Linux pokonuje Windows 11 w wydajności w grach. Piekło zamarzło...
ComputerBase przeprowadził porównanie trzech różnych dystrybucji Linuxa z systemem Windows 11 w serii testów gier. Okazało się, że wszystkie trzy dystrybucje były w stanie pobić najnowszy system operacyjny Microsoftu w grach. Oczywiście na platformie AMD.
jestemjakijestem1212 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 630
Komentarze (630)
najlepsze
Jak dalej będą w to szli, to może doczekamy się dopakowanej dystrybucji Linuxa, która będzie przyjazna dla przeciętnego użytkownika i jednocześnie będzie odpalać wszystko to co
Parę lat Protona - rewolucja
( ͡° ͜ʖ ͡°)
No właśnie rozwija, dlatego takie wyniki.
@dzem_z_rzodkiewki:
Najwięcej problemów z działaniem gier, było przy zmianie, z 95 na Xp i później
https://www.reddit.com/r/linux_gaming/comments/pvzn03/running_nonsteam_games_using_proton/
Przy czym to jest przy założeniu, że nie masz jakiegoś starusieńkiego Linuksa lub sprzętu bez obsługi Vulkana (np. w Ubuntu 16.04 nie było).
Laptop Lenovo Legion:
CPU i7-10750H
GPU RTX 2070
RAM DDR4 3200 MHz
Wcześniej już próbowałem grać np. w Jagged Aliance 3 (Arch) i zauważyłem, że grafika wyglądała dziwnie (gorzej) na Linuxie, ale myślałem, że może mi się wydaje. Wybrałem sobie inną grę, nie najnowszą z natywnym benchmarkiem -> Rise of the
Większość graczy o tym wie i to wyłącza.
VBS i HVCI to zabezpieczenia integralności jądra w oparciu o Hypervisor. Nawet Linux jeszcze się nie dorobił takich zabezpieczeń. Więc bez podniety.
Po za tym 1% low jest wyższy na Windows, a to decyduje o płynności rozgrywki.
@fervi:
Hmm, nawet nie bierzesz pod uwagę, że wiele dziur które zostały odkryte nie zostały masowo wykorzystane właśnie przez to, że istniała dodatkowa warstwa zabezpieczeń.
Narzut kilka procent. Dla gracza to może być dużo, na server też. Dla 99.9% pań
@brokenik: Fajnie, że przeprosiłeś. Szkoda, że nie wyciągnąłeś wniosków i rzucasz liczbami z dupy wziętymi.
@brokenik: bez kozery powiem pińcet.