Cześć drodzy Wykopowicze,
Chciałbym podzielić się z wami swoją bardzo nieprzyjemną sytuacją z siecią Play i ostrzec Was przed siecią oraz fatalną obsługą klienta. Play niesłusznie obciążył mnie fakturami na łączną kwotę 998 zł za niezwrócony sprzęt, ponieważ zgubił w swoim systemie informację o zwróceniu przeze mnie sprzętu i postanowił bez żadnej przyczyny obciążyć mnie na 998 zł, z czym absolutnie nic nie mogę zrobić, ponieważ przy każdej próbie kontaktu odbijam się od firmy i nikt nie jest w stanie przekazać mi żadnych informacji w tej sprawie. Podjąłem próby kontaktu telefonicznie, mailowo oraz także w tym tygodniu w dniu 16 maja wysłałem pismo papierowe ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru do siedziby Play (w celu rozpoczęcia budowy sprawy pod potencjalne postępowanie sądowe).
W dniu 7 maja odstąpiłem od umowy w Play na internet i telewizję (była to nowa umowa i skorzystałem z 14 dniowego okresu odstąpienia od umowy w związku z umową zawartą na odległość). Cały sprzęt router + dekoder odesłałem poprzez firmę inPost od razu kolejnego dnia (zgodnie z umową na zwrot było aż 30 dni). Przesyłka dotarła do Play 10 maja (na dole zrzut ekrany z potwierdzeniem doręczenia paczki). Co ważne, później także konsultant na infolinii Play potwierdził, że sprzęt został prawidłowo przyjęty na magazynie. Niestety zupełnie nieoczekiwanie, na początku lipca zobaczyłem na swoim koncie niesłusznie wystawioną notę obciążeniową za niezwrócony sprzęt na 998 zł i to był początek moich problemów. Ostatnie 2 tygodnie spędziłem na próbach wyjaśnień z Play sprawy i nie otrzymałem żadnych wyjaśnień.
7 lipca założyłem zgłoszenie z prośbą o wyjaśnienie sprawy i korektę w systemie zwrócenia przeze mnie sprzętu i tym samym anulowanie niesłusznie wystawionych not obciążeniowych na niezwrócony sprzęt na kwotę 998zł. Oczywiście zgłoszenie to jest nadal bez żadnej odpowiedzi (jeśli ktoś z Play to czyta, tutaj numer zgłoszenia: 303727279). Załączyłem tam jako dowód w sprawie potwierdzenie doręczenia przesyłki ze zwracanym sprzętem do Play. Wielokrotne próby kontaktu z infolinią są zupełnie nieskuteczne, pracownicy informują mnie tylko, że moje zgłoszenie jest ciągle przetwarzane i muszę jeszcze poczekać. Muszę tutaj uczciwie przyznać, że większość z nich jest naprawdę miła i sympatyczna, niestety nikt nie jest w stanie udzielić mi żadnej informacji, ani pozytywnej ani też negatywnej, każdy z konsultantów po prostu rozkłada ręce i nie jest w stanie przedstawić żadnych wyjaśnień w sprawie. Kiedy pytam się co mam zrobić, ponieważ moje próby kontaktu przez ostatnie 2 tygodnie wyglądają tak samo, wszyscy próbują po prostu jak najszybciej zakończyć rozmowę i rozłączyć się.
Termin płatności faktury jest do jutra, czyli do 18 lipca. Obawiam się, że potem zacznie się seria przypomnień o niezapłaconej fakturze i proces windykacji, jeśli tego nie zapłacę. Widząc jak bezwładne i powolne jest Play obawiam się, że machina organizacji automatycznie wypchnie sprawę do windykacji, a potem do komornika, który już nie będzie wnikał w szczegóły sprawy i za kilka miesięcy ściągnie mi nagle "długi" wraz kosztami komorniczymi. Dlatego wiem, że jest to ostatni odpowiedni moment, aby firma usunęła niewłaściwe dane w systemie czy też błąd, zanim będzie to zbyt trudne do skorygowania.
Czuję oszukany na 998 zł i w przypadku dalszego braku rozwiązania sprawy zamierzam dochodzić swoich praw w sądzie. W mojej opinii jest to po prostu próba wyłudzenia.
Liczę na wasze wsparcie w nagłośnieniu sprawy i jestem otwarty oraz będę wdzięczny za wszystkie sugestie co mogę jeszcze zrobić, aby rozwiązać swoją sprawę.
Zakładam to znalezisko w nawiązaniu do wpisu na mikroblogu (za namową postanowiłem założyć znalezisko): https://wykop.pl/wpis/77254425/chcialbym-wyrazic-swoja-opinie-i-ostrzec-wszystkic
![](https://wykop.pl/cdn/c3397993/2056f226d068655566b82b75b81dd063b9e1f62fe211977a690aefb9e60f2aea,w800.jpg)
![](https://wykop.pl/cdn/c3397993/7368f3d79e161ac287a0723b0dcb44cc10bde98531c19a0a88f043c5b9cf5fda,w800.jpg)
Komentarze (155)
najlepsze
jakość usług poleciała jak samobójca z urwiska...
źródło: IMG_0537
Pobierz@Dzejkop566 Tym się nie przejmuj. Jeżeli masz dokumenty, masz podstawę do obrony. Niech kierują sprawę do E-sądu w Lublinie.
Ty ze swojej strony wyślij do UKE skargę, opisując jak tu sprawę i załącz kopie korespondencji, potwierdzeń. Tym temat zamknij i czekaj. Nie idź
Kiedy babeczka w salonie oddawała mi oryginał potwierdzenia, zapytała, czy nie chciałbym u nich komórki, bo mają teraz fajną ofertę. XD
Prędkość ich internetu po kablu VDSL spadła o połowę na miesiąc lub dwa przed tymi śmiesznymi fakturami. Do tego czasu miałem stałe 40 Mbps, a test na ich stronie pokazywał nawet 41.
Kiedy spadło do 24, zadzwoniłem i zapytałem, co się się stało. No to wyjaśniła mi, że moje łączę nie pozwala na więcej niż 24... ale jeśli bardzo chcę mieć 40, to mogę kupić u nich prędkość 80
Faktury są za usługi, tutaj są noty za coś innego niż usługi.
Dość często zdarzało się to w TPSA - nota 350 zł za rzekome niezwrócenie Liveboxa po rozwiązaniu umowy. Uznałem naprawdę dużo reklamacji z taką notą obciążeniową (pracowałem tam 10 lat temu, na reklamacjach)
Zamiast kręcić jakąś bardachę i panikować złóż zwyczajną reklamację. Powinni ci zrobić korekty tych not i tyle. Złożyłeś ją 7 lipca, firma ma termin 30 dni zgodnie z prawem. Więc jeszcze nie minęło nawet pół tego terminu. Jedna trzecia dopiero.
Windykacją
Szybko sprzedawaj chałupę a samochód na żonę przepisuj, może coś ocalisz.
CHŁOPIE - 2 tygodnie ogarniają reklamację a potem uznają ją za załatwioną na Twoją korzyść z automatu. Zamiast poznać swoje prawa to spać nie możesz i piszesz elaboraty na wypoku ku uciesze mireszków.