Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko212
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Artur_Micek

Artur_Micek

Dołączył 11 lat i 8 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 518
  • Znaleziska 430
  • Mikroblog 88
  • Obserwujący 26
  • Obserwowane 1

212

Major Hoenmanns spada z nieba…Incydent w Mechelen

Pokaż treści 18+

Major Hoenmanns spada z nieba…Incydent w Mechelen

Kto wie jak potoczyłaby się wojna w zachodniej Europie gdyby Wehrmacht zaatakował Belgię, Holandię i Francję w styczniu 1940 r. Nigdy się jednak tego nie dowiemy z racji wydarzenia, które miało miejsce 10 stycznia 1940 r. O tzw. Incydencie w Mechelen traktuje poniższy tekst. 10 stycznia...

sportingkielce
z
nowastrategia.org.pl
dodany: 11.11.2015, 17:14:56
  • 18
  • #
    europa
  • #
    historia
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    wojna
  • #
    aircraftboners
  • #
    wojsko
Artur_Micek
Artur_Micek 12.11.2015, 12:08:14
  • 31
@Balzack: A kto ci naopowiadał takich głupot, że 90% sił niemieckich było w Polsce? :) Na zachodzie Niemcy zostawili ponad połowę lotnictwa - i szybko siły te zostały wzmocnione samolotami wycofanymi z Polski. Na zachodzie została większość marynarki wojennej wraz z jej lotnictwem. Na zachodzie była większość sił przeciwlotniczych. No i w końcu na zachodzie zostało ponad 40% sił lądowych - 45 dywizji + masa jednostek wsparcia. A z Polski
Artur_Micek
Artur_Micek 12.11.2015, 12:44:51
  • 11
@jeloo: Francja była wtedy 3 potęgą świata. Problem taki, że Niemcy byli drugą z wyraźną przewagą pod względem możliwości działania na lądzie i w powietrzu. Sporo narosło mitów na temat Francji i jej potęgi. U nas po 2 tygodniach walk sytuacja była pozamiatana na amen. Po przekroczeniu przez Niemców Wisły i Sanu i otoczeniu Warszawy reszta działań to było już dobijanie pokonanego. I tutaj Niemcy nie mieliby z tym wielkiego
Artur_Micek
Artur_Micek 12.11.2015, 12:46:21
  • 7
@ordeal: Znajdź i wypisz te 110 dywizji a dalsza dyskusja będzie miała sens. Jedno co ci powiem to to, że do dnia dzisiejszego żadne historyk zajmujący się tym okresem historii nigdzie nie widział owych 110 dywizji alianckich :)
Artur_Micek
Artur_Micek 12.11.2015, 13:58:50
  • 4
@BobMarlej: Nie było szans pokonać Hitlera w 1939 r. chyba żeby Francja, Polska i UK rozpoczęły totalną mobilizację na wiosnę 1939 r., zdołały przekonać Belgów do przyłączenia się i podjęcia wspólnej interwencji wyprzedzającej. Ale i wtedy wojna mogłaby się przeciągnąć na dłuższy okres. Jak wiadomo, na takie obrót sytuacji nie było jednak szans.
Artur_Micek
Artur_Micek 12.11.2015, 16:26:47
  • 4
@Noyclah: Podział dywizji był częściowo inny. Łącznie we wrześniu było tam 45 dywizji piechoty (12 dywizji kadrowych, 9 II fali, 12 III fali, 11 IV fali, dywizja Landwehry) oraz dodatkowo 5 z V fali w czasie organizacji (aczkolwiek ich użycie operacje we wrześniu 1939 r. nie było możliwe). Oprócz tego we wrześniu z Polski rozpoczęto i pod koniec miesiąca zakończono wycofywanie 5 dywizji. 16 października było tam 54 dywizje (bez
Artur_Micek
Artur_Micek 12.11.2015, 18:33:22
  • 0
@Mirrro: Tak, działał taki program. Wymieniano w nim głównie jeńców którzy zostali inwalidami, poważnie chorych, osoby starsze itp. przypadki.

30

Prototyp czołgu Leopard 2PL w 2016 roku

Pokaż treści 18+

Prototyp czołgu Leopard 2PL w 2016 roku

Szef Inspektoratu Uzbrojenia, gen. Adam Duda powiedział, że w 2016 r. powstanie pierwszy prototyp czołgu podst. zmodernizowanego do standardu Leopard 2PL.

