Chiny pokazały projekt kontenerowca z napędem jądrowym
W grudniu jedna z największych grup stoczniowych w Chinach przedstawiła projekt budowy największego na świecie kontenerowca z napędem jądrowym. Statek ten jako napęd wykorzystuje reaktor jądrowy chłodzony stopionymi solami, znany jako MSR (Molten Salt Reactor).
portal_przemyslowy z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 98
Komentarze (98)
najlepsze
Z tego co kojarzę to utrzymanie tych statków było dość drogie.
Nie ma prętów z paliwem które po zużyciu trzeba będzie z reaktora wyjąc i gdzieś składować - w reaktorze z ciekłym paliwem nie ma odpadu ze zużytego paliwa - co się zużyje to się na bieżąco „dolewa”.
Do rozruchu takiego reaktora potrzeba trochę uranu ale potem on sam
Żaden port handlowy by nigdy nie wpuścił masowej ilości kontenerowców atomowym napędem.
@wuwuzela1: dlaczego nie?
Tymczasem chińskie rączki milionami składają takie o to cuda techniki. ¯\(ツ)/¯
niepopularna opinia Rosjanie, planowali to już w latach 50 zaczęli budować 30 lat później i pierwszy zwodowali w 1988 roku pływa nadal.
Amerykanie już w 1959 roku pływał do 1971 roku tutaj wygrała ekonomia był za drogi w utrzymaniu.
Niemcy od 1964 tylko cyferki tez im się nie sumowały, wyciągnęli reaktor i wsadzili "tradycyjny" silnik.
Widocznie Chińczycy obliczyli ze jest to już opłacalne lub poszli ruską drogą nieważne ile kosztuje
W atomówkach nie chodzi o czystość czy nieczystość. Chodzi o ogromną moc, którą można wsadzić w dość "kompaktowe" turbiny, dzięki czemu można jechać nawet 50 węzłów (to jest dwa razy szybciej niż Emma Maersk), oraz niewyczerpane zapasy paliwa, dzięki czemu taki stateczek może latami pływać i pływać, i pływać, i pływać, i nie grozi mu unieruchomienie, gdy ktoś nałoży jakieś głupie embargo na coaltar po drodze.
Załoga zaś