@infamia: "Copywriter pisze teksty wykorzystywane w reklamach prasowych, radiowych, telewizyjnych i wszelkich innych materiałach promocyjnych, takich jak ulotki, broszury, katalogi, strony internetowe, itp. W praktyce copywriter uczestniczy w całym procesie kreacji," Nie wiem jak to przyjąć ;p
@EtaCarinae: Osobiście nie rozumiem idei Scratcha dla osób nie w wieku szkolnym, ponieważ.... Zaczynałem od C++ :P Korzystałem niedawno ze Scratcha i nie mogłem się odnaleźć. W pewnym stopniu inny sposób myślenia
@EtaCarinae: Zamiast Scratcha można podstawić GameMaker. Pamiętajmy, że programowanie to nie tylko pisanie gier. W programie do robienia gry, jak i w programowaniu uczymy się trochę innych rzeczy, mimo że wydają się podobne.
@infamia: Myślę, że pozycje są dalej aktualne ;) Właśnie w tym problem, że dla jednego są oczywiste, ale już dla kogoś zupełnie nie w temacie mogą być cennymi informacjami. Ja pamiętam jak zaczynałem i nic z tych rzeczy nie wiedziałem. Z drugiej strony są też osoby, które chciałyby specjalistycznych informacji. To grono też nie jest duże i.... No właśnie, trzeba trafić do użytkowników, do których jest przeznaczony wpis :)
@trzeci: Angielski może być przeszkodą dla osoby, która nigdy nie widziała kodu. Znam wiele osób głównie na studiach, które z poleceń profesorów sięgają po Symfonię.
@WalWMordeDlaJezusa: Zacznijmy od tego, że podałeś książki w języku angielskim, a jest to dodatkowa bariera dla człowieka uczącego się, który nigdy nie widział na oczy kodu. Nie wiedziałem, że jest wersja 4 ( już zaktualizowałem), a wersja piąta jest tylko w języku ang, z tego co widzę. Dla osoby, która chce wejść w świat programowania większy wpływ ma sposób przekazywanej wiedzy, niż standard sprzed 10 lat
@WalWMordeDlaJezusa: Wszystko w tym wypadku sprowadza się do dynamicznego rozwoju technologii i znajomości języka angielskiego. Myślisz, że ktoś kto pisze od tygodnia przeczyta błąd kompilatora ? Realia są inne.
@kexus512: Dziękuję za opinie, które mają wartość :) Programiści nie są tak liczną grupą, jak ludzie lubiący koty, ale myślę, że zainteresowani się znajdą. "Zakładam, że podstawy programowania znacie, więc nie będę opisywał każdej metody Javy oraz Box2D, a jedynie instrukcje związane z LibGDX", napisałem we wstępie, że kurs nie jest przeznaczony dla osób niepotrafiących programować. Celem tej serii jest pokazać jak może wyglądać przykładowa graw bibliotece LibGDX i omówić niektóre
@kexus512: Myślałem nad tym, ale pytając wujka Google o kursy dla początkujących wyskoczyło na mnie tysiąc stron o takiej tematyce i uznałem, że zrobię coś bardziej praktycznego, ale i trochę trudniejszego. Widziałem tylko kilka, artykułów, gdzie pokazana jest przykładowa gra w LibGDX, a ogólna ilość takich wpisów o pisaniu gry jest nieduża.
@TripleICZ: Jeśli jesteś android dev, to zapewne ten kurs, bedzie dla Ciebie niewystarczajacy, bo uzywalem tylko najprostszych mozliwosci LibGDX. Pokazalem jak dziala ta biblioteka w okrojonej wersji, bo mozna uzywac takze scen, aktorow, czy roznych rodzajow ekranow itp. Zapewne masz wieksze dosw. odemnie w pisaniu. Jednak, może coś znajdziesz, co Cie usatysfakcjonuje :)
@Eoghan: Zastosowałem polskie nazewnictwo ze wzgledu na barrierę, jaka moze stanowic jezyk angielski dla niektorych, a i
@controll: Rozumiem, że kilka nazw angielskich dyskwalifikuje cały wpis na blogu. Bardzo ważne są dla mnie opinie użytkowników i proszę Cię wstaw kilka miejsc, gdzie użyłem angielskich nazw, zamiast polskich. Mam nadzieję, że zmienna sprite, nie jest w Twoim odczuciu złą nazwą w polskim kodzie, bo nie widziałem nigdy czegoś takiego: Sprite obrazek. Nazwa ta pochodzi od zmiennej i od razu widać jej przeznaczenie. Mogłem napisać cały tekst po ang. i