Najlepsze przeloty w Rajdzie Finlandii
Najlepsze przeloty w Rajdzie Finlandii
z- 88
- #
- #
- #
Najlepsze przeloty w Rajdzie Finlandii
zMyślisz o klasyku? Boisz się trzymać majątek w piniąszkach? Lubisz zapach benzyny? Nie masz czasu, żeby w spokoju usiąść i... poczytać ogłoszenia? A może po prostu kochasz lata 80/90'?
zPo końcu ery prototypów Grupy C, przyszła pora na coś nieco przyziemnego. Od 1994 roku, konstruktorzy chcący startować w 24-godzinnym maratonie musieli wystawić samochód z homologacją drogową w minimalnej ilości 25 sztuk. Oto historia powstania Mercedesa CLK-GTR, Porsche 911 GT1, czy Nissana R390.
zPięć mistrzowskich tytułów Fangio nie pobitych przez niemal 50 lat, wycofanie się Mercedesa ze sportów motorowych na trzy dekady, czy też auta, które przypominały obudowany silnik z wąskimi, niemal rowerowymi kółkami - o wszystkim przeczytacie w tym artykule!
zCzyli trochę historii o dominacji Lancii, pierwszych układach anti-lag system, zaawansowanych napędach AWD od Mitsubishi, czy też legendarnym kierowcy z mottem "if in doubt, flat out!"
zJeśli mowa o latach 80. to trzeba wręcz wspomnieć o DTM - serii, która na przekór motorsportowym trendom tej dekady nie postawiła na turbodoładowanie i ogromne moce. I mimo to, jej popularność nie była dużo mniejsza od Grupy B, WSC czy Formuły 1 w tym samym okresie.
zLata 80-te, Formuła 1 i krzyk mody na turbo - co mogło wyjść z tego połączenia? Odpowiedź brzmi: prawie 1500 koni mechanicznych osiąganych przez 5,5 bara ciśnienia doładowania, wojna o efekt przypowierzchniowy, pierwsze monokoki z włókna węglowego oraz ostatnie, sprytne konstrukcje Colina Chapmana.
zNo i były wtedy najmocniejsze silniki, specjalne opony, a i tak dzisiejsze bolidy objeżdżają z łatwością.
Wykop.pl