I dlatego właśnie na zachodzie mają Steam czy helmut lidl, ma normalne ceny, nie robi sobie jaj z konsumenta pokazując na cenówce co innego a w kasie co innego, dlatego w PL są wyższe ceny towarów a banki i inne korpo robią polaków jak chcą...po prostu tam są silne organizacje konsumenckie, które robią porządek z nieuczciwymi praktykami a sądy szybko wydają wyroki.
@Czytelnik30 W Polsce najsilniejsze organizacje konsumenckie nic by nie dały jeżeli sprawa sądowa ciągnęła by się prze 5 do 10 lat, a w wyroku sieć dostała by grzywnę w wysokości 200 zł.
@CheSlaw: jednym z podstawowych zadań organizacji konsumenckich jest lobbowanie zmian w prawie konsumenckim właśnie w oparciu o różne rzeczywiste kazusy.
@dict: a na koncu dostaniesz bana na booking i tyle wyjdzie ze zwrotu, mnie w-----a to że mam lvl gdzie mogę mieć darmowe śniadania a jeszcze się to nie zdarzyło, zawsze jest płatne...
To najlepszy tl;dr, jaki mogłem zrobić, oryginał zmniejszony o 71% (jestem botem)
Zarzuty wobec Booking.com
Platforma Booking.com, dominująca w branży wynajmu noclegów, jest oskarżana przez holenderskie organizacje konsumenckie o stosowanie nieuczciwych praktyk, w tym nakładania nielegalnych opłat i zawyżania cen. Od 2013 roku klienci mieli być oszukiwani przez fałszywe zniżki oraz ukryte koszty, co mogło kosztować ich setki milionów euro. Teraz planowane jest złożenie pozwu zbiorowego, w którym klienci, którzy zarezerwowali noclegi
Z tego co kojarze to z dwojga zlego booking byl lepszy, bo airbnb pokazywal ze ma lepsze ceny a potem doliczal jakies oplaty i wychodzilo tyle samo albo wiecej co na bookingu
@An-Dagda: + w przypadku fejkowych ogloszen + probie wymuszenia odwolania przez ciebie (bardzo popularne w przypadku konwentow np pyrkon) aibnb sie wypnie i to twoj problem. Mnostwo dzieciakow jest tak ojebywanych co roku a airbnb odcina kupony.
@An-Dagda AirBnB generalnie oszukiwał na warunkach.
Np. wszędzie pisał, że bezpłatne odwołanie niemal do dnia zameldowania.
Ale drobnym drukiem pisał, że tylko przy odwołaniu w ciągu pierwszych 24h zwracają całość kosztów. Później potrącali jakieś opłaty serwisowe, które czasami stanowimy połowę ceny wynajmu.
@reveil: Albo zakladaja ze sie znajdzie ktos kto z jakiegos powodu mial staly pobyt w Holandii podczas rezerwowania, albo mysla ze dotyczy to tez prac sezonowych
Średnio lubie booking jako osoba wynajmujca komus, bo... ma spore prowizje, jest problem, jak gosc odwola rezerwacje za porozumieniem, itp. W huk ciezki kontakt i zalatwianie spraw. Skomplikowany system obslugi portalu (najgorszy jaki jest). ALE... Jesli gosc widzi cene XXX to placi XXX. Wiec nie rozumiem. Ludzie sie godzili na dany koszt, wiec troche nie rozumiem. TO tak jakby teraz ubiegac sie za zwrot o pizze sprzed 5 lat, bo policzyli 33
Średnio lubie booking jako osoba wynajmujca komus, bo... ma spore prowizje
@vartan: To dlaczego nikt nie oferuje pokoi taniej jak się do nich zadzwoni? Nie raz dzwoniłem bezpośrednio do hotelu czy właściciela małego apartamentu i podwali mi cenę taką samą lub często wyższą niż na booking.com.