alapanek
z
nowastrategia.org.pl
dodany: 03.10.2015, 05:43:25
  • 4
  • #
    zainteresowania
  • #
    technologia
  • #
    ciekawostki
  • #
    wojsko
  • #
    czolgi
  • #
    militaria
Artur_Micek
Artur_Micek 05.10.2015, 12:16:44
  • 1
@Bzdziuch: Jakie dobre i polskie? Nie opowiadaj bzdury, gdyż w kategorii sprzętu ciężkiego - szczególnie pancernego jesteśmy od dawna daleko w tyle nawet względem Turcji, Koreańczyków z południa, Japończyków nie mówiąc o Niemcach, Amerykanach czy Rosji.
Artur_Micek
Artur_Micek 05.10.2015, 16:54:16
  • 1
@yourboss: No o tym mówię. De facto nic na bazie rozwoju T-72 nie potrafimy nadal samodzielnie stworzyć. Anders, PL-01 itd. to nawet nie protopopy lecz marne demonstratory technologii oparte w większości na importowanych podzespołach. Jeśli ktoś wierzy, że nasz przemysł jest w stanie zrobić coś na kształt nowoczesnego pojazdu pancernego własnymi siłami to jest bardzo naiwny. Wystarczy zobaczyć przykład Kraba, gdzie większość technologii to import i wykupione licencje.

248

JW Formoza rekrutuje!

Pokaż treści 18+

JW Formoza rekrutuje!

Jednostka Wojskowa Formoza, jedna z pięciu jednostek specjalnych w Polsce, rozpoczyna proces rekrutacji w swoje szeregi. Jak informuje na stronie internetowej, chętni na służbę mają czas na złożenie podania do 31 sierpnia 2015 r. Natomiast sama selekcja (lub kwalifikacja) ma odbyć się na...

Wingate
z
nowastrategia.org.pl
dodany: 02.04.2015, 11:20:20
  • 99
  • #
    polska
  • #
    wojsko
  • #
    militaria
  • #
    ciekawostki
  • #
    militaryboners
  • #
    wojskopolskie
Artur_Micek
Artur_Micek 02.04.2015, 11:55:34
  • 62
@tomaszchajek: Zadania już dawno są przypisane.
madstorm
madstorm
12.03.2015, 13:34:12
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Artur_Micek
Artur_Micek 16.03.2015, 21:15:28
  • 0
@madstorm: Niestety nie. Nie mam czasu, a po za tym wiele tam się obecnie nie dzieje. Tzn. dochodzi do różnych rzeczy, ale nic specjalnego.
  • Odpowiedz
NowaStrategia
NowaStrategia
02.03.2015, 09:11:29
  • 35
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Artur_Micek
Artur_Micek 08.03.2015, 15:38:46
  • 0
@szurszur: Dziś niektóre penetratory podobno łatwiej sobie radzą z pochylonym pancerzem niż ustawionym pionowo :)
  • Odpowiedz

255

Polska armia modernizuje się. Umowa na dostawę czołgów z Niemiec dla...

Pokaż treści 18+

Polska armia modernizuje się. Umowa na dostawę czołgów z Niemiec dla...

Ministerstwo Obrony Niemiec zapewnia, że dotrzyma umowy na dostawę do Polski używanych czołgów typu Leopard 2. Wcześniej resort ogłosił, że wobec wydarzeń na Ukrainie nie będzie już pozbywać się czołgów będących na wyposażeniu armii.

Kowal88
z
money.pl
dodany: 02.03.2015, 15:32:30
  • 112
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    wojsko
  • #
    militaria
  • #
    rosja
  • #
    wojna
Artur_Micek
Artur_Micek 02.03.2015, 22:21:14
  • 1
@miras1357: Szkolenie załogi to jedno, szkolenie pododdziału to drugie. To pierwsze można zrobić i w pół roku (choć normalnie potrzeba 2 lat aby były utrwalone pewne nawyki), to drugie wymaga kilku lat...
Artur_Micek
Artur_Micek 02.03.2015, 22:27:25
  • 11
@kilroy137: Jacy inżynierowie? Nie rób jaj z pogrzebu. W Polsce nie ma praktycznie nic do stworzenia (zaprojektowania) i produkcji nowoczesnego czołgu:
- Nie ma odpowiednich biur konstrukcyjnych, a to co jest projektuje buble.
- Nie ma nowoczesnej technologii związanej z SKO, elektroniką, armatami 120 mm, amunicją, pancerzem.
- Nie ma technologii nowoczesnej jednostki napędowej i zawieszenia.
- Nie ma wizji budowy nowoczesnego wozu IV generacji.
- Nie ma kasy a de
Artur_Micek
Artur_Micek 04.03.2015, 20:03:04
  • 0
@ucelom: Nie będą wystarczająco mniejsze, gdyż praktycznie wszystko będzie musiało być na licencji. Nie popełniajmy błędów innych państw. Opłacalność konstrukcji pancernej to ok. 1500 sztuk. Mamy szereg ważniejszych wydatków o strategicznym znaczeniu dla naszych SZ.
Artur_Micek
Artur_Micek 04.03.2015, 20:04:34
  • 0
@miras1357: Tylko takie szkolenie "pół roku" i na front znamy z Ukrainy - i to jak to się kończy.

