Kaskadyzacja Odry przechodzi do historii. Budowa stopni Lubiąż i Ścinawa ubita.
Żeglowne rzeki mogą być ale nie u nas. Tani, niskoemisyjny transport rzekami, odciążający drogi i linie kolejowe nie w Polsce... Prócz żeglowności nie będzie też zwiększonej retencji wody (w pogłębionych korytach).
kopyrta z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 162
- Odpowiedz
Komentarze (162)
najlepsze
W ogóle top 20 gospodarka świata może mieć problem ze znalezieniem produktów które może spławiać
Czas i skomplikowanie transportu powoduje, że często taniej jest wysyłać transporty drogim transportem kołowym.
TO ten sam casus co transport szynowy. Jest on bardzo opłacalny, ale tylko na dłuższe trasy, lub kiedy transportujemy ciężkie i duże objętościowo towary (płyny, węgiel, zboża itp.)
Opłaca się nim transportować tylko ciężkie i cykliczne ładunki takie jak węgiel...
Konia z rzędem jakiekolwiek fabryce, która rzeką będzie dostarczać swoje towary...
Śródlądowy
A czego to dowodzi???
Duże elementy zawsze były spławiane rzekami. Większość mostów przypłynęła rzeką, nad którą stoi.
Problem w tym, że to są transporty jednostkowe, a żeby ta inwestycja się opłacała muszą być ciągłe transporty o bardzo dużych woluminach.
Wyobraź sobie, że chcesz z Wrocławia spławić kontener do firmy pod Szczecinem.
1.
@konkarne: No chyba, że akurat nie ma wody, albo jest kra, to wtedy pół roku.
Czas wożenia towarów barkami to był w XIX wiek, teraz lepiej te rzeki renaturyzować niż betonować.
Polecam: Zagubiona autostrada - droga wodna górnej Wisły
https://www.youtube.com/watch?v=JFVIjLmQF8U
@wtrawiepiszczy: Tak Niemcy chwalą się spławnością rzek, ale o związku z wielkimi powodziami w ostatnich latach to już się nie zająkną.
Ale gratulacje dla Opa piękna manipulacja w opisie.
Stąd też apel do polskich polityków- przestańcie marnować nasze pieniądze na niepotrzebne inwestycje. Jest wiele
Niemcy, Francuzi, Holendrzy, Belgowie - wszystkie te nacje remontują stare drogi rzeczne, a nawet budują nowe i biorą na to grube miliardy środków UE. Nikt im nie powiedział, że to bez sensu?
@NeilDegrasseGolota: Powiedz to Holendrom.
Fantastyczny clickbait. Odra nie ma obecnie żadnego znaczenia transportowego i można tam wpompować kilak miliardów i do końca zniszczyć przygodę. To i tak niczego nie zmieni.
Kiedy była to wewnętrzna droga wodna Niemiec, miało to sens, ale obecnie to rzeka graniczna. Co i dokąd ma wozić?
Podobnie jest z płaczem nad zamkniętymi liniami kolejowymi na Dolnym ŚL.
Owszem 100 lat
To był jeden z najbardziej poronionych pomysłów pisobandy, wielokrotnie gorszy i bardziej destrukcyjny niż port-widmo w Elblągu i przekop Mierzei Wiślanej.
Tutaj ciekawe 10 minut w temacie drogi wodnej na Wiśle. Ostrzegam, dość merytoryczne, więc nie wspisuje się w PiS-owską propagandę. A PiS bazuje głównie na półprawdach i megalomanii, jak Przekop Mierzei Wiślanej.
https://www.youtube.com/watch?v=JFVIjLmQF8U
- postawmy duzo progow wodnych! nie bedzie ryb wiec nic nie bedzie zdychac