@Sash_a: Komuś brakło miejsca na turbo w komorze silnika i postanowił je umieścić w wydechu. Takie rozwiązanie jest znacznie mniej efektywne i turbolag musi być spory ale dalej da to pewien przyrost mocy.
A gdyby to była druga turbina to mogłaby być tam umieszczona ?
@Sash_a: teoretycznie tak, tylko wszystkie wady tego rozwiązania nie tylko zostają, ale pogłębiają się. Jeżeli chodzi niefabryczne rozwiązania, to zwykle instaluje się pojedynczą turbinę, trochę rzadziej dwie równolegle (jeżeli to przy większych silnikach z więcej niż czterema cylindrami, szczególnie w układzie V), a stosunkowo rzadko dwie lub więcej sekwencyjnie, bo opracowanie sekwencyjnego układu nie jest łatwe, więc nie
@Sash_a: 1.8t jest pod każdym względem lepszy niż 2.8. Mniej pali, lżejszy i lepiej przyspiesza, tańsze koszty utrzymania, niskim kosztem można zwiększyć moc. 2.8 ma jedynie dźwięk lepszy
źródło: comment_1595200759W6zanXJyzsG1smucq6s7TV.jpg
Pobierz