@cochese: Różncia między Niemcami a tym j-----m A4 jest taka że nie do końca wiemy co jest w umowie z Stalexportem ale każdy się może domyśleć że coś z remontami i to nie jest przypadek że nigdy nie było dnia bez remontu i widocznie bardzo się opłaca im utrzymywać ten stan.
U nas zrobia ruch wahadlowy, rozkopia droge na 3 miesiace, korki jak ch*, jakas czesc materialu na nawierzchnie zostanie rozprzedana na lewo, a srodki pieniezne na droge zostana wyprowadzone przez polityka na prywatne cele z czego mamy bardzo kosztowny 1km drogi Na zimie nawala soli, po dwoch latach sie to wszytko rozpadnie i cykl od nowa.
@Chlaposz_Minetosz: Bo to Szwajcaria... Tam kobiety prawa wyborcze dostały dopiero w 1971 roku, a w jednym z kantonów dopiero w 1990. I to wcale nie dlatego, że bardzo tego chciały - bo równie intensywnie co kobiety domagające się tych praw, działały kobiece ruchy temu przeciwne. Bardziej te prawa im dano, niż je sobie wywalczyły i nadal w dużej części praca to hobby dla znudzonych kobiet.
Ile to dudraniny to głowa mała. Do tego jeszcze frezarka z bębnem 50cm, za lekka do pracy na twardej autostradowej nawieżchni. Ile oni ton asfaltu tak urobią i jaki odcinek? Więcej j-----a niż to warte. W nocy wpada frezarka z bębnem 2m albo 2.5m, zamykają tylko 1 linie, wala odcinek 1km 500 ton i po 4h odcinek jest gotowy do użytku. Tutaj nie wiem czy zrobili 100m
Tu w filmie proces instalacji tego. Strasnzie to skomplikowane. Ale zaimponwoalo mi to ze potem calosc konstrukcji się podnosi i podjeżdza dalej na kolejny odcinek.
Wszyscy tak narzekajacy na Polske i nasze remonty- jezdzie sobie do tych j------h Niemiec i zobaczcie jak tam sie remontuje drogi. Drogi w wiecznym remoncie, naprawy mostow przez 12 lat, poustawiane pacholki, zwezka, korek na 20km a za pcholkami przez 3 msc sie nic nie dzieje, zrywanie nawierzchni zeby potem pol roku staly pachoły i robily korki i nie kladzenie nowej. No i odzywiscie niemieckie opus magnum czyli mycie barierek/znakow/koszenie pobocza w
@Messix: Zawsze jak ktoś mi pisze, że niemieckie autostrady są wzorem to wiem, że nigdy tam nie był. Regularnie jeżdżę na zachód do Hiszpanii/Portgualii i przejazd przez DE to jest 90% zmęczenia/w----u całą podróżą.
@Messix: Jako kierowca w transporcie międzynarodowym, coś o tym wiem. Szkopa najlepiej przelecieć nocą. A Francja ma takie ceny za swoje autostrady, że prawie nikt nimi nie jeździ, chyba że musi. Dlatego są w całkiem niezłym stanie, za to krajówki wyglądają jak po wojnie atomowej. Wg mnie mistrzami remontów infrastruktury drogowej są Włosi. Autostrada z Austrii do Włoch, Brennero, Bolzano, Modena. Środek Alp, jedyna nitka komunikacyjna jeśli chce się ominąć
Tu w filmie proces instalacji tego. Strasnzie to skomplikowane. Ale zaimponwoalo mi to ze potem calosc konstrukcji się podnosi i podjeżdza dalej na kolejny odcinek.
@sylwek2k: ok, drogo, ale dlaczego nie kopiuje się pewnych pomysłów (bo całość pewnie chronią patenty), tylko nadal remont wykonywany jest metodami sprzed 1960?
jak firma z Czech wykonała remont przejazdu kolejowego w Krakowie, było tak równo, że nie trzeba było zwalniać przed przejazdami. W Czechach spoko, bo naród zdyscyplinowany, w PL musieli wycinać asfalt i sztucznie robić "próg zwalniający".
Brakuje nie tylko kasy (i technologii) ale również dbałości i solidności.
Dla zainteresowanych - to jest drugie podejście do budowy tego mostu (wcześniej podjazd zrobili za stromy, dlatego druga wersja została poprawiona i jest w użytku od kwietnia). Jak ktoś jedzie z Berna w kierunku Zürichu, to sobie może przetestować na odcinku Recherswil–Luterbach. Tutaj krótka historia do przetłumaczenia (niestety nie ma aktualizacji): https://www.astra.admin.ch/astra/de/home/themen/nationalstrassen/baustellen/wissenswertes/astra-bridge.html
Komentarze (234)
najlepsze
źródło: 7225897235_
Pobierzźródło: 16463014a5b8fe5comment_FVzSmkRjcwPO
Pobierzodpowiedź masz w tym filmie :)
@bialy100k: obejrzałem oba filmiki i w żadnem w 2:57 nikt nie macha
Na zimie nawala soli, po dwoch latach sie to wszytko rozpadnie i cykl od nowa.
W miedzyczasie podatek drogowy w gore.
@datsun1931: zapomniałeś jeszcze o usypywaniu dziur kamyczkami z dedykacją dla motocyklistów
https://wykop.pl/link/7434665/wymiana-nawierzchni-drogi-w-trakcie-dnia-bez-zatrzymywania-ruchu/komentarz/124007005/tu-w-filmie-proces-instalacji-tego-strasnzie-to-skomplikowane-ale-zaimponwoalo-mi-to-ze-potem-calosc-konstrukcji-sie-podnosi-i-podjezdza-dalej-na-kole
Drogi w wiecznym remoncie, naprawy mostow przez 12 lat, poustawiane pacholki, zwezka, korek na 20km a za pcholkami przez 3 msc sie nic nie dzieje, zrywanie nawierzchni zeby potem pol roku staly pachoły i robily korki i nie kladzenie nowej.
No i odzywiscie niemieckie opus magnum czyli mycie barierek/znakow/koszenie pobocza w
ale dlaczego nie kopiuje się pewnych pomysłów (bo całość pewnie chronią patenty), tylko nadal remont wykonywany jest metodami sprzed 1960?
jak firma z Czech wykonała remont przejazdu kolejowego w Krakowie, było tak równo, że nie trzeba było zwalniać przed przejazdami. W Czechach spoko, bo naród zdyscyplinowany, w PL musieli wycinać asfalt i sztucznie robić "próg zwalniający".
Brakuje nie tylko kasy (i technologii) ale również dbałości i solidności.
Jak ktoś jedzie z Berna w kierunku Zürichu, to sobie może przetestować na odcinku
Recherswil–Luterbach.
Tutaj krótka historia do przetłumaczenia (niestety nie ma aktualizacji):
https://www.astra.admin.ch/astra/de/home/themen/nationalstrassen/baustellen/wissenswertes/astra-bridge.html