Uwielbiam pasztety tego rodzaju, kiedyś kupowałem za złoty pięćdziesiąt, góra dwa złote. Na skład nie patrzcie, nie warto. Świeża bułeczka, tani pasztet, czasem i pomidorek na tym. perfect.
@PiotrFr: o to to, tankautomaty blokują daną kwotę na początku, różnica w zablokowanej kwocie a zatankowanym paliwem wraca do dwóch dni na konto ( ͡°͜ʖ͡°) wg. mnie bardzo wygodne.
@staryalkus jak Ci się wgl Volviaczkiem jeździ? Podobno fajny samochód ( ͡º͜ʖ͡º) ja sam często podjeżdżam pod firmę dużo wcześniej niż zaczynają, żeby za późno tacho nie rozpocząć XD zawsze to jakieś wytlumaczenie dlaczego staję na parking o 16. I tak jutro mam rozładunek pod Mediolanem, firma od 8:30, a ja będę tam od 6 warował. Podjadę, zdrzemnę się i git
W dobie kryzysu dużo ludzi mających gówno pracę i marne możliwości zastanawia się "A MOŻE KIEROWCA CIĘŻARÓWKI?" - Jestem w stanie Wam trochę o tym opowiedzieć: Jakie koszty, jak to wszystko wygląda itd.
TLDR; Średnio potrzeba 7-10k zł, ok. 180godzin zajęć i jazd, dwa egzaminy państwowe by w ogóle zacząć. Nie bez powodu jest niedobór kierowców w firmach. Gdy pracujesz i chcesz to robić po godzinach całość może zająć lekko pół roku.
Nie jeżdżę od prawie dwóch lat zawodowo ale podpowiem co wiem, jak gdzieś się mylę PROSTUJCIE. Ogólnie zachęcam do udzielania się w temacie, na wykopie widziałem już chyba 3 wpisy podobnego rodzaju, więc dzielcie się wiedzą w tym wątku!
@bkwas: za 8500zł już nie zrobisz kompletu C/C+E/KZ :( Do wyrobienia karty kierowcy nie potrzebujesz nic poza PJ - można wyrobić nawet przed kursem ponieważ nr. prawa jazdy się nie zmienia ;)
Zajęcia teoretyczne na C/C+E - osobiście byłem chyba tylko na 2h gdzie omawiano tachograf oraz podstawowe przepisy dla ciężarowych typu ograniczenia prędkości etc
Zajęcia z kwalifikacji w 100% zrobiłem z domu online. Praktycznie wyglądało to tak, że ustawiałem autoclickera na noc, który przeklikiwał mi slajdy z danego działu. Całość zajęła mi "dla niepoznaki"
@Zelazko_MPM: dalej jeździsz z 8 biegowym manualem + przyczepa xD Jazdy z naczepą uczysz się już sam ( ͡°͜ʖ͡°) Niedługo się to zmienia i będzie jazda z naczepą.
@kaczorekk_michalek tacho jest obowiązkowe, nie dotyczy to np. pomocy drogowej w obrębie 100km od bazy.
@mateusz-zahorski: do tego minimum 2,5k za kwalifikację zawodową i robi się 10500 ( ͡°͜ʖ͡°) a robienie C/C+E bez kwalifikacji mija się z celem, chyba że chcesz się móc pochwalić kategorią w PJ
@dizzydom: nie i na ten moment nie szukam z prostego względu - plan jest na za 4 lata dopiero. Trzeba odłożyć jednak trochę € żeby ze spokojem przejść przez ciężkie początki
@merti: jeździłem na busach 3,5roku na międzynarodówce ( ͡°͜ʖ͡°) 10ep z windą, miło wspominam te czasy, chociaż praca nieporównywalnie cięższa i bardziej niewdzięczna niż jazda dużym. No i zarobki dużo mniejsze. Jeździłem 3/1 to średnio zarabiałem coś w okolicy 5500zł, gdzie teraz mam więcej za 2/2.
@DryfWiatrowZachodnich: z tym zostawianiem ciężarówki na parkingu i spaniem w hotelu w centrum madrytu to zawołam kolegę @Kamar xD Busem zwiedzałem bardzo dużo. Podobało mi się to że miałem minimum jeden weekend w miesiącu na Lazurowym wybrzeżu. Parking przy autostradzie za całe 3,4€ i codziennie sobie z niego wyjeżdżałem na plażę :D
@Saeglopur stoją pootwierani na poboczach bo szef pożałował 30 funtów na parking na noc xD a na lay-by (łajba XD bo jak tak stoisz to co ktoś przejedzie to buja jak na łajbie) często kradną. Stałem tak dwa razy w swojej karierze, za pierwszym razem pocięli mi plandekę, a za drugim spuścili paliwo. Nie polecam xd
@Pangia: ale gdzie ja napisałem coś takiego? o.O Ja nie jestem autorem wpisu i nigdzie nie sugerowałem że 10-12k to jest wysoki próg wejścia xD To jest śmiesznie niski próg wejścia, który w dodatku zwraca się w miesiąc pracy xd
@mamabijeatataniezyje nigdzie nie powiedziałem że jestem wykwalifikowaną elitą w tym zawodzie, tym bardziej nie szeryfuję na drogach. Tachografu tak naprawdę uczysz się sam, bo na kursie kwalifikacji też za
@FLAC: zacznijmy od tego, że taka sytuacja jest nierealna. Ale idąc już dalej, czysto hipotetycznie że nastąpi taka sytuacja to zanim T-55 wykryje Abramsa, to one już będą parować. Systemy kierowania ogniem, optyka najzwyczajniej w świecie nie pozwoli podjechać takiemu T-55 na tyle blisko, żeby skutecznie mógł ostrzelać cel
@staryalkus a co Ci tak najbardziej nie pasuje w tej robocie? Sam jeżdżę i w sumie to układam sobie pracę w taki sposób, że zaczynam o 5-5:30 i kończę ok 16-18 codziennie.
#gotujzwykopem