° ͜ʖ ͡°) Obawiałem się jazdy w trasie, ale też było bardzo ok, a wciśnięcie pedału w podłoge dawało niezłego kopa niezależnie czy jechałem 70 czy 110. Dodatkowo z racji tego, że większość czasu spędzam po jeżdzeniu po dużym, zakorkowanym mieście, stał się moim numerem 1.
Po tym przydługim wstępie pytanie do Was, Miraski. Załóżmy że sprzedaję tego swojego aurisa w wieku 4 lat, z przebiegiem ok 60-70 tys. Wersja na wypasie, dodatkowo ze skórami i panoramicznym dachem. Benzyniaki wyposażone są automatyczną skrzynie (hybryda bez skrzyni ;) ). Czy kupilibyście używaną hybrydę i dlaczego nie? ;) W eterze można znaleźć jedynie śladowe ilości informacji o awariach, które dotyczyły i tak wymiany baterii po ponad 300 tys. km. Pozostał jej rok gwarancji fabrycznej i 6
- 1.6 Valvematic 132KM - klasyczny, wolnossący benzyniak, montowany w toyotach od lat, solidny, cieszący się dobrą opinią. Jest też druga strona medalu, jest najbardziej paliwożerny i mułowaty (te 132KM to tylko na papierze ładnie wygląda).
- 1.2 Turbo 116KM - turbodoładowany benzyniak, nowa konstrukcja. Toyota zarzeka się, że "niezniszczalna", z dedykowanym układem chłodzenia turbiny i wymiennikiem ciepła, przedłużającym jej żywotność. Zauważalnie bardziej żwawy od 1.6 Valvematic, czy 1.2 TSI i generalnie dający największą frajdę z jazdy. Na pierwszym miejscu to był mój typ, ale z tego, co się dowiedziałem w salonie, praktycznie nikt go nie zamawia i zacząłem mieć wątpliwości.
- Hybryda 136KM - Po jazdach w mieście byłem zachwycony, cicho, bez wibracji, spalanie 5,5l, gdzie raczej starałem się wybadać jego możliwości, niż ecodriving ( ͡° ͜ʖ ͡°) Obawiałem się jazdy w trasie, ale też było bardzo ok, a wciśnięcie pedału w podłoge dawało niezłego kopa niezależnie czy jechałem 70 czy 110. Dodatkowo z racji tego, że większość czasu spędzam po jeżdzeniu po dużym, zakorkowanym mieście, stał się moim numerem 1.
Po tym przydługim wstępie pytanie do Was, Miraski. Załóżmy że sprzedaję tego swojego aurisa w wieku 4 lat, z przebiegiem ok 60-70 tys. Wersja na wypasie, dodatkowo ze skórami i panoramicznym dachem. Benzyniaki wyposażone są automatyczną skrzynie (hybryda bez skrzyni ;) ). Czy kupilibyście używaną hybrydę i dlaczego nie? ;) W eterze można znaleźć jedynie śladowe ilości informacji o awariach, które dotyczyły i tak wymiany baterii po ponad 300 tys. km. Pozostał jej rok gwarancji fabrycznej i 6
- 1
@blooop: na chwile obecną nikt hybrydy nie chce odkupowac że względu na ewentualne koszty serwisu. Mało kto się na tym zna i wie co z tym zrobić. Dodatkowo koszt wymiany baterii prawdopodobnie nie jest mały. Ja bym zadzwonił do gaziarzy i zapytał jak wygląda temat instalacji LPG w tym silniku wolnossacym. Jak nie ma problemów to bym go brał i po gwarancji na gaz przerobił. A i pamiętaj, że w
@blooop: napotkany na stacji paliw taksówkarz bardzo chwalił aurisa. Po mieście schodzi do 4l/100. W Warszawie bardzo dużo tego jeździ na taksówkach, a to coś znaczy. Jak dla mnie jedyną wadą jest CVT, ale hybrydy już tak mają.
#wroclaw