Rynek używanych aut elektrycznych nie istnieje nawet w Niemczech
Szybki postęp w zakresie baterii uderza we właścicieli używanych aut elektrycznych. Niemiecka prasa bije na alarm - używane samochody elektryczne zapuszczają korzenie
lubiemotoryzacje z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 164
Komentarze (164)
najlepsze
I nigdy istnieć nie będzie. EV to pięcioletnie jednorazówki z cyklem życia uzależnionym od cyklu życia baterii.
Tyle w temacie
@BlueBerryCaffe: Chyba, że mała stłuczka, uszkodzenie bateryjki i złom już po roku. Już widzę chętne warsztaty do naprawy tych zabaweczek, albo kolejkę chętnych do kupna.
Wydajnosc baterii spadla? kup nowe
Drobna stluczka? Kup nowe
Polityka i skok na kase i nic wiecej, by ograniczyc handel ropa, by oslabic petro-dolara na rzecz lit-juana.
Bardzo to ekologiczne ( ͡° ͜ʖ ͡°)
a niech maja nawet zaledwie 500 zasiegu byle by ladowanie do pelna trwalo 3 minuty max.
@zbiegok: Przepychanie prawa tylnymi drzwiami.
Tak było ze splita payment. Ty nie musiałeś, ale duże firmy tak i finalnie każdy się musiał dostosować.
Oczywiście wpłacił 10% wartowci i liczy że po 4 latach kosmicznych rat dostanie jeszcze 200 tys przy odsprzedaży a ma już przebiegu 100 tys...
Tymczasem taka Tesla z przebiegiem 50 tys w Niemczech kosztuje na mobile.de tylko 33 tys euro brutto a
@ErroL: Aktualizacje tesli pewnie wychwyca majstrowanie przy baterii a sama jej wymiana to tez wyzwanie 400kg mocowane z dolu wiec byle Janusz na podnośniku nie wymieni.
Lepszy problem bedzie taki ze w artykule piszą o wysokich cenach używek i braku chętnych w związku z ceną.
Ludzie chyba sobie jeszcze spray nie zdaja ale jeżeli taka bateria dłużej postoi rozładowana dodatkowo na mrozie to jeszcze bardziej ja
Moje autko elektryczne w mrozy (co prawda u mnie mrozy to tak miedzy -7 a -5, ale jednak mrozy) zuzywalo 187Wh na km (czyli 18.7kWh na 100km). Wliczalo sie w to rozgrzanie auta zanim do niego wsiadlem i oczywiscie podgrzewanie fotela/kierwonicy i wlaczone ogrzewanie w trakcie jazdy. Te 18.7kWh to srednia z kilku dni jazdy w trakcie minusowych temperatur - w sredniej dlugosci trasie
A samo zjawisko istnieje i widziałem wiele właścicieli EV, którzy są wściekli bo spalinowe samochody są coraz droższe i myśleli, że tak samo będzie z EV, a jest dokładnie odwrotnie.
Dla przykładu, Tesla 3/Y kosztowała te
@Nofuck: to sie nazywa efekt skali. W tym przypadku glownie przez baterie. W krotkim czasie stanialy o polowe i beda taniec dalej.
1. Niemiec kupuje nówke VW u siebie na 3-4 lata (zadowolony)
2. Odkupuje go Turek -wyciąga co się da- i sprzedaje kupcowi z PL, LT (zadowoleni wszyscy i zarobią)
3. W PL auto , dopieszczane jak spod igły -sprzedane kupujący zadowolny ma auto 4 lenie za cenę adekwatną do zarobków
4. Po kolejnych latach 10-15 auto wędruje dalej na wschód lub w
- 23% wartości w pierwszy rok.
- prawie 50% w ciagu 3 lat.
Nic tylko kupować, zwłaszcza że elektryki są droższe od spalinowych...
https://www.telegraph.co.uk/business/2024/01/18/used-electric-cars-lose-half-value-after-three-years/
https://www.gbnews.com/lifestyle/cars/electric-cars-used-depreciation-value-petrol
Wymiana akumulatora + akumulator to koszt niemal nowego samochodu.
#!$%@? w dupy tym co twierdzą, że
@NieWiemWiecSieWypowiem: no widzisz - ty "gdzies czytales" a ja wiem, ze Zoe ma gwarancje na baterie na 8 lat i jesli przez te 8 lat pojemnosc baterii spadnie o 30% lub wiecej, to wymieniaja baterie w ramach gwarancji. Tak samo zreszta jest w Tesli, VW, BMW, Nissanie, Kia, Hyundai, chyba