@WojciechG: Nie wiem jak było w brytyjskich myśliwcach ale w mustangach p-51d niżsi piloci często brali ze sobą poduszki pod tyłek, gdyż celowniki były ustawione dość wysoko. (naprawdę!)
A tak BTW to tylko mi wydaje się, że jak się patrzy na wprost przed siebie to przednia szybka jest deko za wysoko? Czy może aparat był położony niżej niż standardowo oczy lotnika?
@Czesiek_znad_Niemenu: problem był tylko z latającymi polizei w Focke-Wulfach, co strzelali z fotoradaru MG42 w celu zatrzymania i wlepienia mandatu Waltherem.
Achh... małym chłopcem będąc pojechałem na kolonie do ośrodka, gdzie na podwórku, obok boiska, stał samolot, MIG jakiś bodaj (oczywiście niedziałający, ale większość instrumentów się ostała) i można było włazić do środka. Ileż to frajdy dostarczało! Godzinami z kumplami na zmianę w kokpicie siedzieliśmy!
@contraband: Z tymi strzałkami to raczej jest tak że wciskając strzałkę skierowaną w Twoją stronę (a więc w dół) ciągniesz wolant do siebie, a więc się wznosisz. Więc jest jak najbardziej logicznie.
To jest transponder (z modem A i C) - urządzenie wymagane obecnie obowiązkowo w każdym samolocie latającym w przestrzeni kontrolowanej. Identyfikuje samolot za pośrednictwem czterech cyfr (0-7) i na tej podstawie kontroler lotów w prosty sposób widzi na panelu "kto jest kto" i na jakiej wysokości jest teraz. Normalnie przy otrzymywaniu zgody na start, albo przy wlatywaniu w przestrzeń kontrolowaną dostaje się polecenie zmiany squawk'a na
Komentarze (87)
najlepsze
A tak BTW to tylko mi wydaje się, że jak się patrzy na wprost przed siebie to przednia szybka jest deko za wysoko? Czy może aparat był położony niżej niż standardowo oczy lotnika?
Wykop effect? :d
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Nikt nie trafił ;)
To jest transponder (z modem A i C) - urządzenie wymagane obecnie obowiązkowo w każdym samolocie latającym w przestrzeni kontrolowanej. Identyfikuje samolot za pośrednictwem czterech cyfr (0-7) i na tej podstawie kontroler lotów w prosty sposób widzi na panelu "kto jest kto" i na jakiej wysokości jest teraz. Normalnie przy otrzymywaniu zgody na start, albo przy wlatywaniu w przestrzeń kontrolowaną dostaje się polecenie zmiany squawk'a na
Śmiało, nikt nie wie wszystkiego, ale myślę że na część będę w stanie odpowiedzieć : )
PS. czy ja tam widzę jakieś elektroniczne wyświetlacze? Jak mniemam to współczesne zabawki będące wymogami dopuszczenia go do lotu?