Hej hej, podrzuci ktoś może jakiś ciekawy vlog na yt, ewentualnie podcast, o życiu w Norwegii? Może być polski lub angielskojęzyczny, po prostu mam ochotę trochę się dowiedzieć ciekawostek.
Chcę zrobić button w Menu głównym, który przekieruje mnie po kliknięciu do pierwszego levelu gry. Według tutoriali unity które oglądałem jakiś czas temu, cała kontrola nad tym co się dzieje w grze powinna być w jednym skrypcie, u mnie jest to GameController. Czy mogę zrobić oddzielny skrypt do UI, który będzie sterował moimi buttonami i będzie to zgodne ze "sztuką"? Da się w ogóle napisać w jednym skrypcie też instrukcje do buttonów?
@Finsky: widac, ze masz doswiadczenie w jezykach webowych, model, controller i manager widokow robi sie w takiej architekturze, podobnie w js stosowalo sie kiedys podobne praktyki ale w unity masz architekture komponentowa
W skrypcie Playera mam zawarty taki kod. Chcę by przy kolizji z obiektem otagowanym EndBox wyświetlało mi tekst z instancji BirdWin. No fajnie, ale to nie działa, zawsze wyrzuca mi ten z BirdDied. Owszem, Canvasy są przyporządkowane odpowiednio do skryptu kontrolującego co sie dzieje na ekranie. Poniżej wrzucam kawałki kodu, plox o pomoc.
Player Script: void OnCollisionEnter2D (){ if(gameObject.tag.Equals("EndBox") == true ){ GameController.instance.BirdWin();
Topdown 2D narratywna gierka z zagadkami logicznymi, lepsze Unity czy Unreal? Czy coś innego? Czy nichuja bez różnicy? Bo podejrzewam, że bez różnicy, ale chciałbym wyjść w końcu ze strefy papierowej i zacząć coś kleić, bo mnie nosi xD
@Finsky: Gdyby było to w 3D, zdecydowanie wygrał by Unreal, jednak nie wiem jakie ma wsparcie do 2D, to robiłem tylko w Unity Różnica zdecydowanie jest, ale musisz wiedzieć co za co poświęcić. Jeżeli nie masz doświadczenia z żadnym, to jeżeli jesteś programistą i chcesz się nauczyć frameworka - Unity, jeżeli nie jesteś programistą i wolisz nauczyć się obsługi silnika - Unreal
#norwegia
https://www.youtube.com/channel/UCn8-k7UPVhq8hgjHq4ZsjzQ/featured
https://www.youtube.com/channel/UCnC4QmBBICiSvJouUr-xCgA/featured