14

Koniec ukraińskiego oporu pod Debalcewem

Pokaż treści 18+

Koniec ukraińskiego oporu pod Debalcewem

W ciągu ostatnich kilku godzin doszło do zakończania większych walk w kotle debalcewskim. Praktycznie wszystkie miejscowości i ważne punkty w jego regionie są pod kontrolą sił tzw. „Nowej Rosji”. Część wojsk ukraińskich zdołała się wyrwać z kotła, lecz miała prawdopodobnie ponieść przy...

Artur_Micek
z
nowastrategia.org.pl
dodany: 18.02.2015, 20:02:59
  • 10
  • #
    europa
  • #
    ukraina
  • #
    rosja
  • #
    ukrainainfo
  • #
    donbaswar
  • #
    wojna
Artur_Micek
Artur_Micek
Autor
18.02.2015, 20:13:53
  • 3
@gapcio666: Tak to prawda. Z drugiej jednak strony przeceniłem też siły ukraińskie, a raczej nie doceniłem skali niezaradności ich armii i dziadostwa w ich sztabie. To co miało tam miejsce to tragikomedia, która bardzo źle ponownie mówi o tym, że UA dysponuje glinianą armią...

Tak myliłem się.
Artur_Micek
Artur_Micek
Autor
19.02.2015, 22:40:47
  • 2
@Filipix: Może to poświęcenie miasta i części wojsk, aby nadal zachód zaciskał pasa wokół Rosji - sankcje, naciski polityczne itd. Nie ma co się oszukiwać, ale Ukraina może wygrać z Rosją tylko rękoma zachodu. Jak będzie stagnacja na froncie, czy tym bardziej "sukcesy" strony ukraińskiej to zachód odpuści na zasadzie "aaa no to ok/aaa no to radzicie sobie". Nie będzie kolejnych sankcji, a może będą nawet łagodne. A tak -
Artur_Micek
Artur_Micek
Autor
19.02.2015, 22:41:37
  • 2
@gapcio666: Putin jakby chciał terenu, to by go dawno temu miał :) Tutaj chodzi o coś więcej niż kilka miast i wsi.

49

Załamanie się ukraińskiego oporu w regionie Debalcewa!

Pokaż treści 18+

Załamanie się ukraińskiego oporu w regionie Debalcewa!

W ciągu ostatnich 72 godzin mimo wprowadzonego w życie zawieszenia broni zacznie zwiększyła się intensywność walk w regionie Debalcewa. Front sił ukraińskich w kotle uległ załamaniu a sytuacja obrońców stała się beznadziejna i krytyczna. Bez dwóch zdań mamy do czynienia z powtórką...

Artur_Micek
z
nowastrategia.org.pl
dodany: 17.02.2015, 20:35:46
  • 15
  • #
    europa
  • #
    rosja
  • #
    ukraina
  • #
    donbaswar
  • #
    ukrainainfo
  • #
    wojna
Artur_Micek
Artur_Micek
Autor
17.02.2015, 20:48:56
  • 4
@barteq_g: Nie ogarniam pomału tej kuwety :)
Artur_Micek
Artur_Micek
Autor
17.02.2015, 21:52:16
  • 5
@azzie: Azow to już jest pułk. Prawdą jest to, że Kijów obawia się jednostek ochotniczych bo kadrowe mają niskie morale i miałby "szturm na Kijów" gdzieś :)
b.....e
b.....e
konto usunięte 17.02.2015, 18:44:09
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Artur_Micek
Artur_Micek 17.02.2015, 20:39:32
  • 1
@Aryo: To jest mit. Tam nie stracili tyle sprzętu. Było więcej kotłów i starć gdzie tracili sprzęt niż tylko Iłowajsk.

