Tłumaczenia te zupełnie nie przekonują społeczników i sympatyków kolei. Linia jest bowiem przejezdna, korzystali z niej miłośnicy Mogileńskiego Stowarzyszenia Sympatyków Kolei – od ponad dekady utrzymując linię ze swoich środków i prowadząc na całej jej długości ruch turystyczny drezynami.
Czyli kolejna atrakcja turystyczna idzie na śmietnik.
Tym sposobem to można wiele ruin zamków przerobić na mączkę do wysypywania kortów tenisowych.
Ostatnie spotkanie odbyło się na początku stycznia, natomiast – poza deklaracjami – PKP nie otrzymały merytorycznych i wiążących propozycji, które mogłyby być wykorzystane jako alternatywa dla rozbiórki dawnego torowiska. Powodem jest przede wszystkim brak chęci przejęcia linii na cele transportowe przez samorządy. Sam jestem sympatykiem kolei, ale bez przesady. To jest linia kolejowa z małego miasteczka do małej wsi która kończy się totalnie bez sensu. Wartość turystyczna? Żadna. Drezyny sobie jeżdżą -
Mogileńskiego Stowarzyszenia Sympatyków Kolei – od ponad dekady utrzymując linię ze swoich środków i prowadząc na całej jej długości ruch turystyczny drezynami.
@mocoloco: to kto w końcu utrzymuje te linię, PKP czy MiKole?
@mocoloco: linia miała być zakończona dalej, pech sytuacji politycznych sprawił że nie ma swojej kontynuacji, ale prace ziemne już były prowadzone na południe od Orchowa
@KapitanONeil Dyrektywa to jedno ale prawda jest taka że wiele linii były budowane pod inne warunki a w niektórych przypadkach linie nawet centrum wiochy czy miast nie sięgały.
Uwielbiam taki populizm. "niszczenie linii" Tymczasem PKP latami prosiła samorządy o zainteresowanie się sprawą. Samorządy wiedzą jednak doskonale, ze takie linie to worek bez dna, które rujnują finanse. Fajnie jest sobie pojeżdizć drezynką., ale już nikt nei chce płącić za bilety i normalną linię/. Obecnie Unia pompuje miliardy w odtwarzanie linii np. na Dolnym Śl i zakup taboru, ale skończy się gwarancja i za 5-10 lat całe koszty remontów i utrzymania spadną
@SaperX: przeglądy, koszenie trawy ale nie wiem czy w polsce czasami nie ma jakiegoś prawa, które nakazywałoby rozbieranie nie używanej infrastruktury, ale ja się nie znam
@Johnny007pl: Na istniejącej linii, owszem podorabiali stacje, ale nowych linii się nie buduje ani nie przedłuża istniejących. Wyjątki to np. dobudowanie kilku km linii ze stacji Warszawa Służewiec do Lotniska Chopina.
Może trzeba spojrzeć inaczej i zając się trzeba związkami zawodowymi ,które rozhulały się w Polsce jak mało kto , to jest największy problem dużych firm korporacji i spółek państwowych. Nie mowie, ze trzeba całkowicie je likwidować ale ograniczyć.
Komentarze (58)
najlepsze
Czyli kolejna atrakcja turystyczna idzie na śmietnik.
Tym sposobem to można wiele ruin zamków przerobić na mączkę do wysypywania kortów tenisowych.
@KapitanONeil: Rojal kastle rezidą "Vaveliqs"
Ostatnie spotkanie odbyło się na początku stycznia, natomiast – poza deklaracjami – PKP nie otrzymały merytorycznych i wiążących propozycji, które mogłyby być wykorzystane jako alternatywa dla rozbiórki dawnego torowiska. Powodem jest przede wszystkim brak chęci przejęcia linii na cele transportowe przez samorządy.
Sam jestem sympatykiem kolei, ale bez przesady. To jest linia kolejowa z małego miasteczka do małej wsi która kończy się totalnie bez sensu. Wartość turystyczna? Żadna. Drezyny sobie jeżdżą -
@mocoloco: to kto w końcu utrzymuje te linię, PKP czy MiKole?
I co, lepiej się czujesz, bo przypiąłeś mi łatkę?
Pustymi frazesami lokomotywy nie napędzisz i torów nie wyremontujesz. Przestaniesz finansować straż pożarną, to też działać przestanie.
Ale jak to, nie można zapłacić lajkami na fejscuku za utrzymanie tej linii?
@sylwke3100: A jakie są koszty toru leżącego odłogiem? I wcale bym się nie zdziwił gdyby koszt rozbiórki przekraczał wartość odzyskanych surowców.
Tymczasem PKP latami prosiła samorządy o zainteresowanie się sprawą.
Samorządy wiedzą jednak doskonale, ze takie linie to worek bez dna, które rujnują finanse.
Fajnie jest sobie pojeżdizć drezynką., ale już nikt nei chce płącić za bilety i normalną linię/.
Obecnie Unia pompuje miliardy w odtwarzanie linii np. na Dolnym Śl i zakup taboru, ale skończy się gwarancja i za 5-10 lat całe koszty remontów i utrzymania spadną
https://wroclaw.tvp.pl/76107330/koleje-dolnoslaskie-w-styczniu-przewiozly-rekordowa-liczbe-19-mln-pasazerow
https://kolejedolnoslaskie.pl/imponujacy-wynik-kolei-dolnoslaskich-100-milionow-przewiezionych-pasazerow/
( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
@Johnny007pl: Na istniejącej linii, owszem podorabiali stacje, ale nowych linii się nie buduje ani nie przedłuża istniejących.
Wyjątki to np. dobudowanie kilku km linii ze stacji Warszawa Służewiec do Lotniska Chopina.