Cześć! Chciałbym ostrzec przed firmą HP i jej praktykami związanymi z postarzaniem produktów.
Chciałem skonfigurować drukarkę HP LaserJet Pro M1212nf na nowym laptopie. Ściągnąłem sterowniki z oficjalnej strony ( https://support.hp.com/pl-pl/drivers/hp-laserjet-pro-m1212nf.../3965848 " Pełne oprogramowanie i sterownik HP LaserJet " ), podłączyłem drukarkę i zacząłem instalację. Instalacja przebiegła prawidłowo (nie urwało mi prądu, nic się nie odłączyło itd.), drukarka pojawiła się na komputerze, ale z niewiadomych powodów zaczęła drukować puste kartki.
W panelu kontrolnym zaczęły świecić się kontrolki, co z początku nie przykuło mojej uwagi - jak się okazało po paru minutach, drukarka wpadła w bootloop "Initializing". Jak się okazało nie jestem jedyną osobą z takim problemem - niestety pomoc na forach ogranicza się do zalecenia "resetu" (przytrzymanie X i strzałki w prawo), co nic nie daje.
Zadzwoniłem więc do pomocy technicznej w nadziei, że jakieś tajemnicze rozwiązanie jednak istnieje. No cóż, nie istnieje. Pan się bardzo zdziwił, że drukarka do tej pory działała na Windowsie 10 i 11. W dodatku dowiedziałem się, że skoro drukarka jest po gwarancji, no to nara. Co z tego, że jest sprawna technicznie i działała normalnie do tej pory. Dostałem propozycję 20% rabatu na nową drukarkę HP (XD), z czego oczywiście nie skorzystałem. Pan z pomocy technicznej przyjął moje dane (jakby ktoś coś :)), ale nie miał możliwości stworzenia ticketu czy przekierowania sprawy wyżej.
Naprawdę jestem zażenowany całą tą sytuacją. Ten voucher to już wisienka na torcie XD No tak więc nie polecam firmy HP.
Komentarze (675)
najlepsze
Do dzisiaj drukuje.
A tu wszystko poszło. Nawet cmd xD
https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/gigantyczne;lapowki;hewlett-packard;potraktowal;polske;jak;kraj;trzeciego;swiata,238,0,1512686.html
Drukarki są sprzedawane po kosztach, więc muszą zarobić na wkładach. Od wielu lat trwa walka między HP a dostawcami alternatywnych. HP co jakiś czas zmienia soft do drukarek i tym samym alternatywne tusze przestają działać. Dostawcy poprawiają elektronikę w tuszach i znowu działa. HP płaci kary za takie zagrywki ale nadal to im się opłaci.
Podstawowa sprawa, po pierwszej instalacji w drukarce wyłączamy
- kupować Brothera i ew. Epsona;
- NIE KUPOWAĆ HP i Canona.
@komio: Czyli masz coś już zupełnie innego. Ja właśnie rozwaliłem maxify, bo tydzień po gwarancji nagle tusz nie podszedł i przestała skanować. A tuszu nie wymienisz zanim się nie skończy. Nielegalne obejście problemu pokazało, że tusz nie był problemem. Naprawa z obowiązkowym zestawem tuszy w cenie nowej. To, że mam HP4L od 30 lat nie powoduje, że komukolwiek poleciłbym teraz tego producenta.
@Notakaprawda: mam Epsona L3160 i nigdy więcej, co chcę coś wydrukować to muszę puścić czyszczenie dysz bo drukuje z przerwami. Może jak ktoś używa drukarki codziennie to jest inaczej, do okazjonalnego drukowania tylko laser