@qba82222: te ciasne umysły widzą np. sukces vinfasta, który od założenia spółki do produkcji przeszedł w 21 miesięcy, z czterema modelami w sprzedaży po sześciu latach. W kraju #!$%@? przez komunistów i korupcję. Czyli podobny grunt, tylko owoce inne. Recepta była taka, że inwestor był prywatny i walił swoim własnym hajsem w rynek. Żadna partia nie musiała się do tego mieszać. BTW: Electromobility Poland powstało rok wcześniej niż Vinfast Auto Ltd.
Czemu wszystko co gada GTBT nie ma sensu? Polska już produkcję własne pojazdy. Gdzie nie zamawia ich rząd. To Rosomaki, Kraby i Borsuki. Gdzie PGZ jest beznadziejnie zarządzane, a cudem a bardziej z pasji ekspertów i inżynierów tworzą świetne pojazdy, które Polska potem nie zamawia. Skoro mając tak świetne podstawy nie potrafimy ogarnąć Rosomaka II, produkcji Leoparda 2, Kraba z automatem i Borsuka, to jak wierzyć w Izere od zera? Polska ma
Materiał wydaje się stronniczy - jest w nim za dużo optymizmu i pomija fakt wyrzucenia do kosza oryginalnego projektu stworzonego przez Torino Design.
Później, po wyborze już dostawcy platformy (chyba z dwuletnim poślizgiem) uzasadniano zmianę stylistyki i biura projektowego "potrzebą odświeżenia" wyglądu, bo oryginalny się zestarzał, zupełnie pomijając fakt że stary projekt po prostu nie nadawał się do platformy SEA.
Biorąc więc pod uwagę dotychczasowe "sukcesy" w realizacji kolejnych zapowiedzi, to jaka
@gl0wa: Zmiana stylistyki po dwóch latach. Od razu przypomina się podejście do Poloneza - tam również zmieniono stylistykę, ale 15 letnią, pozostawiając silnik z początku lat 60. Wówczas VW Golf nadal przypominał auto z poprzedniej generacji, ale wprowadzano nowe bebechy. Obawiam się, że bez krajowego rozwiązania, które może dać przewagę i wyróżnić składaka, Izera może służyć jedynie do przepalania pieniędzy publicznych.
Obawiam się, że bez krajowego rozwiązania, które może dać przewagę i wyróżnić składaka, Izera może służyć jedynie do przepalania pieniędzy publicznych.
@ToksycznyArek: myślę że jest wręcz przeciwnie. W życiu bym nawet nie pomyślał o kupnie czegoś na autorskiej platformie od EMP w pierwszym roku. Tymczasem SEA to już sprawdzone rozwiązanie używane nie tylko przez marki Geely (Lotus, Volvo, Zeekr) czy w JV z Daimlerem (Smart #1).
Komentarze (12)
najlepsze
Państwowe firmy bez monopolu nie znaczą nic.
Później, po wyborze już dostawcy platformy (chyba z dwuletnim poślizgiem) uzasadniano zmianę stylistyki i biura projektowego "potrzebą odświeżenia" wyglądu, bo oryginalny się zestarzał, zupełnie pomijając fakt że stary projekt po prostu nie nadawał się do platformy SEA.
Biorąc więc pod uwagę dotychczasowe "sukcesy" w realizacji kolejnych zapowiedzi, to jaka
Obawiam się, że bez krajowego rozwiązania, które może dać przewagę i wyróżnić składaka, Izera może służyć jedynie do przepalania pieniędzy publicznych.
@ToksycznyArek: myślę że jest wręcz przeciwnie. W życiu bym nawet nie pomyślał o kupnie czegoś na autorskiej platformie od EMP w pierwszym roku. Tymczasem SEA to już sprawdzone rozwiązanie używane nie tylko przez marki Geely (Lotus, Volvo, Zeekr) czy w JV z Daimlerem (Smart #1).