@reaction_c: @Hooch180 booking ma klauzulę, że nie możesz oferować niższej ceny niż wystawiłeś na booking
Bo w sumie co to za biznes dla booking - zrobić darmową reklamę a klienci by rezerwowali telefonicznie? A jeśli klient ma taką samą cenę to zamówi przez booking bo przynajmniej jest jakaś ochrona. Podobnie w sumie jak z allegro - jak mam zaoszczędzić kilka procent i kupić w sklepie to wolę na allegro
Booking pomaga turystom? Może kiedyś tak było. Ja miałem rezerwację w Barcelonie, z przedpłatą w booking a dopłatą na miejscu. 2 dni przed hotel mi wysłał jakiś dziwny link do płatności, gdzie miałem podać dane karty kredytowej. Skontaktowałem się z nimi (przez messenger booking) żeby potwierdzić przyjazd i zapłatę zgodnie z umową tj po przybyciu. Odmówili, anulowali rezerwację i wystawili od razu 2x drożej. W Booking przeanalizowalo i powiedzieli że jest im
nie no ale chwila, jakie oszukiwanie? że zarabiali na pośednictwie? to jak ktoś chce nie przez booking, to niech dzwoni do hotelu i rezerwuje normalnie, jprd
natomiast te rzeczy fałszywe zniżki, niekompletne ceny i wymyślone niedobory - OK, tu się zgodzę, tak nie powinno być,
ale nadal... jeśli klient nie sprawdza ceny na stronie hotelu to sam sobie jest winien
No spoko ale kilka razy booking mi "dupę" uratował przez swoja pozycję. Udało mi się odzyskać zwrot tylko dlatego, że booking porozmawiał z firmą wynajmującą auta. Dodam, że jak byłem obsługiwany przez polski oddział booking to nic się nie dało, po zadzwonieniu do centrali chyba UK nie było problemu i polecali się na przyszłość więc Polak Polakowi Polakiem.
Komentarze (114)
najlepsze
A w treści:
Np. wszędzie pisał, że bezpłatne odwołanie niemal do dnia zameldowania.
Ale drobnym drukiem pisał, że tylko przy odwołaniu w ciągu pierwszych 24h zwracają całość kosztów. Później potrącali jakieś opłaty serwisowe, które czasami stanowimy połowę ceny wynajmu.
Komentarz usunięty przez moderatora
Podoba się miejscowa to bierzesz telefon i dzwonisz albo szukasz czy nie maja sami sytemu rezerwacji, proste.
Jedynym plusem bookingu jest rezerwacja real-time, gdzie w innym przypadku musiałbyś wisieć na telefonie. Za to dopłacasz i czasami ma to sens.
Nie wiem czy warto dodawać to na Polski wykop skoro dotyczy tylko mieszkających w Holandii
W huk ciezki kontakt i zalatwianie spraw. Skomplikowany system obslugi portalu (najgorszy jaki jest).
ALE...
Jesli gosc widzi cene XXX to placi XXX. Wiec nie rozumiem. Ludzie sie godzili na dany koszt, wiec troche nie rozumiem.
TO tak jakby teraz ubiegac sie za zwrot o pizze sprzed 5 lat, bo policzyli 33
@vartan: To dlaczego nikt nie oferuje pokoi taniej jak się do nich zadzwoni? Nie raz dzwoniłem bezpośrednio do hotelu czy właściciela małego apartamentu i podwali mi cenę taką samą lub często wyższą niż na booking.com.
Bo w sumie co to za biznes dla booking - zrobić darmową reklamę a klienci by rezerwowali telefonicznie?
A jeśli klient ma taką samą cenę to zamówi przez booking bo przynajmniej jest jakaś ochrona.
Podobnie w sumie jak z allegro - jak mam zaoszczędzić kilka procent i kupić w sklepie to wolę na allegro
@siap_tiruriruri: ja z kolei miałem scam wysłany z oficjalnego konta hotelu na Bookingu. Pieniądze odzyskałem. mBank ok, booking ssie.
natomiast te rzeczy fałszywe zniżki, niekompletne ceny i wymyślone niedobory - OK, tu się zgodzę, tak nie powinno być,
ale nadal... jeśli klient nie sprawdza ceny na stronie hotelu to sam sobie jest winien
troche takie narzekanie, że mam zarobek ale oni też