Chiny pokazały projekt kontenerowca z napędem jądrowym
W grudniu jedna z największych grup stoczniowych w Chinach przedstawiła projekt budowy największego na świecie kontenerowca z napędem jądrowym. Statek ten jako napęd wykorzystuje reaktor jądrowy chłodzony stopionymi solami, znany jako MSR (Molten Salt Reactor).
portal_przemyslowy z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 98
- Odpowiedz
Komentarze (98)
najlepsze
Ale tylko tego co polskie i co w Polsce.
Obecnie pływa 160 atomowych statków. W czasie zimnej wojny pływało 400. Katastrof ekologicznych nie było. Jedynie wypadki na ruskich łodziach podwodnych, konstrukcjach z lat 60-70.
https://world-nuclear.org/information-library/non-power-nuclear-applications/transport/nuclear-powered-ships.aspx
https://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_and_radiation_accidents_and_incidents
Że marynarka USA która kontroluje wszystkie oceany świata..nie będzie mogła go zatrzymać.
Bo co mu zrobią, powiedzą że go ostrzelaja?
To jak strzelanie do elektrowni atomowej. A jak kontenerowiec będzie pływał blisko linii brzegowej.. to kompletnie (politycznie) uniemożliwia ostrzał/ abordaż - czyli kontrolę.
A na Projekcji siły marynarki wojennej USA i kontroli oceanów opiera się światowy handel i status Dolara...
Oj...idzie nowe...
Byle byśmy znowu nie trafili
na jakie trasy wplynie? bo jak na razie to chinole mianuja sie na superpotege ale jedyne co to pasozytuja na tym ze to murika bedzie ochraniala szlaki handlowe
Bynajmniej! Zarządy, gdyby mogły, kompletnie olałyby temat ekologii i "bezpieczeństwa", bo dla nich jest jedynie urzędnicza upierdliwość i jedyne "in plus" to mogą być jakieś kary nakładane na jednostki, którymi i tak muszą podzielić się z państwem. Natomiast wspomniane "utrudnienia" zmniejszają efektywnie wpływy, bo te są generowane przez mniejszą liczbę jednostek.
@srgs: @werfogd @PCplayer To najważniejsze pytanie. https://en.wikipedia.org/wiki/Otto_Hahn_(ship) czy NS Savanah miały ten sam problem - załatwianie wejścia do portu czy nawet wpłynięcia na wody terytorialne było bardzo praco i czasochłonne i te statki były nieoperacyjne dla armatorów. Scenariusze są dosyć banalne:
- jakie kompetencje muszą mieć lokalni celnicy aby przeszukać taki statek? Dr z fizyki?
- armator bankrutuje, nie reguluje opłat portowych, statek zostaje aresztowany w