Tankuje ktoś z was na #orlen aplikacja z kodu QR na dystrybutorze? Bo czasem miny innych ludzi jak odjeżdżam i myślą że nie niby nie zapłaciłem za paliwo są bezcenne xd
@Cyberspx: Te z castoramy dają radę. Do tego słoik po ogórkach kiszonych. Uwaga bo płyn może uszkodzić niektóre tworzywa sztuczne. Uważaj na wszystkie powierzchnie lakierowane - płyn uszkadza lakier. Uważaj też na skórę - jak się oblejesz płynem hamulcowym polej wodą jak najszybciej. Masz zapowietrzony układ czy chcesz tylko wymienić płyn?
@Cyberspx: No to ja bym wyczyścił wszystko dookoła, rozebrał zacisk, zregenerował i zalał nowym płynem. Co do odpowietrzenia: wężyk (bodajże fi8) na odpowietrznik, popuścić odpowietrznik, zalać płyn do zbiorniczka i pompować. Jak zacznie lecieć płyn z węża to zakręć odpowietrznik, naciśnij mocno ja dźwignie i szybkim ruchem popuścić odpowietrznik. I tak do skutku, aż dźwignia będzie twarda. Pamiętaj o dolewaniu płynu do zbiorniczka
Mirunie z #motoryzacja Mojej mamie na weekendzie w nocy #!$%@? jedno koło w samochodzie ( ̄෴ ̄) Może złodziej się przestraszył kogoś, może się #!$%@?ł na krawężniku na Biedronce i tylko jedno potrzebował, no ale sprawa zgłoszona na policje, która wprost mówi, że szanse na jakiekolwiek powodzenie znalezienia złodzieja jest znikome. No ale nie o tym. #!$%@? koło, samochód stary, więc felgę się kupi na szrocie, ale trzeba też kupić
@Qurvinox zawsze warto popatrzyć na numer DOT (date of production). Ma on 4 cyfry. Pierwsze dwie oznaczają tydzień a drugie dwie rok produkcji. Przykładowo DOT 2419 to 24 tydzień 2019 roku. Jak opona jest stara, ma wyraźne spękania i robi się szklista to nawet z całym bieżnikiem nadaje się do śmieci.
Ino w Twojej sytuacji kupiłbym 2 opony, (chyba, ze ta co została jest praktycznie funkiel nówka) a tą co została po
Rok 2056. Świat, jaki znamy właściwie nie istnieje. Na powierzchni ziemi panują Koronoawirus, Covid-38 i promieniowanie Kuppelweisera, resztki cywilizacji żyją w podziemnych schronach, kopalniach oraz w tunelach moskiewskiego metra. W centralnej Europie, na gruzach Warszawy, w jakiejś piwnicy tuż obok cudem ocalałego monumentalnego pomnika, na którym Kaczyński Jarosław, trzymając się za ręce z Papieżem Janem Pawłem Drugim dumne patrzą w przyszłość (napis na marmurowej płycie: Zbawcom Narodu - Wdzięczni Rodacy), słychać odgłosy
Do wszystkich kołowych specjalistów powyżej - a co jak samolot będzie na płozach a woda pod nim będzie płynąć do tyłu? ( ͡°͜ʖ͡°)
A teraz na poważnie:
1. W przypadku samochodu (przykład z hamownią) siła napędowa powstaje na styku opona-podłoże dzięki tarciu między nimi.
2. W przypadku samolotu, niezależnie czy ma napęd śmigłowy, turbowentylatorowy czy odrzutowy siła napędowa powstaje na styku śmigło-powietrze przez tarcie między nimi
@InterferonAlfa_STG: Nie do końca. Ja to rozumiem tak, że prędkość taśmociągu można regulować w zakresie od 0 do nieskończoności. W chwili t=0 koła samolotu i taśmociąg stoją. Siła oporu tocznego w łożyskach i kołach rośnie nieliniowo. Więc może zajść taka sytuacja, że układ sił pozwoli na wystartowanie. Trzeba też wziąć pod uwagę, że mamy nieskończenie długi pas startowy, wiec przyspieszenie samolotu może być bardzo małe, opory toczenia występują ale maja marginalne
Założenia: 1. Samolot posiada silniki. 2. Ciąg silników można regulować w zakresie od 0 do ich konstrukcyjnego max 3. Prędkość bieżni można regulować w zakresie od 0 do nieskończoności. 4. Przez określenie „prędkość koła” rozumiemy prędkość liniową osi obrotu koła. 5. Przez określenie „prędkość pasa” rozumiemy prędkość liniową pasa. 6. W związku z punktami 4 i 5 prędkość
@b7kj: Wybacz, jakoś mnie tak pierwsze zdanie striggerowało ( ͡°͜ʖ͡°) Co do reszty: niby tak, ale nie do końca. Siła ciągu zawsze jest wykorzystywana bezpośrednio do napędzenia samolotu. Płozy, koła czy pływaki są tylko podporą, urządzeniami zaprojektowanymi do minimalizowania sił oporu na określonym podłożu.