Jak to dokładnie jest z tymi statkami i ustawianiem handlu w #eu4 ? Trafiłem na post na forum Paradox gdzie ziomek pokazuje jakieś obłędne kwoty z handlu i chwali się, że do protect trade w jednym node wysyła np. 250 statków.
Myślałem że protect to protect, chroni się to co się ma, a nie zarabia. No ale nawet jeśli nie-jak chce wysłać 10 fregat do ochrony, to mam info, że
@Gorejacy_krzak_agrestu Przecież w grze jest wszystko opisane. Każda prowincja w TN (trade note) daje ileś tam punktów siły handlu, przy czym niektóre specjalnie oznaczone mają bonusy (ujścia rzeki, ważne miejsca handlowe). Suma z wszystkich kontrolowanych prowincji daje siłę handlową w tym TN. Drugim źródełem siły handlowej w danym TN są właśnie statki wysłane do ochrony handlu, dają one siłę handlową zależnie od poziomu statku i ich liczby. Potem twoja siła handlowa
Mam pytanie o sektory w #stellaris Co taki sektor robi sam jak mu się nic nie ustawi albo ustawi mu się konkretny fokus 1. przestawia ludzików w ramach istniejących jobsów 2. buduje budynki i dystrykty jak jest miejsce 3. nie tylko buduje ale również zastępuje istniejące
@innewiadro: A gdzieś znajdę informacje co preferuje w poszczególnych fokusach ? Mam nadzieje że przy fokusie naukowym nie buduje samych laboratoriów ? A poza tym by sektor działał - wystarczy go tylko utworzyć czy trzeba jeszcze uruchomić włączając automatyzację przy poszczególnych planetach ?
A to przypadkiem nie OK? Po co budować budynki i ponosić ich koszty utrzymania jak nie ma ludzików do ich obsadzenia? Ja sam nie buduję od razu tylko dopiero wtedy jak będzie miał kto robić.
#eu4 jak działa agressive expansion impact z 100 spy network. Jak podbijam ten kraj z 100 SN to działa to na inne kraje tak jakby miał normalnie -10% do AE czy to -10% do AE działa tylko na ten kraj który ma 100 SN? Bo teraz nie wiem czy jest sens podczas wojny dobijac do 100 SN bo zamiast tego mógłbym poprawiać relacje z jakimś krajem który wszedłbym do potencjalnej
@Magiczny_Michal: w wiki stoi: " Aggressive expansion impact (in that nation)" (w tym kraju) czyli jak dla mnie kraj w którym masz ten SN jest mniej oburzony na działania z AE
Jakie są warunki tworzenia sektorów? Udało mi się je stworzyć dopiero około 2450-2500 roku, wcześniej po wciśnięciu przycisku nic się nie działo, bez żadnego komunikatu, a przycisk był aktywny.
Jak masz planety graniczne (frontier, poza core) to chyba można zawsze. A tworzenie to chyba polega na wyznaczeniu nowej stolicy i wtedy automatycznie do nowego sektora przypisywane są planety w zasięgu 4 skoków. Kiedyś tylko były widoczne również granice sektorów a teraz u mnie na mapie ich nie widać. natomiast przy każdej planecie jest widać do jakiego sektora należy.
Jak to jest w nowej wersji #stellaris z sektorami? Miały być jakieś zmiany, a widzę że nie można planet dołączać do wybranego przez siebie sektora. W dodatku na liście planet i sektorów [nie tworzyłem żadnych sektorów] mam tylko automatyczny sektor Core a w nim 4 planety a reszty planet (Frontier? granicznych?) nie widać tam. Chciałem dołączyć zdobyte planety do sektora Core i chyba nie mogę, albo nie wiem jak to
@Ping-P: Wiem. Ale myślałem że można tworzyć dowolnie, czyli np. dołączyć jakąś planetę do sektora głównego. A jest jak widzę tak samo jak poprzednio - gra wie lepiej jak mają wyglądać sektory, tyle że nie tworzy ich automatycznie.
A masz też tak - że planety bezsektorowe nie są widoczne na liście planet i sektorów (chodzi mi o ten dodatkowy ekran )
@Ping-P Tak o ten. Teraz mam tam tylko sektor core a inne planety nie przypisane do sektora nie mam. Kiedyś były tu też luźne planety, jak mi się wydaje
@alcest: To chyba twój Firefox nie ma. Mój ma. Naciskam "gg" i już jestem na górze strony. W ogóle co to za pomysł by przy przełączeniu kart zmieniała się ich zawartość żeby trzeba było wracać w miejsce czytania ?? Jak się przejdzie deo innej karty to stara się w Firefox "nie rusza". Ale mogę również oznaczyć dowolne miejsce naciskając "m" i potem do niego wrócić naciskając ","
Myślałem że protect to protect, chroni się to co się ma, a nie zarabia. No ale nawet jeśli nie-jak chce wysłać 10 fregat do ochrony, to mam info, że
Przecież w grze jest wszystko opisane. Każda prowincja w TN (trade note) daje ileś tam punktów siły handlu, przy czym niektóre specjalnie oznaczone mają bonusy (ujścia rzeki, ważne miejsca handlowe). Suma z wszystkich kontrolowanych prowincji daje siłę handlową w tym TN. Drugim źródełem siły handlowej w danym TN są właśnie statki wysłane do ochrony handlu, dają one siłę handlową zależnie od poziomu statku i ich liczby. Potem twoja siła handlowa