@bakteriepodbaterie: Co do strat materialnych - ciężko mi to tak ocenić.Od początku stycznia do 150 pojazdów pancernych różnych typów i systemów artyleryjskich.
  • Odpowiedz
gsp77k
gsp77k
10.02.2015, 16:34:53
  • 9
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 31
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Artur_Micek
Artur_Micek 10.02.2015, 20:45:57
  • 0
@Baron_Al_von_PuciPusia: Nie będą. Tj. dalsze Spike będą, ale za kilka lat może wejść do produkcji także tańszy ppk (i oby to się stało bo nie stać nas na zakup tak dużej liczby ppk Spike aby zaspokoić potrzeby wszystkich jednostek).
  • Odpowiedz
Artur_Micek
Artur_Micek 10.02.2015, 20:47:21
  • 1
@gsp77k: Ćwiczenia w 2000 lub 2001 r. pokazały, że Osa jeszcze wartość ma :) W Drawsku Pomorskim Osy zadały duże straty śmigłowcom AH-64. Na śmigłowce różnego typu to wystarczające, aczkolwiek oczywiście z oczywistych powodów potrzebny następca (i będzie).
  • Odpowiedz
Artur_Micek
Artur_Micek 10.02.2015, 20:48:20
  • 1
@pss8888: Obronę po samych miastach to błąd. Będzie jak z Debalcewem :) Nam potrzeba sił manewrowych wspartych obroną terytorialną a nie na odwrót.
  • Odpowiedz
Artur_Micek
Artur_Micek 10.02.2015, 20:56:53
  • 8
@tmb28: To nie jest nawet wojna na pół gwizdka. Ta wojna ma się obecnie ni jak do ewentualnego normalnego starcia np. WP z siłami FR. U nas niektórzy myślą, że także w Polsce tak to będzie wyglądać, i wyciągają błędne wnioski nam szkodzące. Różnica będzie choćby po artylerii - tam działania kontrbateryjne wychodzą kiepsko i nie ma ich za wiele (z wyjątkiem sierpnia gdy rosyjska artyleria de facto zmasakrowała ukraińską).
  • Odpowiedz
Artur_Micek
Artur_Micek 10.02.2015, 21:00:11
  • 2
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Artur_Micek
Artur_Micek 10.02.2015, 21:15:36
  • 3
@gsp77k: Gorsza niż mają Ukraińcy - w tym momencie.
  • Odpowiedz
Artur_Micek
Artur_Micek 10.02.2015, 21:22:29
  • 4
@pss8888: Sorry - nie doczytałem. Tak, inna gdyż jeśli Rosja będzie chciała teoretycznie nas ustawić w szeregu i doprowadzić do cofnięta w rozwoju oraz jej podporządkowania się albo ustępstw natury politycznej to będzie to akcja gdzie główną rolę odegrają siły powietrzne, morskie, specjalne, blokada gospodarcza oraz ataki rakietowo-artyleryjskie. Wejście wojsk lądowych (głównie aeromobilnych) na ograniczony teren będzie tylko wisienką na torcie. Będzie to akcja nacechowana dynamiką po to, aby NATO
  • Odpowiedz
Artur_Micek
Artur_Micek 12.02.2015, 11:47:21
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
NowaStrategia
NowaStrategia
09.02.2015, 07:23:56
  • 14
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Artur_Micek
Artur_Micek 09.02.2015, 13:05:06
  • 0
@maniac777: Staram się podawać czy to źródło proukraińskie, czy prorosyjskie. Jak coś jest potwierdzone przez jednych i drugi to nawet o tym nie wspominam. Prac z przypisami nie będę robił bo mi się po prostu nie chcę.
  • Odpowiedz
Artur_Micek
Artur_Micek 12.02.2015, 11:39:11
  • 0
@last_of_us: Może nie być już potrzeby.
  • Odpowiedz

80

Wojna w Donbasie - 7-14 lutego 2015 r.

Pokaż treści 18+

Wojna w Donbasie - 7-14 lutego 2015 r.

W poniższym artykule będą przedstawiane głównie dzienne sprawozdania z wydarzeń jakie miały miejsce w Donbasie. Publikacji najważniejszych informacji z każdego dnia należy się spodziewać ok. godziny 23-24. W razie jednak nadzwyczajnych okoliczności i wydarzeń sprawozdania mogą także...

