Dziękuję za konkurencję, za rozbicie monopolu Microsoftu, który dawał ludziom ochłapy tak długo do póki nie poczuł oddechu konkurencji na plecach. Przypomnijmy sobie Windows Mobile 6 lub 6.5 - co to była za parodia, za czołg brzydki, ciężki choć nie miał nawet graficznych bajerów i poza ekranem głównym swoją brzydotą i prostokątem na prostokącie obrzydzał całą wizualną przyjemność z korzystania z urządzenia. Dopiero, gdy Apple wypuściło swój system, dopiero gdy Google zaczęło
@nicramnet: Mimo wszystko przed iPhone i Androidem WM był osem o największych możliwościach :P Wydawał się powolny, bo chodził na 200-500mhz. Spróbuj sobie Andka odpalić na 200 - też będzie mulił. Brzydki jest, to fakt - stylizowany na Windows. Ale WM6 z Sense UI na HTC Touch bardzo fajnie się prezentował.
Pisząc na tradycyjnej klawiaturze nie muszę patrzyć na klawisze, bo odruchowo wyczuwam i wiem gdzie co jest. A jak to się ma do dotykowej klawiatury, gdzie klawiszy nie czuć?
@Kartofelek: Pisząc na klawiaturze ekranowej trudno mówić o bezwzrokowym pisaniu. To nie jest to samo co na laptopie bo klawisze wyświetlają się na ekranie poniżej tekstu, gdzieś musisz patrzeć gdy piszesz bezwzrokowo - patrzysz na ekran - czyli w przypadku tabletów patrzysz też na klawiaturę. Nie jest to szczególnie uciążliwe, choć trudno zastąpić fizyczny skok klawiszy. Podsumowując: jest mniej wygodnie, tragedii nie ma.
"Wygląd, wygląd, wygląd" srygląd. W artykule to słowo pojawiło się chyba ponad 10 razy :/ Czytam komentarze i już widzę "wygląd". Ja pierniczę - urządzenie elektroniczne ma wyglądać, czy być funkcjonalne? No chyba, że ktoś kupuje nie po to, żeby wykorzystać funkcjonalność, tylko, żeby szpanować albo mieć zabaweczkę.
No dobra, wiem, że wygląd też się liczy :) , ale...
@Garreth: Zmiana designu na iOS również nie jest trudna. Tylko, że do tego potrzebny jest JB. Motywy można robić samemu, bądź też pobierać gotowe z Cydii.
Android 3.0 i jego następne wersje pewnie zapoczątkują 2GB RAM w tabletach. Niestety pewnie duża część z Was się przekonała, że ten system zasysa pamięć z chorobliwie wysoką prędkością.
@Cypers: Rozumiem. Mam trochę nowszy telefon z 512MB pamięci i daje radę. W sumie to już 512MB wydaje mi się maławo, zwłaszcza że typowa przeglądarka potrafi zeżreć kilkadziesiąt MB na wyrenderowanie jakiejś strony (a tam w końcu webkit z flaszem jest).
czy ktoś z Was może mi powiedzieć jak się przedstawia w tym wszystkim przyszłość środowiska Adobe Flash? Bo z tego co widzę adobe próbuje zdobywać ten rynek ( mobilnych urządzeń ), ale rzeczywistość może to zweryfikować. Ma ktoś z Was doświadczenie z flashem na komórkach/tabletach?
@11mariom: Może i ma, ale jak sam widzisz nie jest to zbyt rozpowszechnione. A sam android jest tak idiotycznie zrobiony że nawet nie wiadomo jak cokolwiek tam skompilować. Zdaje się że maemo czy inne meego było w miarę normalne pod tym względem.
@msichal: mówisz jakby Ubuntu, Debiana i kilku innych dystrybucji Linuksa nie miało wersji na arma. Jakaś firma (niestety nie pamiętam jaka) stworzyła smartphone + stację dokującą z dualbootem → android + biurkowy linux.
Komentarze (79)
najlepsze
Pisząc na tradycyjnej klawiaturze nie muszę patrzyć na klawisze, bo odruchowo wyczuwam i wiem gdzie co jest. A jak to się ma do dotykowej klawiatury, gdzie klawiszy nie czuć?
No dobra, wiem, że wygląd też się liczy :) , ale...
- Działa bardzo płynnie. Przewijanie strony z tym elementem (nawet wczytanym i uruchomionym) nie sprawia problemów, tj. przycięć czy przestojów.
- Po tapnięciu 2x kontent flashowy powiększa się do 100% wymiarów wyświetlacza. Moja ulubiona funkcja, szczególnie przydatna w
Komentarz usunięty przez moderatora