Witajcie , chcę zmienić trochę swój profil zawodowy i z wizualizacji 3d przekierować się w stronę #gamedev a konkretnie level design. Zaczynam praktycznie od zera nigdy tego nie robiłem ale nie zakładam super efektów po miesiącu. Stąd moje pytanie: Od jakiego silnika zacząć #udk czy #unity3d ? Co lepsze dla osoby znającej się na 3ds max'ie a nie mającej pojęcia o programowaniu. Jak wystartuje obiecuje założyć
To kwestia do jakiej firmy chcesz uderzać tak konkretnie przyznam. Jeżeli np. sporych polskich korpo jak Techland - to Chrome , jak City to Cry, PCF Unreal. Jeżeli za to chcesz samemu robić gry to chyba unity, ze względu na wieloplatformowość. Osobiście najbardziej lubię Unreala, ze względu na spore możliwości bez ingerencji programisty - można wycisnąć naprawdę ładną grafikę oraz dosłownie wyklikać prostą funkcjonalność.
@tsstolik: Tylko do pewnego stopnia , na pewno nie będziesz w stanie zrobić coś bardziej innowacyjnego bez programisty, bo pewnie będize Ci brakowało blueprintów aby cośtakiego stworzyć. Do unreala jest masę tutków odnośnie efektów graficznych oraz sporo od programowania również - co ważniejsze są to samouczki na wysokim poziomie.
Nie nie będzie, znajdziesz łatwo tutki jak wyeksportować modele aby wszystko bylo ładnie pięknie. Przy czym ustawianie materiałów w Unrealu to
Jest naprawdę przyjemnie . Choć muszę przyznać spadochrony mogłby być lepsze ;P - choćby przez to, że nie powinny mieć tylko odcieni szarości a zamiast przyciemnienia w szarość - odcienie granatu / ciemnego niebieskiego / zdesaturowanego fioletu.
Na polecenie @zimnyprysznic Pytanie do wszystkich z Poznania. Jak to jest z płacą? Można przy rozmowie o zarobki podać więcej niż minimalna krajowa w pracy, której nie wymagane jest żadne doświadczenie (tzn. jakaś pomoc biurowa, czy robota na kasie)? Może głupie pytanie dla was, ale na pomorzu w jakimś wypizdowie to w głowie mi się nie mieści, żeby dostać coś wyżej niż minimalna krajowa na start, dlatego się pytam. #poznan
Mam dzisiaj takiego turbo doła, że nie mam normalnie na nic sił. Bilans poprzedniego roku to same porażki i boję się co przyniesie kolejny. Cholera, nawet nie wiem w którą stronę iść i co zrobić z własnym życiem. Ale dno. #gorzkiezale #nikogotonieobchodzi
@slepowzroczny: Cholera to zastanie się tam gdzie jest wygodnie to największa pułapka jaka może być , myślisz sobie no jest dobrze jest dobrze, ale nic się nie robi aby było lepiej i jeżeli choć trochę ta wygoda się posypie to człowiek najczęściej ma mało kart w ręce ,, bo ostatnio nic nie robił ;/ Ale podstawa rozwiązywania jakichkolwiek problemów to - zlokalizować problem i mieć energię - sądzę że to
Mirki, czy zegarki Tissot są coś warte? bo znalazłem w szufladce, zegarek którego nigdy nie widziałem na oczy, a tu Tissot ( ͡°͜ʖ͡°) Później wrzuce jego zdjęcie ;) #zegarkiboners #zegarki
Przyznam Ci , że na początku mialem odpisać sensownie , ale muszę niestety włączyć inny tryb - GUGUL NIE ŁASKA? Konkretny model wtedy poszukaj na stronie producenta itd.
Super, fajnie za podzielnie się historią. Ja właśnie w ostatnim czasie próbuję z siebie wykrzesać coraz większą "spontaniczność" bo to podstawa aby czuć się w pełni szczęśliwym - miło więc czytać historię że taka spontaniczność przynosi masę dobrego :D.
Stąd moje pytanie: Od jakiego silnika zacząć #udk czy #unity3d ? Co lepsze dla osoby znającej się na 3ds max'ie a nie mającej pojęcia o programowaniu.
Jak wystartuje obiecuje założyć
Nie nie będzie, znajdziesz łatwo tutki jak wyeksportować modele aby wszystko bylo ładnie pięknie. Przy czym ustawianie materiałów w Unrealu to
https://www.youtube.com/user/UnrealDevelopmentKit/videos
Najlepsze wejście do Unrealowego LD itd. to wlaśnie tutoriale hourencesa.
To tak na szybko.
http://level-design.org/