NowaStrategia
z
nowastrategia.org.pl
dodany: 08.02.2015, 18:02:01
  • 2
  • #
    europa
  • #
    swiat
  • #
    ukraina
  • #
    ukrainainfo
  • #
    donbaswar
  • #
    wojna
Artur_Micek
Artur_Micek 10.02.2015, 17:57:22
  • 2
@rajwyk: Po pierwsze w otoczeniu jest do 4 tys. ludzi. 8 tys. to liczy cały sektor tj. obecnie kocioł + to co poza nim w regionie między Gorłówką a Popasną. Po drugie od 2 dni nie idzie żadne, dosłownie ŻADNE zaopatrzenie. Wcześniej przez kilka dni szło pojazdami pancernymi, czasem na ochotnika chyba ktoś tam ciężarówką oraz separatyści oskarżają Ukraińców iż chwilowy bezpieczny korytarz którym ewakuowano ludność wykorzystywali przy okazji do
M.....n
M.....n
konto usunięte 02.02.2015, 13:48:03
  • 6
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Artur_Micek
Artur_Micek 02.02.2015, 14:42:39
  • 3
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Artur_Micek
Artur_Micek 06.02.2015, 00:33:33
  • 1
@straggler: Częściowo tak było na jesieni i do grudnia. Wynikało to z różnych rzeczy. Teraz już nie chce mi się pisać. Jedna z nich to obawa o wierność sił ale były też inne - zwykłe wojskowe przyczyny. Teraz sytuacja wygląda już dużo lepiej. W grudniu były spore ruchy wojsk, ale nadal np. niektóre brygady mają batalionowe grupy bojowe oddalone od siebie po 100-150-200 km... Nadal to jest wymieszane, ale trochę
  • Odpowiedz
Artur_Micek
Artur_Micek 06.02.2015, 11:49:35
  • 0
@straggler: Dzień w dzień jest aktualizacja. Jeśli używasz google Chrome to odpal Ctrl+F5.
  • Odpowiedz
b.....e
b.....e
konto usunięte 03.02.2015, 12:47:07
  • 1
@Artur_Micek: Coś się zmieniło w sytuacji dziś? Wierzyć TVN24?
http://www.tvn24.pl/wojna-w-donbasie-jak-zatrzymano-brygady-noworosji,511628,s.html
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Artur_Micek
Artur_Micek 03.02.2015, 16:33:05
  • 2
Niewątpliwe tekst ciekawy, napisany przyjemnym językiem, trochę w nim prawdy (wiele jednak rzeczy naciąganych, lub bez żadnego potwierdzenia), ale pod określonego odbiorcę i "ku pokrzepieniu serc". Jeśli ktoś piszę o regularnych jednostkach rosyjskich, skoro nawet ukraińscy generałowie mówią, że ich tam nie ma to jednak można "rzygnąć". Jeśli już coś tam jest to różnego typu pododdziały "tyłowe" i o tym głównie mówi NATO oraz w kuluarach ukraińscy dowódcy (jeden nawet oficjalnie to
  • Odpowiedz
Artur_Micek
Artur_Micek 04.02.2015, 12:16:12
  • 1
@bakteriepodbaterie: Cóż poradzić - coraz bardziej poziom naszych dziennikarzy i polityków się ku sobie zbliża :)
  • Odpowiedz
Artur_Micek
Artur_Micek 04.02.2015, 13:00:10
  • 1
Bardzo zły :)
  • Odpowiedz
K.....y
K.....y
konto usunięte 03.02.2015, 15:37:49
  • 11
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Artur_Micek
Artur_Micek 03.02.2015, 16:38:27
  • 2
@Myrten: @Klockowatyyy: @vipe: Jedna i druga strona nie jest bez winy i czasem wali na oślep, a czasem w miejsca które wskaże rozpoznanie jednej i drugiej strony, służby wywiadowcze, może zdjęcia satelitarne itd. Gdy separatyści raz ostrzeliwali Awdiejewkę to jakaś starsza kobieta zadzwoniła na infolinię separatystów i im powiedziała, że walą tam gdzie nie ma wroga. Podała "orientacyjną poprawkę" i pozycja sił UA została nakryta. Potem
  • Odpowiedz
Artur_Micek
Artur_Micek 03.02.2015, 17:22:05
  • 3
@balb: Tak, a przynajmniej była jeszcze nie tak dawno temu. Można było do nich dzwonił i przekazywać informacje o wojskach ukraińskich, ich pozycjach, gdzie jaki konwój przejechał itd. Ludzie to nawet robili, ale SBU od czasu do czasu kogoś łapała i było nieprzyjemnie.

Ukraińcy chyba takiego czegoś nie mają - chyba bo w tej wojnie mnie nic nie zdziwi. Dziwi cię to? :))

@Klockowatyyy: U nas niestety mówi
  • Odpowiedz
Ovy
Ovy
01.02.2015, 19:23:05
  • 9
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Artur_Micek
Artur_Micek 01.02.2015, 19:25:48
  • 0
@Ovy: I tak jest źle. Ba... wrócić. Jeszcze gorzej - Czernuchino (to na południowy-wschód od Debalcewe) jest w większości już pod kontrolą separatystów, a siły ukraińskie otoczone w południowo-wschodniej części. Idzie ciężki bój. Separatyści mogą w nocy uderzyć na Debalcewe od południowego-wschodu. A UA musi prosić separatystów o możliwość ewakuacji rannych z worka. Klęska UA dzieje się na naszych oczach.
  • Odpowiedz
Artur_Micek
Artur_Micek 01.02.2015, 19:32:32
  • 5
@Myrten: Próbowali tam atakować tj. zamknąć wroga wzdłuż tych jezior. Ale pozycje UA były tam zbyt solidne + armia kontratakowała. Przez to robią tak jak kiedyś pisałem. Najpierw otoczą południowy kraniec worka (blisko do tego), a potem samo Debalcewe.

@wysuszony: Złe dowodzenie. Niskie morale. Trudny teren do obrony. Ciągłe ostrzały artyleryjskie. Drogi zaopatrzenia pod ogniem. Problemy z koordynacją działań. Postawa głównie defensywa itd.
  • Odpowiedz
Artur_Micek
Artur_Micek 01.02.2015, 21:59:17
  • 5
@asenjo: Zwykłym kłamstwem jest historia z tym okrętem USA. W wielu miejscach to już dawno wyśmiali.

@yourboss: Rezerwy są i to solidne. Mogą nadal sporo sił ściągnąć. Nawet całą 1. BPanc. tam skoncentrować i ruszyć z atakiem, ale zagadką stulecia jest to jak działa obecne dowództwo UA (a raczej czy w ogóle działa).
  • Odpowiedz
Artur_Micek
Artur_Micek 01.02.2015, 22:20:27
  • 2
@asenjo: Nawet na militarium była o tym mowa. Tu nie chodzi o jakieś cuda rosyjskiej techniki, ale bzdurne amerykańskie przepisy - wyłączenia radarów aby przeciwnik nie mógł dokonać charakterystyki ich pracy, żeby taki obiekt nie prowokować itd. Na to skarżył się załoga. To jest tak samo prawdziwe jak obecnie wałkowane, że "NATO nam zabroniło robić czołg".
  • Odpowiedz

345

Francja wysyła czołgi do Polski [ENG]

Pokaż treści 18+

Francja wysyła czołgi do Polski [ENG]

Francja wysyła czołgi i pojazdy opancerzone do Polski aby wzmocnić siły NATO w rejonie gdzie przywódcy państw są coraz bardziej zaniepokojeni poczynaniami Putina.

ZajebbcieTrudnyNick
z
atlanticcouncil.org
dodany: 31.01.2015, 10:25:05
  • 177
  • #
    polska
  • #
    wojna
Artur_Micek
Artur_Micek 01.02.2015, 00:53:41
  • 0
@Koniasz: Francuzi już nie budują krążowników :) Nikt tego nie robi :)
Artur_Micek
Artur_Micek 01.02.2015, 01:00:22
  • 12
Tak apropo tych śmiechów z Francuzów. Kto w 1940 r. stoczył największą bitwę pancerną? Bitwę uważaną za jedną z największych w II wojnie światowej :) Kto jako pierwszy w II wojnie światowej zastosował taktykę jeży? Kto w 1940 r. jako pierwszy prawie, że rozbił wrogi korpus pancerny? O kim Niemców mówili, że walczyli jak Lwy, że nie widzieli tak dzielnych żołnierzy, albo to: „W ruinach tych miejscowości Francuzi bili się do ostatniego
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Artur_Micek
Artur_Micek 01.02.2015, 01:25:05
  • 0
@alaerion: Przecież wcześniej do nas cały batalion pancerno-zmechanizowany wysłała Wielka Brytania. Także USA wysłały kompanijne zgrupowanie bojowe. Teraz będą też Francuzi (byli u nas na ćwiczeniach przed kryzysem na Ukrainie i to dość dużym zgrupowaniem). W tym roku może będą też Niemcy (małe szanse).
Artur_Micek
Artur_Micek 01.02.2015, 01:26:40
  • 2
@konky: Chciałbyś mieć takie siły zbrojne :) My i nawet jakbyśmy wydawali 4 % PKB to tego nie osiągniemy...
Artur_Micek
Artur_Micek 01.02.2015, 01:33:26
  • 4
@wodd: Założenia Linii Maginota były zupełnie inne niż to co tutaj piszecie. Po pierwsze osłona dla mobilizacji (linia + wojska forteczne + armia kadrowa miała dać czas na mobilizacje dywizji rezerwowych). Po drugie osłona dwóch ważnych ośrodków surowcowych i przemysłowych - jedno w okolice Lille, drugie w Alzacji i Lotaryngii. Po trzecie - ekonomia sił - linia miała spowodować, iż będzie potrzeba mniej dywizji do obrony wschodnich granic - bez
Artur_Micek
Artur_Micek 01.02.2015, 01:36:35
  • 4
@Viviane77: Włosi nad granicą z Francją mieli w czerwcu ponad 350 tys. żołnierzy. Z siłami powietrznymi, obroną plot itd. to ponad 400 tys. do ataku na Francuzów. Francuzi mieli niespełna 40 tys. ludzi a i tak atak odparli, choć wbrew mitom Włochom zapału do walki nie brakowało. W jednym miejscu dosłownie weszli na dach francuskiej twierdzy ponosząc przy tym spore straty.
Artur_Micek
Artur_Micek 01.02.2015, 16:18:25
  • 2
@Detharon: Francja nie miała ani największej, ani najnowocześniejszej armii. Skończ z powtarzaniem mitu nie mającego nic wspólnego z rzeczywistością.

Po 1917 r. Francuzi nie prowadzili ofensywy - kto cię historii uczył?

1940 r. Nie masz pojęcia z jakiego powodu przegrali. A powodów była cała paleta a nie "taktyka".
Artur_Micek
Artur_Micek 01.02.2015, 16:19:29
  • -1
@St_Atheist: A ja bym wybrał jednak M1A2SEP-2 z wielu powodów - choćby najlepsza ochrona załogi.
Artur_Micek
Artur_Micek 01.02.2015, 19:20:24
  • 3
@St_Atheist: Abrams ma całkiem inny sposób przechowywania amunicji - w 2 bunkrach z słabymi ogniwami. Żaden inny czołg tego nie posiada w tym także K-2. Prosty i genialny system, który spowodował, iż do dziś nie zginął żaden żołnierz amerykański na skutek zapalenia się amunicji lub jej wybuchu. W Leopardzie tego nie ma i trafienie amunicji to koniec załogi. Ma wbrew mitom całkiem inne uzbrojenie głównie (bardzo głęboka modyfikacja rozwiązań niemieckich,

245

Walki w Donbasie - 29 stycznia - 5 luty 2015 r.

Pokaż treści 18+

Walki w Donbasie - 29 stycznia - 5 luty 2015 r.

W poniższym artykule będą przedstawiane głównie dzienne sprawozdania z wydarzeń jakie miały miejsce w Donbasie. Publikacji najważniejszych informacji z każdego dnia należy się spodziewać ok. godziny 23-24. W razie jednak nadzwyczajnych okoliczności i wydarzeń sprawozdania mogą także...

Artur_Micek
z
nowastrategia.org.pl
dodany: 30.01.2015, 21:06:05
  • 44
  • #
    ukrainainfo
  • #
    ukraina
  • #
    wojna
  • #
    wojsko
  • #
    donbaswar
  • #
    rosja
Artur_Micek
Artur_Micek
Autor
30.01.2015, 21:25:16
  • 17
@gapcio666: Szanse na generalny kocioł trochę zmalały. Generalny tj zamknięty na linii Troickoje - Switłodarsk a więc całego wroga w którym jest ok. 8 tys. żołnierzy UA + trochę sił bezpieczeństwa z MSW. UA odrzuciło tutaj ataki przeciwnika i odbiło nawet kilka pozycji. Mogą być jednak dwa mniejsze kotły. Pierwszy najbardziej prawdopodobny to otoczenie sił ukraińskich w miejscowości Olchowatka (na południe od Debalcewe) wraz z lokalnymi przysiółkami położonymi na południe
Artur_Micek
Artur_Micek
Autor
30.01.2015, 22:11:43
  • 34
@radeks11: Na terenie Donbasu było kilka dni temu ok. 50 tys. ukraińskich żołnierzy z wojsk lądowych (jednostki liniowe, artyleryjskie, wsparcia, logistyczne, remontowe itp.), gwardii narodowej i formacji ochotniczych. Obecnie trwa jednak ściąganie posiłków i rezerw tj. mowa jest o 10 do nawet 20 tys. dodatkowych żołnierzy z tych trzech grup (m.in. zabierane są jednostki z granicy wschodniej z Rosją). Oprócz tego dochodzi ok. 30 tys. ludzi z różnego typu sił
Artur_Micek
Artur_Micek
Autor
30.01.2015, 22:15:02
  • 1
@gapcio666: Dwa razy próbowali zamknąć worek po linii Troickoje - Switłodarsk. Dwa razy im się nie udało - przedwczoraj byli blisko. Z tego też powodu teraz wg mnie próbują zrobić dwa małe i bezpieczniejsze kotły. Choć być może spróbują trzeci raz całość zamknąć - jutro lub w niedziele maksymalnie. Obecnie jednak z np. Łozowej nie wyprowadzają ataku na Switłodarsk. Są tam w defensywie.
Artur_Micek
Artur_Micek
Autor
30.01.2015, 22:20:46
  • 10
@Renard15: Czytanie ze zrozumieniem było w podstawówce. Datę końcową muszę podać tj. do kiedy w tej części artykułu będą podawane informacje. Z kilku powodów technicznych!!! Tak ciężko to pojąć? A co do strat - są raporty dzienne + modyfikacje dzienne na pewnych stronach + analizy. Do dziś mowa jest o przynajmniej 180 zabitych i zmarłych z ran od początku stycznia (ale wiem z własnych źródeł, że w kostninach jest trochę
Artur_Micek
Artur_Micek
Autor
30.01.2015, 22:22:59
  • 4
@gapcio666: Atakują na serio. Ale że mniejszy chcę de facto otoczyć większego to tak to wygląda jak teraz. Zresztą w ciągu kilku dni worek się trochę zmniejszył, a i połączenie do Debalcewe jest pod ogniem. Ogólnie UA albo przejdzie do kontrataku, albo separatyści będą nadal tam atakować aż do skutku.
Artur_Micek
Artur_Micek
Autor
30.01.2015, 22:25:10
  • 5
@gapcio666: Ja stawiam na to drugie + naciski doradców z USA i ryzyko, iż ofensywa może doprowadzić to tego, że Moskwa mogłaby dokonać wejścia militarnego na zasadzie takiej jak to miało miejsce w Gruzji podczas wojny 5-dniowej.
Artur_Micek
Artur_Micek
Autor
30.01.2015, 22:30:33
  • 6
@yourboss: Zgadza się. Ważne jest to, że separatyści mają właśnie inicjatywne z powodu nastawienia władz w Kijowie, które dały wojsku kaganiec oraz postronek. W od ponad 10 dni separatyści atakują zazwyczaj i głównie siły UA w miejscach, gdzie wojska ukraińskie mają małe posterunki, są słabo obsadzone pozycje lub obrona jest trudna z różnych powodów. 50 tys. ludzi, ponad 400 km frontu, do tego konieczność posiadania odwodów i sił na drugiej
Artur_Micek
Artur_Micek
Autor
30.01.2015, 22:33:33
  • 6
@gapcio666: No ale sam Kijów przyznał (co od dawna mówiłem), że UA nie walczy z regularnymi liniowymi jednostkami FR. Ich tam nie ma. Mużenko to nawet przyznał. Zresztą z własnych źródeł to wiedziałem już od listopada.

Oficjalnie będą musieli wkroczyć jeśli doszłoby do generalnej ofensywy UA - separatyści nie mają sił aby taki walec powstrzymać. I z tego powodu Rosja ma na granicy od 7 do może nawet 10 BGB.
Artur_Micek
Artur_Micek
Autor
30.01.2015, 22:35:57
  • 4
@yourboss: Ja to wiem i się w 100% zgadzam z tym co napisałeś, nawet częściowo to opisałem tutaj oraz na nowej strategii, ale we wcześniejszych "newsach". Niektóre informacje będą musiał jednak od czasu do czasu przypominać :)
Artur_Micek
Artur_Micek
Autor
30.01.2015, 22:49:39
  • 5
@yourboss: De facto nawet nie ma potrzeby jego fizycznego zamykania - po linii miejscowości Troickoje - miasta Switłodarsk (to byłoby dla separatystów spełnieniem marzeń). Wystarczy zająć na tyle dobre pozycje (region Łozowej z lewej oraz punkty 307 i 312 z prawej strony drogi M03) aby po tygodniu worek debalcewski przestał istnieć. Po prostu nie będzie jak dowozić zaopatrzenia, a odwrót będzie można dokonać tylko pod ogniem wroga - w tym
Artur_Micek
Artur_Micek
Autor
30.01.2015, 22:54:59
  • 12
@yourboss: Dzięki :) Postanowiłem dawać tylko "sprawozdanie" z całego dnia. W dzień mam sporo zajęć różnego typu, wyjazdy, sporo do napisania w "życiu naukowym" i nie mam już czasu siedzieć dzień w dzień od rana do wieczorka nad tym :) W razie jakieś dużej wojny może uda się jakoś znaleźć wolne, ale teraz do przynajmniej połowy lutego nie ma szans :)
Artur_Micek
Artur_Micek
Autor
31.01.2015, 22:35:52
  • -1
@marek-sisey-tymoszczuk: Teraz z tym już ciężko - atak hakerski :) Nie wiem kiedy będzie choćby info z dziś - może za chwilę, może jutro, może za tydzień...
Artur_Micek
Artur_Micek
Autor
01.02.2015, 11:38:43
  • 1
@marek-sisey-tymoszczuk: @Boniasty: Ja się na tym nie znam ;) Ale wszystko jest już chyba w porządku.
Artur_Micek
Artur_Micek
Autor
01.02.2015, 11:39:28
  • 2
@Kaczypawlak: Oczywiście, że to suche liczby i zgadzam się, że morale jest niskie.
vipe
vipe
27.01.2015, 07:56:06
  • 2
@chemmobile: http://www.wykop.pl/wpis/11148732/jesli-ktos-zaglada-na-nowastrategia-org-pl-ewentua/

"Przypuszczalnie" to sobie można gdybać. Niech się wypowie sam @Artur_Micek, ale nie wkładaj w jego usta swoich słów. Niech sam się określi od kiedy.

Dlaczego nie pokazali pełnych blach? Czyżby się obawiali, że w Polsce odnajdzie się samochód zarejestrowany na takich numerach i cała historyjka weźmie w łeb?
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Artur_Micek
Artur_Micek 27.01.2015, 10:26:15
  • 0
@vipe: Ta osoba ma ewidentnie problemy psychiczne i brak umiejętności czytania ze zrozumieniem.
  • Odpowiedz
Artur_Micek
Artur_Micek 27.01.2015, 10:36:53
  • 1
@vipe: Straty są od 1 stycznia. Na teraz już potwierdzone ponad 140 zabitych i liczba szybko rośnie.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • Strona 1 z 3
  • >
  • Artur_Micek@interia.pl

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 14.01.2015

    Komentator
  • Rocznica
    od 16.05.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking